Gå til innhold

Åpner du for fremmede?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du bor langt ute på landet, i skogen, alene i et hus med kun èn nabo den nærmeste kilometeren..

Det banker på, du ser ut av vinduet, at det er en mann, på sykkel.

Det striregner.

Jeg valgte å ikke åpne. Det banket på lenge. Han bruker god tid ute på min trapp, og det tar lang tid før han drar. Jeg står i vinduet, og ser på at han kjører nedover veien, og plutselig snur han seg og kikker mot huset mitt,før han kjører videre bortover veien. Vet ikke om han ser meg...Hører den skranglete sykkelen lang vei.

Så går det fem minutter, og den samme mannen banker på.. igjen....lenge.

Hadde du åpnet?

Hva er det han vil meg?

Og hvorfor sykler en vilt fremmed mann langt ute på landet i striregn? I olabukse, og treningsjakke?

Det har regnet i hele dag, og nærmeste by er 1,5 mil unna.

Dette er ikke en mann jeg kjenner, og småparanoid som man kan bli når man bor alene i skogen, hadde jeg ikke lyst til å åpne....

Ikke vil jeg kjøpe noe, og ikke snakk om at jeg hadde turt å la han komme inn for å låne hverken do'en eller telefonen min...

Kanskje jeg er litt hysterisk?

Anonymous poster hash: 617e1...c86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke åpnet. Men jeg åpner aldri for fremmede uansett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde åpnet et vindu i annen etage og spurt hva han ville.

Anonymous poster hash: c1b49...8c3

• Liker 3
Skrevet

Jeg er så kjip at jeg aldri åpner døra når det ringer eller banker på. For alle jeg kjenner sier ifra på forhånd når de kommer. Kommer det noen uanmeldt, så kjenner jeg de ikke uansett og gidder derfor ikke åpne.

På landet, i skogen eller i byen, ett fett.

• Liker 3
Skrevet

Vanligvis ikke, det kan jo være NRK som banker på. Gjorde et unntak i forrige uke. Det var NRK...

Anonymous poster hash: 8f041...374
Skrevet

Jeg er så kjip at jeg aldri åpner døra når det ringer eller banker på. For alle jeg kjenner sier ifra på forhånd når de kommer. Kommer det noen uanmeldt, så kjenner jeg de ikke uansett og gidder derfor ikke åpne.

Enig!

Anonymous poster hash: c1b49...8c3

• Liker 2
Gjest Wanderlust
Skrevet

Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ikke åpnet, men jeg åpner for fremmede siden jeg bor i et tett befolket område og føler ikke det er noe å være redd for.

Telefonsamtaler fra fremmede derimot... DET er skummelt :fnise:

Skrevet

Sånn er jeg også!

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde åpnet!!!

Jeg åpner ikke for fremmede om jeg er alene hjemme. Er mannen min hjemme så sender jeg han.

Anonymous poster hash: 48dd8...42b
  • Liker 1
Skrevet

jeg gidder sjelden å åpne når det ringer på. jeg bor i fjerde etasje i et gammelt hus og jeg kan ikke se hvem som står utenfor herfra. jeg må låse opp en litt treig dør på veien ned, så det tar gjerne litt tid, så de gangene jeg gadd med en gang jeg flyttet inn var de som ringte på gått. de som kjenner meg vet at de må ringe for å komme inn.

jeg vet ikke helt hva jeg hadde gjort i din situasjon, men sannsynligvis hadde jeg ikke åpnet og så følt meg litt teit etterpå...

Skrevet

som regel er det kompiser av sønnen min som ringer på døren her vi bor, så han åpner alltid selv. Et par ganger har han sagt det er til meg da står det 1 mann med kort om at han ikke kan norsk og trenger penger eller jehovas som synger halleluja...

I byen åpnet jeg aldri døren hvis jeg ikke hadde avtale om å få besøk. Mest fordi det var nrk lisensen som var ivrigst...

I ditt tilfelle hadde jeg låst alle dører gått opp i 2. etasje og spurt hva han ville. Han har nok hørt at du var hjemme.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes ikke du er hysterisk. Hadde ikke åpnet døren selv heller.

• Liker 2
Skrevet

Jaså, betaler dere ikke nrk-lisensen, folkens...

Hm, langt ute i skogen hadde jeg nok ikke åpnet opp, regnvær eller ikke. Men så tror jeg ikke jeg kunne bodd alene langt ute i skogen heller.

Skrevet

Hvis jeg hadde bodd langt til skogs alene, hadde jeg i alle fall skaffet meg en god vakthund. For å holde religiøse med kaker på avstand, hehe.

Ellers hadde jeg heller ikke åpnet.

(Men det kunne jo hende han var ute i lovlig ærend- er du med i noen foreninger, klubber etc- kanskje en som skulle gi en beskjed og tok en trimtur med det samme?)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke åpnet, men alt etter dagens/tidspunktets humør - hvor modig/eller ikke jeg følte meg, ville jeg åpnet vindu i 2 etg og spurt hva han ville.

Anonymous poster hash: b7a16...8ed
Skrevet

Jeg åpnet døra for en fremmed for etpar uker siden. Det var nrk lisens-kontroll. Aldri igjen :)

Skrevet

Hvis jeg hadde bodd langt til skogs alene, hadde jeg i alle fall skaffet meg en god vakthund. For å holde religiøse med kaker på avstand, hehe.

Ellers hadde jeg heller ikke åpnet.

(Men det kunne jo hende han var ute i lovlig ærend- er du med i noen foreninger, klubber etc- kanskje en som skulle gi en beskjed og tok en trimtur med det samme?)

Nei :)

Jeg har hund, som bjeffet som en gal, men det skremte ikke mannen.

Klart han skjønte jeg var hjemme, med to biler utenfor, og det ryker fra pipa...

Har alltid alle dører låst.

Han var sikkert harmløs, men jeg pleier aldri å åpne for fremmede...jeg ble jo enda mer skeptisk da han faktisk syklet herfra, snudde og kom tilbake igjen like etter...Jeg vet at det ikke er en jeg kjenner, og heller ikke en som kjenner noen jeg kjenner som skal gi en beskjed e.l

Jeg gikk ut for å se om han la igjen en lapp eller noe hvis det var så viktig, en stund etter at han dro for siste gang, men jeg fant ingenting.

Joda, jeg vet om disse øst-europeerne på sykkel som har en bil gjemt like rundt svingen, som later som om de er både blinde og døve, og kommer for å tigge penger. Det slo meg at det kanskje var en slik, det har vært flere på sykkel på døra mi, men de slipper aldri inn...

Anonymous poster hash: 617e1...c86

Skrevet

Jeg er like kjip,gjør akkurat det samme. :laugh:

Skrevet

Ok, da skjønner jeg bedre.

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...