Gå til innhold

hull på cv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 14 år siden hadde jeg et hull på cv'n pga overgang mellom 2 studier. Oppholdet varte i 6 måneder.

Vil dette slå veldig negativt ut i en jobbsøknad tror dere, eller det så lenge siden at det ikke vil ha så stor betydning?



Anonymous poster hash: 34868...1f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud :fnise: For 14 år siden? Tja, tviler på at arbeidsgiveren vil bry seg om det! Husk å ha en god forklaring siden det handler om bytte av studie, men jeg tviler sterk på at det vil utgjøre en stor negativ faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg leste en haug av søknader hang jeg meg først og fremst opp i hull som var på over et år. De fleste "naturlige" hull går ikke over et år, det kan være et halvår man er ute og reiser osv. Problemet oppstår vanligvis når man er ute av drift så lenge at CVen har oppføringer på 2011 og så 2013, men ingenting på 2012. Da er det jo minst 12 måneder som må forklares. Lederen min forkastet disse søknadene fordi "man begynner jo å lure, kanskje de har vært på mentalsykehus". Ja, han er gammeldags og er ikke et spesielt godt menneske, men han har makt i ansettelser og sånn er det bare.



Anonymous poster hash: 78944...f0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er problem.

Jeg så forleden på en venns CV (han har nettopp fått en ny jobb) og det var ikke årstall nevnt i det hele tatt, bare gradene, utdannelsen og jobberfaring listet opp. Nå er dette i England, så kanskje annerledes...



Anonymous poster hash: efbe6...2a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...