Alja Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Okei, lang historie kort: Jeg gjorde det slutt med kjæresten min gjennom to år på fredag som nå er i forsvaret i andre enden av landet. På fredag dro han til storbyen med gjengen for å drikke hele helgen. Jeg sa jeg var lei av dette, og at jeg gav slipp på han. Han kunne gjøre hva han ville, for nå var jeg ferdig og jeg var bare i veien for han nå. Vi ønsket hverandre en fin kveld, og bla bla. Og etter det har vi ikke snakket sammen. Dette var klokken sju fredag kveld. Link til min forrige tråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=772195 Greia er det at for en måned siden bestilte jeg billetter til der han er i forsvaret (to timer unna) fordi jeg har familie og syk bestefar. Jeg bestilte fra 19-23 sept, og planen var at vi to skulle treffes den helgen som to fluer i en smekk. Hva om han ikke gidder å møtes likevel? Jeg kommer ikke til å ville snakke om dette på telefon. Enten får han møte meg, eller så får han vente helt til han har perm i midten/slutten av oktober. Han har vært mye på facebook, men han har ikke fjernet oss fra forhold der. Ikke jeg heller. Jeg ville vente med det til vi har tatt den ordentlige praten face to face. Hvor lang tid bruker dere menn på å ringe eller ta kontakt? Akkurat nå føler jeg han tror det er en lek om å ikke ta kontakt først, og at alt er greit mellom oss siden vi har hatt en "time out" i helgen. Jeg føler ikke han tror jeg mener alvor med at jeg faktisk har sagt jeg er ferdig med dette forholdet. Nå er han vel på veg til leiren igjen snart. Lurer på om han ringer når uka kommer og han ser at han ikke har meg lengre som spør hvordan det går og oppmuntrer han i en tung og hektisk hverdag. Før alt dette vaset snakket vi sammen nesten daglig, og vi har hatt en sånn "nattamelding rutine" hvor vi har sendt fine nattameldinger til hverandre hver kveld. Den er vi liksom ikke foruten.... Har noen noen råd? Jeg har heller ikke sendt mld til han eller ringt han. Han ville ha space, nå har han virkelig fått det. Nå er det opp til han føler jeg.
Nettinettet Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Hva er det du egentlig ønsker fra dette forholdet? Hva er det du ønsker at han skal endre ved seg selv for at du skal være fornøyd? Du spør i det forrige innlegget om hvordan du kan få kjæresten din tilbake, men samtidig så gjør du det slutt med han dagen etter? Prøver bare å se ting litt utenfra og forstå hva det er du vil. Hvorfor vil du ha han i livet ditt, hvis han ikke tilfredstiller de behovene du har? 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Hvorfor skal han ringe deg hvis det er slutt? Ferdig er ferdig. Anonymous poster hash: b163b...b36 16
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Hvis du har slått opp med ham er det da ingen grunn til at deres skulle møtes eller sende nattameldinger? Uansett hva han måtte tenke eller burde tenke. Planlegg helgen for deg, alene, uten ham. Det er det eneste naturlige. Anonymous poster hash: 5d803...d0c 12
Barcelone Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Har du ikke gjort det slutt? Synes du skal bruke energien din på familie og venner og gå videre med livet ditt. 1
Gjest Heartbeat Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Hvorfor skal dere møtes om det er slutt? Er det for å snakk om bruddet? Eller finne tilbake til hverandre?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 du kan jo spørre han når helga nærmer seg om han er intressert i å ta en prat om ting. vil han ikke så er det ikke så mye å gjøre med det. da er det jo bare å begynne å leve ditt eget liv og ta en ting om gangen. Anonymous poster hash: 4ab3f...a76
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Jeg reagerer også på at du forventer å møte ham igjen for å prate mer ETTER å ha gjort det slutt med ham. Hadde du dumpet meg, ville det vært lite sannsynlig at jeg hadde ville møte deg etterpå for å diskutere dette ytterligere. Ferdig er ferdig. Da slipper jeg faktisk å forholde meg mer til deg også.
Gjest Heartbeat Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Leste litt av den forrige tråden din og hvorfor vil du ha en manns om ikke savner deg? Jeg vil tro at trusselen om å gjøre det slutt er noe han bruker pga han VET at han ikke mister deg pga du er så gira på å la dette fortsette. Det beste du kan gjøre nå er å la han være i fred så han vil undre seg over hvorfor du har endret deg og ikke tar kontakt. Vis han at du er selvstendig og ikke trenger han i livet ditt for å ha det bra. Er han interessert vil han ta kontakt og bli redd for å ha mistet deg. Du må aldri ringe sende sms eller noe, ikke noe negativt engang 1
Alja Skrevet 15. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2013 Jeg ble nødt å gjøre det slutt med han, fordi han har tatt meg sånn for gitt å behandlet meg så dårlig. Han har satt meg i siste rekke i det siste. Å gjøre det slutt er det siste jeg ville, og jeg elsker han virkelig av hele mitt hjerte. At jeg gjorde det slutt var for å vise han at han ikke kan herse sånn med meg lengre. At det er nok nå, for han tar meg aldri på alvor. For alle dere som sier "slutt er slutt" så lurer jeg hvilke forhold dere har vært i. Selv om det er over, så betyr det ikke at man ikke er glad i en person lengre, eller savner personen, eller vil snakke om ting face to face på en skikkelig måte, ja kanskje at man skal finne tilbake sammen igjen. Jeg vil i alle fall ikke avslutte som uvenner og aldri sees igjen.Det blir bare for dumt etter to år sammen. Jeg måtte gjøre det slutt å slippe han fri slik at han kan finne ut hva han vil. Om han savner meg. Om han blir redd, om han han innser at han har oppført seg dårlig. Innerst inne håper jeg han savner meg. At han vil ha meg i livet sitt. At dette steget jeg tok nå får han til å åpne øynene sine. Det har vært et hardt år for oss med avstand, men vi har kjempet så hardt sammen for å få det til å fungere. Og når vi har det bra, så har vi det fantastisk. Jeg er bare så lei og blir så usikker på han når han gang på gang hver gang det bikker i mot vil snakke om pause eller brudd. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Innerst inne håper jeg han savner meg. At han vil ha meg i livet sitt. At dette steget jeg tok nå får han til å åpne øynene sine. Det har vært et hardt år for oss med avstand, men vi har kjempet så hardt sammen for å få det til å fungere. Og når vi har det bra, så har vi det fantastisk. Jeg er bare så lei og blir så usikker på han når han gang på gang hver gang det bikker i mot vil snakke om pause eller brudd. Man slår ikke opp med noen for å forvente at den andre skal få deg tilbake. Man gjør det slutt. Anonymous poster hash: b163b...b36 13
Barcelone Skrevet 15. september 2013 #12 Skrevet 15. september 2013 Hvis du har gitt slipp på han fordi du vil se om han kommer tilbake til deg, vel da må du nesten bare bakke unna og la han ta den tiden han trenger. Min erfaring er at hvis ikke det funker så funker det ikke. Det er dessverre ikke sånn at man alltid kan være venner med en eks. Nå har du faktisk gjort det slutt med han og da må du respektere det om han ikke ønsker å ha kontakt med deg. Dessverre. 2
Alja Skrevet 15. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 15. september 2013 Man slår ikke opp med noen for å forvente at den andre skal få deg tilbake. Man gjør det slutt. Anonymous poster hash: b163b...b36 Jeg tror ikke du har lest min andre tråd. Noen ganger må man bare gjøre kjipe valg for å finne svar. Jeg gjorde dette for å finne et svar. Et svar på om han virkelig elsker meg og vil kjempe for meg, eller om han tar det lett og bare lar meg gå. 1
Alja Skrevet 15. september 2013 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2013 Hvis du har gitt slipp på han fordi du vil se om han kommer tilbake til deg, vel da må du nesten bare bakke unna og la han ta den tiden han trenger. Min erfaring er at hvis ikke det funker så funker det ikke. Det er dessverre ikke sånn at man alltid kan være venner med en eks. Nå har du faktisk gjort det slutt med han og da må du respektere det om han ikke ønsker å ha kontakt med deg. Dessverre. Nei, jeg forventer ikke at vi skal bli venner. Det hadde nok aldri gått. Men jeg syntes det å kunne snakke om det på en ordentlig måte og avslutte riktig er viktig. Om han ikke vil treffe meg å bare lar meg gå vet jeg jo at det var riktig å gjøre det slutt. Jeg har kjempet sånn for oss bestandig. Nå syntes jeg han kan kjempe litt for meg. Han sier jo han elsker meg over alt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #15 Skrevet 15. september 2013 Jeg tror ikke du har lest min andre tråd. Noen ganger må man bare gjøre kjipe valg for å finne svar. Jeg gjorde dette for å finne et svar. Et svar på om han virkelig elsker meg og vil kjempe for meg, eller om han tar det lett og bare lar meg gå. Nei, jeg har ikke lest den. Å gjøre det slutt er ikke et forhandlingsmiddel. Men nå finner du vel ut om han lar deg gå etter at du lot han gå. Anonymous poster hash: b163b...b36 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #16 Skrevet 15. september 2013 Jeg ble nødt å gjøre det slutt med han, fordi han har tatt meg sånn for gitt å behandlet meg så dårlig. Han har satt meg i siste rekke i det siste. Å gjøre det slutt er det siste jeg ville, og jeg elsker han virkelig av hele mitt hjerte. At jeg gjorde det slutt var for å vise han at han ikke kan herse sånn med meg lengre. At det er nok nå, for han tar meg aldri på alvor. For alle dere som sier "slutt er slutt" så lurer jeg hvilke forhold dere har vært i. Selv om det er over, så betyr det ikke at man ikke er glad i en person lengre, eller savner personen, eller vil snakke om ting face to face på en skikkelig måte, ja kanskje at man skal finne tilbake sammen igjen. Jeg vil i alle fall ikke avslutte som uvenner og aldri sees igjen.Det blir bare for dumt etter to år sammen. Jeg måtte gjøre det slutt å slippe han fri slik at han kan finne ut hva han vil. Om han savner meg. Om han blir redd, om han han innser at han har oppført seg dårlig. Innerst inne håper jeg han savner meg. At han vil ha meg i livet sitt. At dette steget jeg tok nå får han til å åpne øynene sine. Det har vært et hardt år for oss med avstand, men vi har kjempet så hardt sammen for å få det til å fungere. Og når vi har det bra, så har vi det fantastisk. Jeg er bare så lei og blir så usikker på han når han gang på gang hver gang det bikker i mot vil snakke om pause eller brudd. Jeg skjønner deg godt, og blir litt satt ut over alle "slutt er slutt". Man er da forhåpentligvis mer for hverandre enn en kjæresterollebesetning. Anonymous poster hash: d67b4...9ce 2
Gjest Amaze Skrevet 15. september 2013 #17 Skrevet 15. september 2013 Jeg forstår godt hva du driver med TS. Folk misforstår litt, tror jeg. Hun slo ikke opp for å forhandle eller for å få han tilbake. Hun slo opp fordi hun ikke så noen annen vei utenom, men hun elsker han og vil bare at han skal ville ha henne like mye som hun vil ha han. Om det er et brudd som må til for at han skal slutte å ta henne for gitt, so be it. "slutt er slutt" er riktig når man er 100% sikker på bruddet og at man ikke har en fremtid med personen. Men det er ikke alltid sånn det er i livet. Ofte slår man opp selv om man elsker hverandre og vil ha en fremtid sammen. Ja, verden er ikke svart-hvit. TS, jeg skjønner likevel ikke hvorfor du vil møte han eller at han skal ringe deg. Du skal reise til der han er og dette vet han. Nå har du tatt et viktig steg. Du må la han være nå. Hvis du vil ha den effekten jeg skriver om lenger opp her, så må du la HAN kontakte deg hvis han vil møte deg. Ikke avtal noe du. Ikke ring, ikke tekst. La bruddet være "endelig" nå, og se om han reagerer slik du ønsker. Men, gi deg selv en grense for hvor lenge du venter på at han skal "come around".
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #18 Skrevet 15. september 2013 Uansett har du gjort det du kunne. En av tre ting skjer: 1) han skjerper seg, 2) han kommer løpende etter deg men det glir tilbake igjen når han har fått deg tilbake, 3) han finner seg en trøstebimbo. Anonymous poster hash: d67b4...9ce
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #19 Skrevet 15. september 2013 Jeg forstår godt hva du driver med TS. Folk misforstår litt, tror jeg. Hun slo ikke opp for å forhandle eller for å få han tilbake. Hun slo opp fordi hun ikke så noen annen vei utenom, men hun elsker han og vil bare at han skal ville ha henne like mye som hun vil ha han. Om det er et brudd som må til for at han skal slutte å ta henne for gitt, so be it. "slutt er slutt" er riktig når man er 100% sikker på bruddet og at man ikke har en fremtid med personen. Men det er ikke alltid sånn det er i livet. Ofte slår man opp selv om man elsker hverandre og vil ha en fremtid sammen. Ja, verden er ikke svart-hvit. Men man kan ikke forvente noe annet utfall av å gjøre det slutt enn at det blir slutt. Anonymous poster hash: b163b...b36 4
Skjoldmøy Skrevet 15. september 2013 #20 Skrevet 15. september 2013 Bruk billetten og reis for å besøke din syke bestefar, men la eks være eks mens du er der. Du har gjort det slutt, og da må du ta konsekvensene av det. Cold turkey funker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå