Gå til innhold

Min minkende verden


grrr

Anbefalte innlegg

Så på et dr.Phil program idag. (hadde fri fra jobben, så jeg lå å sløva litt foran tv`en). Det handla om denne Weigtloss Challenge som foregår der, hvis noen vet hva jeg snakker om.Ble helt inspirert av de som var med. Så nå er det også min tur. Jeg må ned i vekt og få et sunnere liv. Kroppen har jo bare ikke godt av alt jeg stapper i meg hver dag. Jeg skal lære meg å gjære smartere valg. Det jeg likte best at han pratet om var dette med hvor man spiser. Det fikk meg virkelig til å tenke.For jeg spiser gjerne foran tv`en og når jeg gjør andre ting. Det er jo blandt annet der man må forandre seg.

Så fra idag av skal jeg slutte å spise chips, godterier, fastfood og annen veldig fet mat (sauser og sånt). Det som blir verst med alt er nok å kutte ut chips og cola. Men det må til hvis jeg vil gå ned i vekt. Og det vil jeg.

Nå er jeg oppe i max vekt og det går ikke i lengden.

Jeg skal også begynne å trene. Jeg liker å svømme, så jeg har tenkt på å begynne å gå i svømmehallen. Det blir jo litt flaut å gå i badedrakta der før kiloene er borte, men det skal jeg overleve. Må bare finne en å trene med. Klarer ikke dette alene.

Idag er altså første dagen i resten av mitt liv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte kanskje jeg skulle fått presentert meg selv...sånn delvis da. Jeg er 20 år og kommer fra perlen på Sørlandet, ja Kristiansand. Er en søt by på sommeren, også er vi jo så heldige at vi nettopp hadde besøk av en vel... 70 skip med marine-gutter (??) :velkommen: De er jo bare helskjønne i uniformene sine. Jeg ble jo helt :o !!! Ja, jeg er singel. Leter ikke, som mange andre gjør. Ikke det at jeg har noe imot de som leter, men jeg gjør altså ikke det. Det er kun fordi jeg er flink til å velge feil, som kansje endel andre også har gjort. :roll:

Har en tendens til å prate meg bort fra emner (skrive meg bort i dette tilfellet da :-? ). elsker å prate!!

Men så har vi jo grunnen til at denne dagboken ble starta (har prøvd før, men det har bare blitt med et par innlegg :oops: ), jeg skal slanke meg. Det er virkelig på tide, ettersom om vekta bare har økt det siste året. Så jeg tenkte å skrive ned hvordan det går og hva som skjer med det, og der er der dagboken kommer inn i bildet.

Lurte på om jeg skulle begynne å gå i svømmehallen, men har tenkt at det er mye bedre å gå på et treningsstudio som har basseng.Da kan jeg jo gjøre litt forskjellig. kommer lixom ann på humøret det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få velkommen meldinger i dagboka mi! Nå ble jeg glad nå!

Tror jeg er litt for optimistisk for tiden angående denne slankingen min, men vi får nå se hvordan det går. I dag er det iallefall greit :)

Igår var jeg til og med på kafè uten å bestille brus,kakao med krem og sånt. Var flink og er litt stolt av meg selv.

Tror det vanskeligste er når jeg skal ut å spise. Klare å unngå å velge den absolutt feiteste maten de har...

Jaja...nå skal jeg gå å handle litt matvarer. sunne matvarer :) (epler,appelsiner,gulrøtter osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:velkommen: som dagbokskriver, og som min nye dagboknabo!

I likhet med deg holder jeg også på med prosjekt oppstramming/miste noen kilo. Etter jeg slutta å røyke, la jeg på meg 6 kilo så fort at jeg fikk strekkmerker! :grine:

Så dere Kristiansandere har fått besøk av marinen, dere! :sjarmor: Jeg er helt enig med deg i at mange er kjekke i uniformene sine. :wow::sikle: Det være seg gakk-gakken, eller befalsuniform. Gakk-gakken er litt bedriten å ha på seg til tider, har vært i gakkis selv. Men om sommeren, når det var varmt, var det deilig å bare gå i buksen og skjorten. :wink:

Vel...nok plapring fra meg.. Jeg ville bare ønske deg velkommen, samt avlevere en invitasjon til å komme i mitt lille Inn på besøk.

:vinke: så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Det er søren meg vanskelig å gå ned noen kg ja. Skulle ønske de gikk like lett av som de på kom.

Det jeg synes er vanskelig er eks å se på film v uten noe snacks. Er blitt en vane at man skal ha brus og popcorn ( elsker popcorn ) når man skal kose seg med film. Det er vel sånne vaner man må snu / komme seg bort fra, men det er ikke så lett.

Ønsker deg lykke til og vet at du klarer dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..fy søren! :evil: Vaner er virkelig vonde å vende.

Jeg er sjokoholiker, og får vondt inni meg hver gang jeg er i butikken. :( Har så lyst på lade..og chips eller popcorn. Fali godt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange hilsner :) Utrolig koseli!! Godt å vite at det er noen andre der ute som også prøver på å gå ned litt. da er jeg iallefall ikke alene :trøste: .

Har hatt noen saltstenger idag :klaske: , dumme meg. Var på et homeparty, og der ble det kun servert kaker, brus og saltstenger. Det er bare himmelsk godt!!! Synes det er vanskelig å be om noe annet når den man er hos har ordnet og sånt. Også er jeg veldig enig med LaToya i at det å se film er hardt uten min kjære chips og brus. Det burde jo virkelig ikke være sånn, men er blitt helt slave av spisevanene mine.

Saeria, kosli at du var innom og skal få sjekket ut din dagbok også.Men i motsetning til deg er det desverre ikke bare 6 kilo som skal av. :oops: . Skal ned mer, og skal klare det nå. Er så utrolig vanskelig å venne seg av med brus og godteri. Men får mye inspirasjon og motivasjon fra vennene mine. Også ser jeg på Dr.Phil, og der er det mye om slanking og hva man kan gjøre. Det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe vi når hver våre mål. :D

Jeg har også en samboer som skal gå ned over 20 kg. Han er godt i gang. Jeg er så imponert over hvor flink og flittig han er. :-) Dessuten har han fått mer energi, og er mye gladere. Det er fint det.

Du får ha natta.

Lykke til videre! Jeg stikker nok innom deg igjen snart. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke skrevet her på en uke!! Har vært skikkelig syk :-( Og det er ikke greit.

Men nå begynner jeg heldigvis å bli bedre, så jeg kan snart tilbake på jobben og besøke venner! Har hatt det så utrolig kjedelig!!

Har jo heller ikke bevegt meg altfor mye, men har jo en unskyldning for det da. Når jeg er syk orker jeg nesten ikke å bevege meg.

Trodde jo at jeg skulle være helt frisk idag, men det virker ikke sånn. Og jeg er SÅÅ lei av dette!!!! :sur:

Men nå kan jeg snart begynne å ut igjen og få tatt meg noen lange turer med venninnene mine. Blir deilig, savner luft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...