Gå til innhold

CTEN Vs femtolasik


lell

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøver å finne ut av de forskjellige måtene.

Er det noen som vet hva den store forskjellen på de to er?

Hva er egentlig best?

Er det noen som har vurdert mellom de to, hva ble valget og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok CTEN i stedet for LASIK fordi jeg har har for tynne hornhinner til sistnevnte. Selve operasjonen var fort gjort, og resultatet er veldig bra. Utfordringen var at det tok godt og vel tre uker etter operasjonen før synes ble bra. Hadde både dobbelt-, trippel- og tåkesyn i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 2e500...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Cten på Synslaser. Fikk flott oppfølging i etterkant. Og godt syn :)

Men det gjorde ganske vondt (fikk smertestillende de to dagene det gjorde vondt). De sjekker også om man er disponert for tørre øyne, da bør man ikke ta slike operasjoner, ingen av metodene.

Det står om de ulike metodene på www.synslaser.no

Anonymous poster hash: 61b82...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok CTEN i stedet for LASIK fordi jeg har har for tynne hornhinner til sistnevnte. Selve operasjonen var fort gjort, og resultatet er veldig bra. Utfordringen var at det tok godt og vel tre uker etter operasjonen før synes ble bra. Hadde både dobbelt-, trippel- og tåkesyn i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 2e500...e9d

Hvordan gjorde du da med jobb eller skole?

3 uker er lenge å gå uten å se bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dårlig en ukes tid, men så ble synet perfekt innen to uker. (AB over som opererte meg på Synskaser). Du må nok regne med å se dårlig noen dager, og kanskje en ukes tid (det er mest uklart de to første dagene). Vet ikke om man kan få sykemelding? Jeg trengte det ikke av ulike årsaker.

Anonymous poster hash: 61b82...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du da med jobb eller skole?

3 uker er lenge å gå uten å se bra...

Gjorde det like før juleferien. Men det var absolutt et par slitsomme uker på jobb like over ferien. Det er visst ikke vanlig at det tar så lang tid før synet blir klart igjen.

Anonymous poster hash: 2e500...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den store forskjellen er at ved LASIK kuttes det ytterste laget av hornhinnen samt laser http://www.youtube.com/watch?v=f-YkzgfgN2k&annotation_id=annotation_89484&feature=iv

, mens Cten er bare laser og det berører ikke øyet.

Har selv tatt femtolasik for noen dager siden. Venter på at synet skal stabilisere seg, men til nå har det gått fint med ingen smerter og heller ikke tørre øyne. Jeg reiste med lasikreise og kan anbefale dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...