Gjest LadyAntebellum Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Heisann Skal flytte haugesund - stavanger. Jeg fatter ikke helt hvordan vi skal få med oss alt på en tur, håpet at vi skulle klare det liksom men vi har jo mye møbler og sånt.. Må ta en ferje som er dyr, hvordan gjør folk dette? Ja, jeg har ikke flyttet særlig ofte ;P
-Jiinxs- Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Ville leid en eller to varebiler. Vet ikke hvordan tilbudet er i Haugesund. Jeg antar at du ikke er alene med flyttingen?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Lei liten lastebil - en som du får på vanlig sertifikat, hør med rent a wreck eller andre lavpris selskaper om leie av liten lastebil. Forhåpentligvis får du hele flyttelasset i 1 omgang :-) Anonymous poster hash: 0da87...5ef
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Dyrt med ferje? Vel, det er vel 168 kr pr bil inntil 6 meter + 38 (?) for passasjer. Ville kjørt flere turerer, ikke er det så langt heller. Tar vel knappe to timer fra Stavanger til Haugesund. Men om dere trenger stor bil, så kan dere jo leie varebil hos Avis, Hertz o.l. Men husk at det koster en del dersom dere ikke leverer bilen tilbake på samme sted som dere hentet den. Anonymous poster hash: 08561...443 2
Bjørn88 Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Lei liten lastebil - en som du får på vanlig sertifikat, hør med rent a wreck eller andre lavpris selskaper om leie av liten lastebil. Forhåpentligvis får du hele flyttelasset i 1 omgang :-) Anonymous poster hash: 0da87...5ef En liten LASTEbil får man ikke på vanlig klasse B sertifikat nettopp fordi det er en LASTEbil som krever klasse C
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 En liten LASTEbil får man ikke på vanlig klasse B sertifikat nettopp fordi det er en LASTEbil som krever klasse C http://barumbilutleie.no/test/biler/lastebiler?template=barumbilutleie_mobileAnonymous poster hash: 2d2aa...700 1
Bjørn88 Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 http://barumbilutleie.no/test/biler/lastebiler?template=barumbilutleie_mobileAnonymous poster hash: 2d2aa...700 Bare fordi de kaller en stor kassebil for en lastebil så betyr ikke det at det er en lastebil, en lastebil er en bil med egenvekt på over 3500kg å som du må ha førerkort klasse C1 for å kjøre Om jeg kaller handlevogna på rema for semi betyr ikke at jeg kan kjøpe meg en semi på volvofabrikken å kjøre hjem..
Gjest Blondie65 Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Hva med å høre med et flyttebyrå? Det er ikke sikkert det er så dyrt å kjøre EN tur med stor (laste)bil i forhold til å kjøre mange ganger / mange biler. De gangene jeg selv har brukt flyttebyrå - selv på mye kortere strekninger - har flyttingen vært langt mindre stressende enn de gangene jeg har hatt mange turer med flere biler. Med flyttebil er man raskt ferdig, med mange biler kjører man ofte hele dagen.
Neket Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Budbilselskap har biler i alle størrelser og tar noen ganger på seg flytteoppdrag. Da går det på timepris, så det er lurt å være pakket og klar når de kommer. Bærehjelp/sidemann kan også bestilles. Vær obs på at om man bruker slike istedenfor flyttebyrå er tingene ikke forsikret. Mellom Haugesund og Stavanger er det jo ikke mange timene eller lange biten, og fergen koster vel maks et par hundrelapper for personbil, så man kan nesten lure på om dette er enda en trolletråd?
Gjest LadyAntebellum Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Trolletråd? Nei? Skjønner ikke hvor du tar den fra. Du vet jo ikke hvordan økonomi jeg har, og ferja er vel 200 per vei, om vi da må 200 x 4 + bensin å bompenger så er det faktisk litt for meg.. Men takk, vi har nå laget en plan:)
Neket Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Kjenner du noen med fergekort får man 40% rabatt på taksten om man bruker det. Kjøre to turer blir takst X 3... Evt 5. Ellers er du jo tilbake igjen til utgangspunktet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå