Gå til innhold

Problemer med korsrygg (pga endo)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med korsryggen, og tror det er pga endometriosen. Om kjæresten min for eksempel kosekiler meg på nakken, så kjenner jeg det skikkelig i korsryggen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men alt går i en strøm på en måte til korsryggen.

Det er også slik at noen dager kan jeg ikke stå mer enn 15 min før jeg må sette meg ned. Jeg får også vondt om jeg sitter i flere timer uten å røre meg så mye, noe som jeg opplever ganske ofte siden jeg går på skole.

Det hemmer meg litt at jeg har sånne problemer med korsryggen, for da kan jeg ikke være med på alle aktiviteter med klassen osv. Jeg er VGS-elev.

Massasje funker ikke så mye, og akupunktur har jeg ikke råd til selv om det funker utrolig bra.

Er det noen legen min kan henvise meg til som kan fikse det? Jeg har ikke råd til å betale så utrolig mye som sagt, men fysio f.eks blir vel dekt når jeg går over frikortgrensen.

Noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: 4c8d3...c0c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått påvist endometriose? Når typen din kiler deg i nakken og du kjenner det i ryggen så har det ingenting med endo og gjøre, kalles velbehags følelse. Selv om en har vondt i ryggen er det viktig og være i bevegelse. har selv endometriose så kjenner godt til dette. kanskje du bør få sjekka ryggen din hos en fysio. Vet ikke om det er egne betalingsregler når man er skoleelev. Frikort hos fysio får du etter en viss sum.

Anonymous poster hash: b8a62...e24
Skrevet

Har du fått påvist endometriose? Når typen din kiler deg i nakken og du kjenner det i ryggen så har det ingenting med endo og gjøre, kalles velbehags følelse. Selv om en har vondt i ryggen er det viktig og være i bevegelse. har selv endometriose så kjenner godt til dette. kanskje du bør få sjekka ryggen din hos en fysio. Vet ikke om det er egne betalingsregler når man er skoleelev. Frikort hos fysio får du etter en viss sum.

Anonymous poster hash: b8a62...e24

Gyn sier han er 99% sikker på at det er endo. Det er ikke velbehag den følelsen jeg får i korsryggen når han kiler meg f.eks i nakken. Jeg trener en god del så det er allerede prøvd.

-TS

Skrevet

Datteren min opplever mye av det samme som deg, også på grunn av endometriose, og hun får god hjelp av kiropraktor.

Anonymous poster hash: d46a6...902
Skrevet

Trening og tøying instruert av en manuellterapeut el kan gjøre utrolig mye. De "knekker" og mange setter også akupunktur.

De blir dekket gjennom frikortet.

Anonymous poster hash: a51a5...ca8
Skrevet

Datteren min opplever mye av det samme som deg, også på grunn av endometriose, og hun får god hjelp av kiropraktor.

Anonymous poster hash: d46a6...902

Trening og tøying instruert av en manuellterapeut el kan gjøre utrolig mye. De "knekker" og mange setter også akupunktur.

De blir dekket gjennom frikortet.

Anonymous poster hash: a51a5...ca8

Tusen hjertelig takk for råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...