Gå til innhold

Hva er det som feiler meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 18 år som lurer veldig på om jeg kan ha fått cølaki? Har vert en lang prosses dette her.

Har i flere måneder nå følt meg kvalm, vondt i magen, slapp og uopplagt.. Det har aldri vert så ille som det er nå nesten så jeg føler meg febersyk liksom.. Jeg orker nesten ingenting.. Jeg var hos legen for å kjekke opp dette her..

Jeg har normal CRP på 10. det tilsier at jeg ikke skulle ha infekjoner i kroppen. Jeg har også tatt hepatitt/ nyre og galleprøver som var fine for å utelukke det.

Noe annet jeg fikk utslag på var at jeg hadde kraftig jernmangel,

B12 mangel, og D vitaminmangel.. Dette syntes jeg er kjemperart i og med at jeg spiser sunt og variert. Fisk opptil 3 ganger i uka og grønnsaker til middag hver dag. I tiillegg har jeg tatt tran hver dag i over et år. Pluss at jeg har vert mye ute i sola ? jeg er heller ikke overvektig eller røyker.

For 1 år siden raste jeg ned i vekt (10 kg) uten noen spesiell grunn. Hadde også mye oppblåst mage og ofte diare.. dette var ting jeg ikke tenkte så mye på der og da.

Nå har jeg mye magesmerter , er mye kvalm og ofte oppblåst i magen. Og konstant hard mage. Til tross for et sunt kosthold med mye grove kornprodukter. Jeg er også svært slapp og deprimert

kan dette være cølaki?

Anonymous poster hash: acd6b...260
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan absolutt være cøliaki! nesten alt du beskriver kan være symptomer på akkurat det! En enkelt blodprøve så får du svaret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...