AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Har slitt med vondt i ryggen i månedsvis. Var sykemeldt fra jobben i 3 uker tidligere, med voktaren og paracet kur. Er ikke det spor bedre. Ryggen tåler ingenting. Bøyer jeg meg bittelitt fram blir det smerter som kan vare i dagevis. Føler meg fanget, klarer ikke støvsuge, da får jeg knekk i ryggen. Kan ikke bade hunden, da får jeg knekk på ryggen. Ikke kan heg sortere klær på vaskerommet engang før det blur vondt. Det er 5 uker siden ferien, og siden det har heg tatt voltaren og paracet før hver eneste arbeidsdag for å i det hele tatt klare å gjøre jobben min! Er så lei!!! Hva skal jeg gjøre?? Tviler på at noen ny sykemelding vil hjelpe, det gjør meg bare i dårlig humør! Dette går ut over familuelivet og sexlivet. Hjelp!Anonymous poster hash: 71d82...c82
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Oppsøk kiropraktor eller fysioterapeut og få kartlagt hva som skaper smertene, vi er ikke synske her på forumet og kan ikke gjette hva som er feil. Anonymous poster hash: ab3dc...4b1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Jeg vil anbefalle en naprapat eller en manuellterapeut. Jeg har bare god erfaring med nakke og ryggsmerter og naprapat. Leger kan gjøre lite med muskel-og skjelettsmerter. Anonymous poster hash: f52f8...64f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Korsryggsmerter er så vanlig i vår verden fordi vi har så stillesittende hverdager. Hvis du har vært hos lege og fått utelukket farlige tilstander, er det viktigste du kan gjøre å bevege deg. Gå turer i skogen hver dag, gjerne i en time eller to. Må du ta mer smertestillende for å få det til, er det verdt det. Jo mer du er i ro, desto verre vil smertene bli. En fysioterapeut kan også hjelpe deg til å finne styrkeøvelser som gjenoppretter muskelbalansen i kroppen din. Anonymous poster hash: 58934...264 1
Sugerøret Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Har slitt med vondt i ryggen i månedsvis. Var sykemeldt fra jobben i 3 uker tidligere, med voktaren og paracet kur. Er ikke det spor bedre. Ryggen tåler ingenting. Bøyer jeg meg bittelitt fram blir det smerter som kan vare i dagevis. Føler meg fanget, klarer ikke støvsuge, da får jeg knekk i ryggen. Kan ikke bade hunden, da får jeg knekk på ryggen. Ikke kan heg sortere klær på vaskerommet engang før det blur vondt. Det er 5 uker siden ferien, og siden det har heg tatt voltaren og paracet før hver eneste arbeidsdag for å i det hele tatt klare å gjøre jobben min! Er så lei!!! Hva skal jeg gjøre?? Tviler på at noen ny sykemelding vil hjelpe, det gjør meg bare i dårlig humør! Dette går ut over familuelivet og sexlivet. Hjelp!Anonymous poster hash: 71d82...c82 Men da skal du jo ta bilder av ryggen,få henvisning til MRI. Ingen profesjonelle kiropraktorer vil ta i deg uten at du har tatt bilder. Det kan være en prolaps som lager krøll God bedring!
anónimo Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 (endret) Jeg har bekkenlåsning (ikke løsning slik som gravide får), og kjenner meg veldig igjen. Når bekkenet låser seg er det bare musklene som brukes til å "holde igjen" når jeg bøyer meg, og det verker kontinuerlig i korsryggen og stråler oppover resten av ryggen. Jeg har ligget og vrengt med i smerte! I mitt tilfelle var kirokraktor flere ganger i uka, i tillegg til en hverdag med mer bevegelse til stor hjelp (skrev master!). Har en en del yogaøvelser som jeg bruker når det er på sitt verste, det kan lette smertene på noen minutter. Det kan være at det ikke er det, men vil anbefale deg å få det sjekket snarest: Det er ikke normalt å ha det slik! Det kan være noe veldig alvorlig. Psykisk stress er også noe som ofte "samler seg"i bekkenet (korsryggen). Endret 14. september 2013 av anónimo
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Gå til kiropraktor - de kan både henvise til røntgen og skrive ut sykemelding. (I hvert fall her i kommunen). Og ikke minst så kan de rygg. Anonymous poster hash: 95d9b...e65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå