Gå til innhold

Vondt i korsryggen


Fremhevede innlegg

Skrevet

Har slitt med vondt i ryggen i månedsvis. Var sykemeldt fra jobben i 3 uker tidligere, med voktaren og paracet kur. Er ikke det spor bedre. Ryggen tåler ingenting. Bøyer jeg meg bittelitt fram blir det smerter som kan vare i dagevis. Føler meg fanget, klarer ikke støvsuge, da får jeg knekk i ryggen. Kan ikke bade hunden, da får jeg knekk på ryggen. Ikke kan heg sortere klær på vaskerommet engang før det blur vondt. Det er 5 uker siden ferien, og siden det har heg tatt voltaren og paracet før hver eneste arbeidsdag for å i det hele tatt klare å gjøre jobben min! Er så lei!!! Hva skal jeg gjøre?? Tviler på at noen ny sykemelding vil hjelpe, det gjør meg bare i dårlig humør! Dette går ut over familuelivet og sexlivet. Hjelp!

Anonymous poster hash: 71d82...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøk kiropraktor eller fysioterapeut og få kartlagt hva som skaper smertene, vi er ikke synske her på forumet og kan ikke gjette hva som er feil.



Anonymous poster hash: ab3dc...4b1
Skrevet

Jeg vil anbefalle en naprapat eller en manuellterapeut. Jeg har bare god erfaring med nakke og ryggsmerter og naprapat.

Leger kan gjøre lite med muskel-og skjelettsmerter.



Anonymous poster hash: f52f8...64f
Skrevet

Korsryggsmerter er så vanlig i vår verden fordi vi har så stillesittende hverdager. Hvis du har vært hos lege og fått utelukket farlige tilstander, er det viktigste du kan gjøre å bevege deg. Gå turer i skogen hver dag, gjerne i en time eller to. Må du ta mer smertestillende for å få det til, er det verdt det. Jo mer du er i ro, desto verre vil smertene bli. En fysioterapeut kan også hjelpe deg til å finne styrkeøvelser som gjenoppretter muskelbalansen i kroppen din.



Anonymous poster hash: 58934...264
  • Liker 1
Skrevet

Har slitt med vondt i ryggen i månedsvis. Var sykemeldt fra jobben i 3 uker tidligere, med voktaren og paracet kur. Er ikke det spor bedre. Ryggen tåler ingenting. Bøyer jeg meg bittelitt fram blir det smerter som kan vare i dagevis. Føler meg fanget, klarer ikke støvsuge, da får jeg knekk i ryggen. Kan ikke bade hunden, da får jeg knekk på ryggen. Ikke kan heg sortere klær på vaskerommet engang før det blur vondt. Det er 5 uker siden ferien, og siden det har heg tatt voltaren og paracet før hver eneste arbeidsdag for å i det hele tatt klare å gjøre jobben min! Er så lei!!! Hva skal jeg gjøre?? Tviler på at noen ny sykemelding vil hjelpe, det gjør meg bare i dårlig humør! Dette går ut over familuelivet og sexlivet. Hjelp!

Anonymous poster hash: 71d82...c82

Men da skal du jo ta bilder av ryggen,få henvisning til MRI.

Ingen profesjonelle kiropraktorer vil ta i deg uten at du har tatt bilder.

Det kan være en prolaps som lager krøll

God bedring!

Skrevet (endret)

Jeg har bekkenlåsning (ikke løsning slik som gravide får), og kjenner meg veldig igjen. Når bekkenet låser seg er det bare musklene som brukes til å "holde igjen" når jeg bøyer meg, og det verker kontinuerlig i korsryggen og stråler oppover resten av ryggen. Jeg har ligget og vrengt med i smerte! I mitt tilfelle var kirokraktor flere ganger i uka, i tillegg til en hverdag med mer bevegelse til stor hjelp (skrev master!). Har en en del yogaøvelser som jeg bruker når det er på sitt verste, det kan lette smertene på noen minutter.

Det kan være at det ikke er det, men vil anbefale deg å få det sjekket snarest: Det er ikke normalt å ha det slik! Det kan være noe veldig alvorlig. Psykisk stress er også noe som ofte "samler seg"i bekkenet (korsryggen).

Endret av anónimo
Skrevet

Gå til kiropraktor - de kan både henvise til røntgen og skrive ut sykemelding. (I hvert fall her i kommunen).

Og ikke minst så kan de rygg.



Anonymous poster hash: 95d9b...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...