Gå til innhold

Hvor mye penger har dere brukt på lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok opp forbrukslån på 25.000 for å ta lappen da jeg trodde dette var mer enn nok (faren min betaler halvparten). men nå ser det ut som jeg må opp i 70.000 før jeg er klar for oppkjøring! Jeg er så blakk at jeg ikke aner min arme råd, har maxa ut det som kan av kredittkort og sparepenger. Sliter med å få nok penger til mat, og det er utrolig kjedelig.

Hadde dere brukt BSU-kontoen på lappen? Jeg har ca 50.000 der jeg kan bruke i verste fall. Vet om skattesmell og alt det der hvis jeg gjør det, men hva er mulighetene? Jeg har ikke råd til å ta opp mer lån og jeg må jo ha mat.

Er nå oppe i 20 kjøretimer, men fortsatt på trinn 2. Er fortsatt mye jeg er usikker på så gudene vet når jeg endelig får kjørt opp.

Hvordan har dere andre finansiert dette?

Anonymous poster hash: 08218...b60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje stygt å si det, men folk flest bruker ikke så store summer på å fullføre klasse B. Du begynner å nærme deg summer man kan kjøre opp på lastebil for.

Om du skal ha noen forhåpning om å kjøre opp, bør du virkelig få noen bekjente til å være med deg å øvelseskjøre på lukket område. Du klarer tydeligvis ikke å tilegne deg de egenskapene du trenger i trafikken raskt nok og dermed blir det hinsides dyrt å prøve å lære alt i en kjøreskolebil. I tillegg bør du være en "aktiv" passasjer slik at du lærer situasjoner, skilter, regler osv uten å bruke penger hos kjøreskole i det lange og det brede, noe det høres ut til at du allerede er godt i gang med å gjøre. Da blir det rett og slett dyrt.

Anonymous poster hash: 9b37f...a02
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg betalte ca 13 000 den gang jeg tok lappen, men det er jo 10 år siden. Hadde bare det obligatoriske + en eller to timer ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp for 3 år siden og betalte rundt 18000 for mitt. Jeg spør meg selv om du har noe dårlig trafikkforståelse ettersom du har 20 timer før trinn to? Eller sliter du med å koordinere sansene?

Øvelseskjørte riktignok noe privat, men kan ikke huske at trinn 1 og 2 var så omfattende at man måtte behøve å ha så mange kjøreskoletimer for å komme forbi dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 000 her, og klarte oppkjøringen med glans. Men nå bor jeg i en liten by da, og hadde en meget dyktig kjørelærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte 20 000. Det er fire år siden nå, jeg tok den sommeren 2009. Jeg hadde to timer mer enn det obligatoriske. AB a02 over her har så rett, så rett. Du trenger tydeligvis litt mer øvelse enn de fleste som tar lappen, og da er det ekstra viktig at du får øvelseskjørt med andre enn kjørelæreren. Du kjenner nok noen som kan øvelseskjøre med deg, eventuelt mot et lite vederlag. For du går antagelig tom for penger før du rekker å ta lappen om du fortsetter med firesifrede beløp for en time-halvannen bak rattet.

Jeg virker kanskje ikke så positiv og oppmuntrende nå, men det er bare fordi jeg vil gjøre det så klart som mulig at du bør øvelseskjøre ved siden av timene med kjørelærer.

Anonymous poster hash: 771e5...550

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 17.000 + 1000 kroner i baneleie av glattkjøringsbanen, 400 for leie av bil og 1100 for selve oppkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 19000, fem år siden. Syntes det høres helt vilt ut med 70 000. Med en pris på 600 pr kjøretime, blir det 85(!) timer mer enn hva jeg hadde.. Nå hadde riktignok ikke jeg så voldsomt mye utover det man måtte ha, men kan jo ikke tenke meg at det obligatoriske har blitt så mye dyrere siden den gang..

Tror du bør øve vesentlig mer hjemme, muligens vurdere å bytte kjøreskole..

Anonymous poster hash: 1a4e5...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg har brukt lang tid på trinn 2 da jeg har vært veldig nervøs. Skal straks på trinn 3. Har desverre ingen å øvelseskjøre med heller,da alle jeg kjenner her i byen ikke har bil og familien min bor utenlands. Hadde dere brukt bsu til å betale for kjøretimer? Jeg har virkelig ingen annen mulighet enn å kjøre med kjøreskolen.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor sum :o

Jeg har også rundt 20 kjøretimer (7 av dem var med i pakke) og ligger på tidlig fase av trinn 3, om jeg regner med å bruke 35 000 om jeg står oppkjøring første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stor sum :o

Jeg har også rundt 20 kjøretimer (7 av dem var med i pakke) og ligger på tidlig fase av trinn 3, om jeg regner med å bruke 35 000 om jeg står oppkjøring første gang.

Jeg har foreløpig brukt 38.000 (faren min har betalt halvparten) og skal nå over på trinn 3. Kjørelæreren sier jeg gjør det veldig bra, men er mye jeg må jobbe med fortsatt da. Er jeg heldig blir det ikke mer enn 50.000 hvertfall! Men problemet er at jeg vet jo ikke hva det kommer til å koste.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 000,-

Jeg var kjempe nervøs i trafikken med en gang, og brukte lang tid på å komme meg over dette. Hadde en veldig god kjørelærer, ellers så gikk alt veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok traffikalt grunnkurs i 10.endeklasse, husker ikke hva dette kostet. Men hadde kun obligatoriske kjøretimer og hele "pakken" til kjøreskolen kostet 17.000. I tillegg koster vel oppkjøringen rundt 1000, så tilsammen ble det vel rundt 18-19.000? Dette var i 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok bare obligatoriske timer + 2 dobbel time

inkludert oppkjøring og teoriprøve 21.000 i 2013

øvelseskjørt med mannen min, bestod første gang både teorien og førerprøven, selvom jeg kan ikke mye norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...