AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Tenkte jeg skulle prøve meg på en chilikaffe og fant denne oppskriften: http://www.travelchannel.com/tv-shows/dangerous-grounds/articles/mexican-hot-coffee-chocolate-with-chili-cream Men engelsken min er visst ikke helt stødig, for jeg lurer litt på hva enkelte ting betyr. I kremoppskriften står det fresh ground coffee, hva betyr det? Og Turbinado sugar? Jeg kan sikkert bare bruke vanlig sukker? Forresten, hvis noen av dere har en annen oppskrift på chilikaffe blir jeg veldig glad for det! Anonymous poster hash: 08457...b6a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Fresh ground coffe er nymalt kaffe. Det vil jo føre til små "kaffebiter" i kremen, men enkelte syns det er godt. Jeg syns det er som å drikke sandkorn. Turbinado sugar kan best erstattes med enten brunt uraffinert sukker eller molasse. Personlig ville jeg enten kuttet ut kremen helt og hatt chilien rett i kaffien, eller brukt ren sukret krem oppå og kuttet ut kanelen (også med chili i kaffiblandingen). Ellers ser oppskriften god ut. Anonymous poster hash: 440c9...9a7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Takk for svar og tips! Kaffebiter i kremen hørtes ikke noe godt ut nei, da kutter jeg ut det ihvertfall. Får nesten bare prøve meg litt frem og se hva som blir godt. Anonymous poster hash: 08457...b6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå