AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Det var en periode imsommer da jeg lå på sykehuset med smerter. Fikk smertestillende intravenøst. Da fikk jeg "urolige hender", det var som om maur løp inni der. Kjempeekkelt! Kilet og klødde. Kan det ha vært en allergisk reaksjon?Anonymous poster hash: c0455...ce9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Kløe er en ganske så vanlig bivirkning av morfinpreparater. Anonymous poster hash: ae808...53d
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Da jeg sa det til sykepleierne ble de veldig overrasket.Anonymous poster hash: c0455...ce9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Hvis det var morfinpreparater så bør de vite det. Jeg klør som en gal av en paralgin forte. Når jeg fikk morfin (Ketorax) på sykehuset så var jeg full av utseltt og klødde overalt! Hjelper litt med allergitabletter, men ikke mye. Det er min erfaring ihvertfall. Ingen har reagert når jeg har sagt at jeg har kløe som bivirkning, de har heller sagt det er relativt vanlig. Anonymous poster hash: ae808...53d
lillemeg90 Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Realtivt vanlig med kløe/"krypende maur" når man tar morfinperaparater!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Kløe og hudreaksjoner ved morfinpreparater skyldes ikke allergi, men er en kjemisk respons som fører til opphopning av visse cytokiner i huden, særlig dersom det administreres intravenøst. Det minner om en allergisk reaksjon, men er ikke helt det samme.Anonymous poster hash: 21c1f...7fd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå