Gå til innhold

Min bror sa at han hadde riset niesen min!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kan ærlig ikke forstå hvorfor en voksen person får behov for å slå et lite strakkars hjelpeløst barn! Enda jeg kommer fra et land hvor det er "vanlig" å slå barn. Har selv barn og har ladri trengt å slå dem for noen som helst grunn! Og de er veloppdragne gutter.

Jeg får vondt i hjertet når jeg hører/leser om barn som blir slått, og av sine egne foreldre!!! Stakkars! Finnes ingen verre måte på ydmykelse. Uff... får tårer bare av tanken!

TS: Tenk på hvor mye du kan hjelpe dette barnet ved å snakke med din bror! Jeg ville også fulgt godt med denne jentas hverdag så ofte det lar seg gjøre. Om far ikke gjør noe med problemet sitt, ville jeg ikke nølt med å innvolvere andre som kan hjelpe!

Endret av Tiarra
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I denne saken, som i alle andre, er det viktig å faktisk få belyst saken mer før man går til drastiske og ugjennomtenkte skritt. Ved å fly i taket av forbannelse og kanskje anmelde broren din eller sende inn bekymringsmelding setter du i gang en stor prosess. Og får automatisk en mistanke på seg som barnemishandler.

For det første bør du snakke med ham, det er jo din egen bror, så det bør jo være mulig? Hva definerer han som ris? Var det utenpå klærne? Eller var det ned med buksa og legge henne over knærne og daske til? Eller var det lite dask mens hun stod på gulvet? Viktige spørsmål. Har det skjedd én gang? 10 ganger? 100 ganger? Også viktige spørsmål.

Barnevernet har fått mye pepper, ofte ufortjent, men dessverre også berettiget. Jeg kjenner til et konkret tilfelle der saksbehandler ikke har klart å holde seg profesjonell. En far har kjempet en lang kamp med å bevise sin uskyld der han er mistenkt for vold mot barna. Denne såkalte volden var enkelt og greit at han ved ett tilfelle når det ene barnet hadde slått seg fullstendig vrang, geleidet barnet inn på rommet ved å ta henne i overarmen, og tok henne med seg. Er dette vold? Ja i følge denne saksbehandleren. Nei ble konklusjonen når andre mer kompetenten folk overtok saken. Politiet var også involvert.

Slike saker er komplekse, og i utgangspunktet ville jeg ikke nøle med å sende inn bekymringsmelding hvis jeg har solid mistanke om vold mot barn. Bevitner jeg vold med egne øyne, anmelder jeg på flekken. Men i slike tilfeller som dette som er litt vage og usikre, ville jeg trukket pusten et par ganger og snakket med broren din, fortalt ham nøyaktig og bestemt hvor skapet skal stå, og at du ikke vil nøle med å varsle barnevernet om dette er noe han gjør flere ganger.

Anonymous poster hash: bd4cf...ece
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordringer til brudd på norsk lov og avsporinger.

Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...