AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Jeg har hørt en gang at han truet liksom med det... og det syns jeg var veldig ubehagelig, men jeg tenkte at det var en trussel. Han er en veldig flink far, og han er ikke noe voldelig person. Han koser med henne, leker med henne, og han er flink til å rose henne. Men så sa han at han hadde gjort det, og jeg ble veldig lei meg inni meg, men jeg greide ikke å si noe om det. Spesielt siden barnet var der. Hadde hun ikke vært der, så hadde jeg nok sagt at det ikke var greit. Tror ikke det er snakk om noe mer en en liten dask, men det er IKKE lov, og ikke greit på noe som helst måte. Jeg syns det er veldig leit, fordi jeg vil ikke blande meg. Jeg er yngre og har ikke barn, så det aldri noen som hører på meg. De er flinke foreldre... men jeg skjønner ikke hvordan han kan bare si sånn! Hun er 3, og ganske vanskelig til tider. Men det pleier å funke å sitte henne på en trappe trinn i et minutt eller to. Man skal ikke slå uansett. Jeg vet at han er en flink far, så det bekymrer meg jo at han kan ødelegge alt. Jeg vil ikke at han skal slå, men jeg vil ikke at de skal få problemer med barnevern heller. Er det noen som har opplevd noe lignende? Han vet jo at det ikke er lov! Anonymous poster hash: 7084a...825
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Jeg lurer på hva slike foreldre tenker. Jeg er sikker på at dersom de selv hadde blitt rist av andre, la oss si en svær mann som dasket løs på dem, så tror jeg nok ikke at de hadde syns noe særlig om det. Har selv blitt rist, slått, truet av far som barn. Har i dag et råttent forhold til ham. Og dersom ikke min respekt for loven hadde vært så sterk som den er, så hadde jeg dengt løs på ham, nå som jeg er voksen og så og si like stor/sterk som han. Anonymous poster hash: 9638e...b93 1
Blod Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Foreldre er bare vanlige mennesker. Noen ganger koker det bare over og man mister kontroll - det er ikke greit. Men om det skjer et par ganger har det nok ikke så mye å si bare det ikke er noe som gjentar seg. Men det som sjokkerer meg er at han bare fortalte det til deg sånn? Hvis det var jeg ville jeg skammet meg veldig. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Du vil ikke at han skal få problemer med barnevern? Ønsker du at niesa di og de andre barna ska få en vond oppvekst da? Jg meldte bekymringsmelding på min svigersøster etter å ha hørt hu slo sitt barn, det er min plikt å melde ifra når jeg vet noe sånt og resten er opp til barnevernet. Syns ikke du skal lukke øynene for dette, barnet fortjener bedreAnonymous poster hash: 48bdb...4a6 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Du vil ikke at han skal få problemer med barnevern? Ønsker du at niesa di og de andre barna ska få en vond oppvekst da? Jg meldte bekymringsmelding på min svigersøster etter å ha hørt hu slo sitt barn, det er min plikt å melde ifra når jeg vet noe sånt og resten er opp til barnevernet. Syns ikke du skal lukke øynene for dette, barnet fortjener bedreAnonymous poster hash: 48bdb...4a6 Jeg fikk ris under oppveksten,men jeg hadde en fin oppvekst med søsken,jule feiringer og lykke. Jeg ville ikke valgt det bort bare for å ikke få litt ris. helt ærlig så hadde jeg tenkt meg om to ganger før jeg hadde anmeldt og heller snakket med foreldrene. Anonymous poster hash: 49886...eea 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Jenta er jo lykkelig. Hun leker og ler hele tiden. Jeg tror ikke at han har dengt løs på henne. Han er ikke sånn. Jeg vil tro at han har gitt henne en liten dask eller noe, men jeg syns ikke det er greit. Det er fremdeles ikke lov. Anonymous poster hash: 7084a...825 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Jenta er jo lykkelig. Hun leker og ler hele tiden. Jeg tror ikke at han har dengt løs på henne. Han er ikke sånn. Jeg vil tro at han har gitt henne en liten dask eller noe, men jeg syns ikke det er greit. Det er fremdeles ikke lov. Anonymous poster hash: 7084a...825 Syns du er feig som vil melde han til staten istedenfor å snakke med han. Det er mye "slemmere" å anmelde enn å si ifra, bare at hvis du anmelder så slipper du konsekvensen! hurra! og så din egen bror.. herregud Anonymous poster hash: 49886...eea 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Syns du er feig som vil melde han til staten istedenfor å snakke med han. Det er mye "slemmere" å anmelde enn å si ifra, bare at hvis du anmelder så slipper du konsekvensen! hurra! og så din egen bror.. herregud Anonymous poster hash: 49886...eea Jeg har ikke sagt at jeg skal anmelde han. Jeg vil prate med han, men jeg er redd for å ta det opp. Han sa det foran meg og foreldrene mine. Så de kan jo og si noe til han. Anonymous poster hash: 7084a...825
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 (endret) Det er ikke rasjonelt. De fleste foreldre i dette landet, klarer seg helt utmerket uten å måtte slå barna sine. Min tantes barn er de mest oppdragene ungene jeg vet om, og hun slå ikke og hun kjefter ikke. Anonymous poster hash: 7084a...825 Endret 16. september 2013 av Sulosi 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Det er strengt forbudt å slå barna sine uansett. Og selv om det "bare" var "mild ris på stumpen" (i mangel av et bedre uttrykk) så er det en utrolig ydmykende måte for barn å bli disiplinert (liker ikke dette ordet heller) på. Om du ikke føler at du kan si noe til han, kan du si det til foreldrene som igjen tar det opp med han? Anonymous poster hash: a90f7...8bc 3
Nerine_ Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 (endret) Det finnes da mye bedre oppdragelses metoder enn ris, som ikke er ødeleggende. Endret 16. september 2013 av Sulosi
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 .... men jeg vil ikke at de skal få problemer med barnevern heller. Er det noen som har opplevd noe lignende? Han vet jo at det ikke er lov! Anonymous poster hash: 7084a...825 Vet du hva det gjør med barn å bli utsatt for omsorgssvikt? Jeg har selv blitt slått i oppveksten, og skulle ønskt jeg fikk hjelp til å unnslippe. Det broren din gjør er straffbart, og hvis noen sender bekymringsmelding til barneverntjenesten, vil de igjen melde til politiet. Broren din risikerer faktisk fengsel. I tillegg til at han kan miste omsorgen for jenta si (kan være at noen i familien overtar omsorgen, hvis det lar seg gjøre). Forklar broren din alvoret med det han gjør: - At det skader psykisk barnet hans. - At han risikerer fengsel. - At han kan miste omsorgen. Si at det er mulig å få sinnemestringshjelp, hvis det er det han trenger. Det er også mulig å få hjelp, slik at han kan lære seg alternative metoder for å oppdra jenta. Anonymous poster hash: 795ba...ac2 1
#Sunrise Skrevet 13. september 2013 #13 Skrevet 13. september 2013 Trur jeg ville sagt til han "ris er noe voksene mennesker gjør på soverommet, som en sexlek;)" ris er supert :D for de som liker BDSM! og gjøre det på et barn er helt ærlig EKKELT! trur jeg hadde kasta opp, om noen hadde sagt til meg at dem gjorde det mot barn:S
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Vet du hva det gjør med barn å bli utsatt for omsorgssvikt? Jeg har selv blitt slått i oppveksten, og skulle ønskt jeg fikk hjelp til å unnslippe. Det broren din gjør er straffbart, og hvis noen sender bekymringsmelding til barneverntjenesten, vil de igjen melde til politiet. Broren din risikerer faktisk fengsel. I tillegg til at han kan miste omsorgen for jenta si (kan være at noen i familien overtar omsorgen, hvis det lar seg gjøre). Forklar broren din alvoret med det han gjør: - At det skader psykisk barnet hans. - At han risikerer fengsel. - At han kan miste omsorgen. Si at det er mulig å få sinnemestringshjelp, hvis det er det han trenger. Det er også mulig å få hjelp, slik at han kan lære seg alternative metoder for å oppdra jenta. Anonymous poster hash: 795ba...ac2 Jepp, for lett ris på stumpen gir deg fengselsstraff....Not..En venninne av meg ble sendt på krisehjem pga. Mannen, han ga også søren om jentungen på 3 sto i veien så hun fikk gjennomgå så det sang etter hun å. De gikk igjennom rettsak og faren fikk fremdeles 50/50 omsorg på jentungen. Det er tullete å lage noe store greier ut av mild avstraffelse når staren pokker ikke klarer å ta tak i direkte vold mot barn engang pga ressursmangel. Ressursmangelen er pga overhysteri på filleting som dette. Jeg fikk lett ris når jeg var skikkelig slem når jeg var barn men jeg tenker på oppveksten min som en fin og lykkelig tid forde, og jaggu ble det folk av meg å som hundretusener av andre nordmenn som har fått ris. Anonymous poster hash: 746d8...a38 1
Suss81 Skrevet 13. september 2013 #15 Skrevet 13. september 2013 Vold mot barn er ikke greit, men jeg vil tro at barn som lever hele barndommen sammen med en forelder med borderline, bipolar lidelse, schizofreni, depresjon, alvorlig angst, shiczoaffektiv lidelse eller andre dysosiale personlighetsforstyrrelser, men som aldri får ris får langt større psykiske skader enn ett barn som en sjelden gang får lett ris når de har gjort noe jævlig slemt (som eks. å tvangsfore lille søs med zalo.) Personlig synes jeg det er langt værre. Men slike oppvekstvilkår for ett barn er ikke forbudt med lov. 1
Frisørdama Skrevet 13. september 2013 #16 Skrevet 13. september 2013 Hvis han er så snill og grei, hvorfor er du så redd for å ta det opp med han da? Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt rett ut "det er faktisk ikke lov" når han sa til deg at han hadde gjort det. Og rart foreldrene deres synes det er helt greit at barnebarnet blir slått....!! Lett ris nå når hun er 3 år kan fort eskalere til værre vold etterhvert. Hva vil du gjøre om niesen din kommer med en feit blåklokke og brukket nese når hun er 9 eller 12 feks?
AnonymBruker 42 Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 Eneste jeg gidder å si i denne tråden er ; Jeg fikk ris da jeg var liten og er evig takknemlig for at faren min gjorde det. Det var til mitt eget ABSOLUTT beste! Og jeg vet han gjorde nettopp av den grunn... 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #18 Skrevet 13. september 2013 Jepp, for lett ris på stumpen gir deg fengselsstraff....Not..En venninne av meg ble sendt på krisehjem pga. Mannen, han ga også søren om jentungen på 3 sto i veien så hun fikk gjennomgå så det sang etter hun å. De gikk igjennom rettsak og faren fikk fremdeles 50/50 omsorg på jentungen. Det er tullete å lage noe store greier ut av mild avstraffelse når staren pokker ikke klarer å ta tak i direkte vold mot barn engang pga ressursmangel. Ressursmangelen er pga overhysteri på filleting som dette. Jeg fikk lett ris når jeg var skikkelig slem når jeg var barn men jeg tenker på oppveksten min som en fin og lykkelig tid forde, og jaggu ble det folk av meg å som hundretusener av andre nordmenn som har fått ris. Anonymous poster hash: 746d8...a38 http://www.adr essa.no/nyheter/article24803.ece Jeg jobber innen fagfeltet og har meldt slikt til politiet. Resultatet har vært fengselstraff.Anonymous poster hash: 795ba...ac2 1
kamel Skrevet 13. september 2013 #19 Skrevet 13. september 2013 Vi har jo en lov i Norge som sier at det er forbudt å slå barn. Jeg syns det er veldig bra at den loven finnes. For å slå barn er ikke akseptabelt. 1
Gjest Blomst83 Skrevet 13. september 2013 #20 Skrevet 13. september 2013 Foreldre er bare vanlige mennesker. Noen ganger koker det bare over og man mister kontroll - det er ikke greit. Men om det skjer et par ganger har det nok ikke så mye å si bare det ikke er noe som gjentar seg. Men det som sjokkerer meg er at han bare fortalte det til deg sånn? Hvis det var jeg ville jeg skammet meg veldig. Jo det har noe å si om det "kun" skjer et par ganger.En gang, er en gang mye. Vold skal aldri aksepterers eller forsvares.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå