Gå til innhold

Skal på jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha noen gode tips her. Til uken skal jeg på jobbintervju i en innkjøpskoordinat stilling. Jeg er så nervøs:(

Anonymous poster hash: f025f...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært at du skal alltid se intervjueren i øynene når h*n snakker, men når du snakker selv kan du se bort/ikke ha konstant øyekontakt. Ha en kroppsholdning som viser at du er interessert i å være på intervju. Vær engasjert, google litt og finn noen spørsmål du kan spørre.

Smart å ha 3 negative/positive sider om deg selv klart. Noen spør fremdeles disse grusomme spørsmålene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen? synes alle spør om dette jeg, også må man svare riktig på de negative sidene om seg selv også, for det er riktige og gale svar der og



Anonymous poster hash: 29187...8df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en positiv negativ side da?

noen? synes alle spør om dette jeg, også må man svare riktig på de negative sidene om seg selv også, for det er riktige og gale svar der og

Anonymous poster hash: 29187...8df

Anonymous poster hash: f025f...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som er "riktige" negative sider vet jeg ikke helt, for da jeg var ærlig i et intervju og sa at jeg kunne være litt flinkere til å sette grenser ,fikk jeg ihverfall ikke jobben.



Anonymous poster hash: 29187...8df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen spørsmål å tenke over, gjorde det selv før intervjuet til det som er jobben min nå.

Husk å lese om firmaet først, og ikke vær for stiv, men vær deg selv også.

Lykke til!!

1. Løpebane så langt



Fortell om den utdanninga som du har gjennomført samt om de yrkeserfaringene du har (type oppgaver, ansvar og lignende). Kommenter hvorfor du eventuelt har skiftet stilling/arbeidsgiver.

Er du fornøyd med karakterene/skoleresultatene du har oppnådd?

Har du noen planer om videreutdanning?

Beskriv hva du spesielt har bidratt med i tidligere jobber/bedrifter.
Hva mener du i ettertid kan tilskrives din innsats? Hvilke erfaringer sitter du med fra den tiden?

På hvilken måte har nåværende stilling utviklet deg til å påta deg større ansvar? Er du tilfreds med den faglige utviklingen du har hatt?

Hvilke oppgaver lyktes du best med?

Hvilke oppgaver var særlig vanskelige å utføre?

Fortell om de lederne du har måttet forholde deg til, og hvordan du la opp samarbeidet med disse.

Si litt om nåværende arbeidssituasjon; arbeidsoppgaver, utfordringer, fremtidsutsikter.....

Hvilke språk behersker du? (Om nødvendig teste kunnskapene).

Hvilke datakunnskaper har du, og hvilken programvare behersker du? (Om nødvendig teste dette).

2. Motivasjon

Hva visste du om vår bedrift før du kom hit i dag?

Hva tiltrekker deg ved denne jobben som ikke finnes i nåværende jobb?

Hvordan synes du din bakgrunn passer for denne stillingen? Hva ville du kunne tilføre oss?

Hvordan ville du gripe an ei eventuell stilling hos oss? Hva ville du prioritere å arbeide med?

Er det oppgaver du overhode ikke kunne tenke deg å jobbe med?

Hvilke tanker har du om din videre karriereutvikling? Hva er "drømmejobben" for deg - hvilke oppgaver har du da?

Hvilke grunnleggende faktorer motiverer deg?

Er det noen oppgaver/områder som du ønsker å bli dyktigere på?
3. Personlige egenskaper, m.m.

Hva kjennetegner deg som menneske og medarbeider, og i måten du omgås mennesker på?

Hvordan vil du vurdere ditt forhold til andre medarbeidere?

Hvilke sterke personlighetsmessige sider vil du trekke frem relatert til oppgavene i jobben?

Hvilke svake sider har du?

Hva gjør du for å bedre de svake sidene?

Nevn noe du har tatt initiativet til som du i ettertid vil kunne si var din ide/opplegg?

Hvilken egenskap vil du si er viktigst hos en medarbeider?

Hva er interessene dine på fritiden?

Har du førerkort for bil?

Hva vil være tilfredsstillende avlønning for deg?

Andre betingelser som vil være avgjørende for deg?

Hvor lang oppsigelsestid har du i dag, og når kan du i så fall starte i vår bedrift?

Er det andre faktorer som til nå ikke har vært belyst som kan ha innvirkning på din aktualitet for stillingen?

Hvilke referanser kan vi bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...