Gå til innhold

Å bli sammen med "nest best"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Yupp :)

Problemet er bare det at "evig singel" ikke er noe alternativ for folk flest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, da jeg var sammen med eksen min og var nyforelska så syns jeg han var verdens beste og jeg var under inntrykket av at de fleste par eller i hvert fall nyforelskede følte det sånn..

Ja, de fleste nyforelskede føler det sikkert sånn. Dvs helt til forelskelsen går over.

Men hvor mange er ikke betatt/forelsket i noen de aldri får?

Skrevet

Ja, de fleste nyforelskede føler det sikkert sånn. Dvs helt til forelskelsen går over.

Men hvor mange er ikke betatt/forelsket i noen de aldri får?

Det er vel en del av dem. Men hvor lenge varer et slikt forhold?

Å bli i et forhold hvor man velger "nest best" vil som oftest ikke gi opptimal lykke, og det igjen påvirker og former personligheten til den som valgte partneren bare for å ha en. Er det smart i lengden?

Anonymous poster hash: 7edab...11c

Skrevet

nå viser du oppmerksomhet, nå som han er opptatt. Han sa det for å få deg til å stikke og det ville du sannsynligvis ha gjort hvis han sa at han fortsatt var interessert i deg.

Skrevet

nå viser du oppmerksomhet, nå som han er opptatt. Han sa det for å få deg til å stikke og det ville du sannsynligvis ha gjort hvis han sa at han fortsatt var interessert i deg.

Godt poeng.

Skrevet

Det er vel en del av dem. Men hvor lenge varer et slikt forhold?

Å bli i et forhold hvor man velger "nest best" vil som oftest ikke gi opptimal lykke, og det igjen påvirker og former personligheten til den som valgte partneren bare for å ha en. Er det smart i lengden?

Anonymous poster hash: 7edab...11c

Det kan vare lenge. I hvert fall før i tida.

Det vanlige problemet er altså når den man helst ville hatt er opptatt. Og da er det ikke veldig rasjonelt å sitte å vente på at det skal ta slutt (selv om det kan skje fort i våre dager).

De fleste velger da å legge dette bak seg og begynner heller å vurdere andre kandidater.

Skrevet

I går møtte jeg en fyr jeg hadde en kort flørt med i våres. Det var jeg som trakk meg unna, selv om jeg merket at han var veldig interessert.

I sommer så jeg at han fikk seg kjæreste (ifølge facebook) så da jeg så han i går ga jeg han en klem, spurte hvordan det gikk på skolen osv og gratulerte han med kjæreste. Da jeg gratulerte han svarte han med å si "ja, du var jo ikke ledig så.."

Jeg prøvde å le det bort litt, men det har plagd meg litt. Blir man ikke kjæreste med en person fordi man syns den personen er verdens beste? Blir noen mennesker så opptatt av bare det å være i et forhold at de tar det de får tak i?

Hilsen forvirret..

Om du var "the one who got away", og verdens beste gjennom tidene i hans øyne, hva skulle han da gjort om du ikke var interessert i han? Vente litt, og så prøve igjen? Man burde gå videre selv om man ikke får det man ønsker mest i livet.

Skrevet

Problemet er bare det at "evig singel" ikke er noe alternativ for folk flest.

Kanskje ikke.... Det er jo en grunn til at at det er veldig mange langtids-single, og det nok fordi folk flest ikke bare "tar det de kan få"...

Skrevet

Kanskje ikke.... Det er jo en grunn til at at det er veldig mange langtids-single, og det nok fordi folk flest ikke bare "tar det de kan få"...

Noen, ja. De fleste, nei.

Skrevet

Jeg er også forvirret på dette. Min eks ser ut til å velge hvilken som heldst dame, bare for å ikke være alene. Jeg vil ha han, men han vil ikke ha noe avstandsforhold. Nå er han på gang med noe"nytt". Jeg velger den jeg elsker, men menn velger bare en. Jeg klarer ikke å gå inn i ett forhold uten å gi 100%. En kjenner om partneren er til stedet eller ikke. Jeg skjønner det ikke.

Skrevet

Godt spørsmål.

Godt spørsmål.

Legger fra meg tråden jeg, da omtrent alle som har svart har bestemt seg for at jeg er en selvhøytidelig tosk som tror alle er etter meg, bare på grunn av en kommentar som av åpenbare grunner var på grunn av at han enten ville bli kvitt meg fort som svint eller bare var en spøk. Her inne følger man janteloven, og det er viktig å prøve å finne andre elementer enn hovedinnlegget å svare på som kanskje kan ligge i tonen av innlegget i seg selv.

Skrevet

Legger fra meg tråden jeg, da omtrent alle som har svart har bestemt seg for at jeg er en selvhøytidelig tosk som tror alle er etter meg, bare på grunn av en kommentar som av åpenbare grunner var på grunn av at han enten ville bli kvitt meg fort som svint eller bare var en spøk. Her inne følger man janteloven, og det er viktig å prøve å finne andre elementer enn hovedinnlegget å svare på som kanskje kan ligge i tonen av innlegget i seg selv.

Hvorfor tar du deg så nær av de negative bemerkningene? Hvis du ikke føler de representerer deg så konsentrerer deg om de svarene som du føler ser hva du tenkte på.

Det blir for dumt å bruke jantelov kortet bare fordi du ikke likte svarene du fikk. Jeg tenker at det var bekreftelsesbehovet ditt som laget denne tråden, og så fikk du ikke det dekket og så ble du sur.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...