Gå til innhold

Å bli sammen med "nest best"

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går møtte jeg en fyr jeg hadde en kort flørt med i våres. Det var jeg som trakk meg unna, selv om jeg merket at han var veldig interessert.

I sommer så jeg at han fikk seg kjæreste (ifølge facebook) så da jeg så han i går ga jeg han en klem, spurte hvordan det gikk på skolen osv og gratulerte han med kjæreste. Da jeg gratulerte han svarte han med å si "ja, du var jo ikke ledig så.."

Jeg prøvde å le det bort litt, men det har plagd meg litt. Blir man ikke kjæreste med en person fordi man syns den personen er verdens beste? Blir noen mennesker så opptatt av bare det å være i et forhold at de tar det de får tak i?

Hilsen forvirret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at du ikke var ledig er ikke ensbetydende med at du er best. Det kan simpelthen være at du ikke var ledig DA, så da fant han en som han likte som var ledig SENERE.

• Liker 3
Skrevet

Det at du ikke var ledig er ikke ensbetydende med at du er best. Det kan simpelthen være at du ikke var ledig DA, så da fant han en som han likte som var ledig SENERE.

Kanskje innlegget mitt var litt dårlig formulert.. Jeg mente ikke å si "best", men inntrykket mitt var at han ga uttrykk for at han likte meg bedre enn kjæresten, men at siden jeg ikke var ledig, bare ble han sammen med første han kom over. Hensikten med innlegget mitt derimot er om folk velger et forhold de kanskje ikke er 100% investert i kun for ikke å være alene.

Skrevet

Kanskje innlegget mitt var litt dårlig formulert.. Jeg mente ikke å si "best", men inntrykket mitt var at han ga uttrykk for at han likte meg bedre enn kjæresten, men at siden jeg ikke var ledig, bare ble han sammen med første han kom over. Hensikten med innlegget mitt derimot er om folk velger et forhold de kanskje ikke er 100% investert i kun for ikke å være alene.

Fyren ville ha kjæreste og han var bare på utkikk etter en som passet, du var ikke ledig, derfor ble det hun andre.

• Liker 1
Skrevet

Skal man sette krav som å være verdens beste partner for å innlede parforhold er man vel dømt til et liv alene.

• Liker 3
Skrevet

Er du sikker på det ikke var et forsøk på en spøk? Det kan fort bli litt kleint å møte en gammel flørt, særlig hvis man har funnet en ny.

Anonymous poster hash: c4c86...ff6
  • Liker 8
Skrevet

Er du sikker på det ikke var et forsøk på en spøk? Det kan fort bli litt kleint å møte en gammel flørt, særlig hvis man har funnet en ny.

Godt spørsmål.

Skrevet

TS, du skal ikke tro du er noe, OK?

:ironi:

Egentlig tror jeg mange velger "nest best". Ofte når man blir hodestups forelsket i en mister man en del av mentaliseringsevnen til følelsene sine, og glemmer kanskje å se etterde viktigste egenskapene i den andre personen.

Dater man to, og den ene er mer attraktiv på flere måter lan jo dette kanskje skygge for nr.2.

Om man da skulle blitt dumpet for en annen kan det jo være slik at disse følelsene roer seg litt og man har mulighet til å finne flere egenskaper hos den som er "nest best"?

Jeg vet ikke, men det er hvertfall min teori ut fra det jeg selv har opplevd.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende, bare at sa rett ut at han heller ville være sammen med meg, men siden jeg ikke var interessert i han på den måte ble han sammen med hun.

Heldigvis ble det slutt og han fant ei ny dame som jeg tror han ikke ville byttet ut mot noen i hele verden :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tolket konmentaren hans som en spøk. Men mange må nok ta til takke med en person som ikke nødvendigvis er førstevalget uten at det trenger å bety at man ikke blir lykkelig.

Anonymous poster hash: 1347f...156

Skrevet

I går møtte jeg en fyr jeg hadde en kort flørt med i våres. Det var jeg som trakk meg unna, selv om jeg merket at han var veldig interessert.

I sommer så jeg at han fikk seg kjæreste (ifølge facebook) så da jeg så han i går ga jeg han en klem, spurte hvordan det gikk på skolen osv og gratulerte han med kjæreste. Da jeg gratulerte han svarte han med å si "ja, du var jo ikke ledig så.."

Jeg prøvde å le det bort litt, men det har plagd meg litt. Blir man ikke kjæreste med en person fordi man syns den personen er verdens beste? Blir noen mennesker så opptatt av bare det å være i et forhold at de tar det de får tak i?

Hilsen forvirret..

Folk flest tar (må ta) den de får, ja.

Og sånn har det alltid vært.

Hvorfor tror du at man kan velge og vrake?

Skrevet

Folk er 100% interessert i et forhold.

Og da blir det altså ikke like viktig hvem de har et forhold med.

• Liker 1
Skrevet

Første jeg også tenkte egentlig..... "JA, du var jo ikke ledig så...." høres ut som en spøkefull måte å svare JA på.

"Folk flest tar (må ta) den de får, ja" http://youtu.be/_uHBFiAnpZs?t=0s

Skrevet

"Folk flest tar (må ta) den de får, ja" http://youtu.be/_uHBFiAnpZs?t=0s

hehe Ja, det er fortsatt ikke ulovlig :smoke:

Og du har selvfølgelig rett i at "evig singel"-alternativet alltid er der.

Skrevet

hehe Ja, det er fortsatt ikke ulovlig :smoke:

Og du har selvfølgelig rett i at "evig singel"-alternativet alltid er der.

Yupp :)

Skrevet

Jeg ville tatt det som en spøk, og som et kompliment! Selvfølgelig synes han du var tipp topp og kunne tenkt seg å¨være sammen med deg den gangen dere datet. Det er ikke sikkert at han tok til takke med selv om han raskt traff noen han ble kjæreste med, men det finnes de som gjøre det også. Mennesker som sliter med å være alene tar ofte til takke med, kontra å vente til de finner noen som de virkelig forelsker seg i og virkelig ser på som verdens beste.

• Liker 2
Gjest JakeGreen
Skrevet

Hensikten med innlegget mitt derimot er om folk velger et forhold de kanskje ikke er 100% investert i kun for ikke å være alene.

Tror det er mer vanlig enn det motsatte. For mange er det å være i et forhold viktigere enn hvem de er sammen med.

:)

Skrevet

Mange lærer vel i oppveksten at man ikke kan få absolutt alt man peker på. Det blir folk av dem og.

Anonymous poster hash: 665ec...ae2
Skrevet

På svarene fra menn her virker det som om flere velger nest best. Er alle menn på KG slik??

Anonymous poster hash: 27bf7...c37
Skrevet

Folk flest tar (må ta) den de får, ja.

Og sånn har det alltid vært.

Hvorfor tror du at man kan velge og vrake?

Vel, da jeg var sammen med eksen min og var nyforelska så syns jeg han var verdens beste og jeg var under inntrykket av at de fleste par eller i hvert fall nyforelskede følte det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...