Gå til innhold

Nytt kosthold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på et nytt kosthold for å prøve å bli kvitt problemer med magen (IBS). Vil holde meg på under 150 g karbohydrater om dagen, så det blir en form for lavkarbo. Jeg tenker å prøve en uke eller to først og se om det blir bedring. Det jeg mistenker lager problemer for meg er korn og fruktose, og kanskje melk. Skal begynne med det nye kostholdet snart, men hva burde jeg handle inn, hvilke matvarer? Det må være null korn, lite fruktose og ikke så mye karbohydrater. Jeg er ikke sikker på om jeg skal droppe melkeprodukter helt, eller ikke? hva tror dere? Hvilke matvarer spiser dere som har et lignende kosthold som jeg beskriver? :)

Anonymous poster hash: 38320...905
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da legen skulle teste om jeg hadde IBS, fikk jeg beskjed om å gå på FODMAP-diett. Da fikk jeg utlevert et hefte med ja-mat, nei-mat, osv. Ikke alle med IBS responderer bra på dietten, men noen gjør det.

Det står i hvert fall veldig klart hva du bør spise, og hva du bør holde deg unna.

Anonymous poster hash: 09497...dca
Skrevet

min tarm ble utrolig mye bedre ved kostholdsendring.La om til lavkarbo,kuttet ut brød,pasta,mel ,melk osv

De få gangene jeg har spist melk/mel så kommer smerter/kramper osv tilbake i løpet av 1 times tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...