super-s Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Jeg reiser til Oslo neste uke, og jeg skal være der i 3 døgn. Jeg kommer til å ta en del buss, og jeg lurer derfor på hva som lønner seg å gjøre når det kommer til bussbilletter. Kan jeg kjøpe meg tre døgnkort med en gang når jeg kommer? Jeg mener å huske at de ikke blir aktivert før man validerer dem, er det riktig?
Sommernatt Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Da må du enten kjøpe 24 timers billett til 80 kroner eller 7 dagers billett til 220 kroner :-) Så validere du den når du går på bussen (holder den inntil en grå boks som henger ved innenfor alle dørene på bussen)
super-s Skrevet 13. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2013 Da må du enten kjøpe 24 timers billett til 80 kroner eller 7 dagers billett til 220 kroner :-) Så validere du den når du går på bussen (holder den inntil en grå boks som henger ved innenfor alle dørene på bussen) Takk! Men kan jeg kjøpe tre 24-timersbilletter samtidig, eller blir de aktivert med en gang når jeg kjøper dem?
Sommernatt Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Tror det går an å ha flere på kortet samtidig! Bare gå på Ruters servicesenter (tidligere Trafikanten) på Oslo S, så fikser de det for deg! Eller så kan du bruke ruters billett-app, der kan du velge selv når du vil at billetten skal starte. 24-timers billetten startet når du validerer den på bussen. Hvis du har flere billetter inne på samme kort, blir ikke de validert før den første har gått ut.
MunaMadan Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Anbefaler også bysykkel, hvis du skal mye rundt i bykjernen. Fin måte å komme seg rundt og bli litt kjent på samme tid. Kort ordnes også på Trafikanten. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå