Gå til innhold

Trakasserer sjefen meg? rådvill


Jentepusen

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 5 mnd. Har slitt med store svangerskaps plager som kvalme og oppkast. Opplevde denne perioden svært tøff psykisk og fysisk. Vært sykemeldt en god stund.

Begynte 50% på jobb. Gikk sånn passe greit. Men etterhvert begynt å utvikle bekkenløsning. Fortsatte 50% - hadde det sånn noenlunde greit på jobb. Helt til jeg for 2 uker siden ble bedt om å skisse en arbeidsplan for meg siden vi har litt skift hos oss. Noe jeg gjøre med en gang da jeg ønsket vite selv hva min arbeidstid ble utover.

Disse to ukene gikk og jeg hadde enda ikke fått svar fra min nærmest leder når jeg skulle jobbe de neste dagene. Gikk inn til sjefen og sa jeg var psykisk sliten samt bekken smerter at jeg ikke orket belastningen å gå å mase på dette, samt ikke jobbe mer en de 50%.

Fikk da beskjed om at det gjorde jo ingenting om at jeg jobbet mere for det ordnet de bare. Jeg forklarte da at det hjalp ikke meg å jobbe mer da jeg sliter med nattesøvn osv pga bekken smerter osv. Da fikk jeg slengt i trynet om at han kunne jo bare kontakte bedrift helse tjenesten så de kunne gjøre at jeg kunne være mer på jobb. Jeg har vondttuansett hva jeg gjør så det måtte han bare sa jeg.

Jeg har akkurat begynt med trening i vann fra egen lommebok for å kunne være bedre!

Jeg dro fra kontoret i tårer med følelsen av ingen forståelse

På do for å grine ut litt frustrasjon.

Jeg dro hjem. Sov nesten ingenting den natta og skjønte på kroppen at dette gikk ikke

Ringte neste dag, fortalte at jeg er blitt utslitt og ikke kom på jobb. Kontaktet legen og fått time til mandag

Kl 18 fikk jeg plutselig sms fra sjefen om at han ville jeg skulle komme inn til møte neste dag etter kl 12. For å snakke om videre arbeidsplan og mulig tilrettelegging. Jeg sa at jeg kunne komme på mandag etter å ha snakket med legen. Senere samme kveld sier han igjen han vil ha et møte fordi da kunne jeg legge frem det vi snakket om på møte til legen.

Jeg begynner få angst for å snakke med han, jeg føler meg presset. En veldig god venn sier han kan bli med på møte som støtte. Noe jeg takker ja til. Jeg skriver så igjen om vi kan ta det på kveldstid for jeg vil gjerne ha med annstand. Jeg får svar kunne det går greit. Til svar får jeg at det går greit og at jeg kan velge tidspunkt. Når jeg svarer passer det plutselig ikke og han må høre med daglig leder om han kan ta møte

Han skulle si i fra i morra hvordan det ble

Siste meldinga fra sjefen var kl 21.30

Er dette rimelig fremgangsmåte? Jeg føler meg tråkket på

Ikke bare fikk jeg igjen sammenbrudd, men også vondt i magen og diaré.

Hvordan takle denne sjefen? Jeg er sliten.

Skal han bare være vanskelig med meg?

Endret av Jentepusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veldig lurt å ta med deg en person!!!!!!!!!!!!!!!

ellers har jeg ikke så mye +å si. synes denne sjefen din virker vanskelig å ha med å gjøre.

lykke til,håper noen andre her kan hjelpe deg.



Anonymous poster hash: eab04...68c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er meldingene, han vil ikke presse meg sier han. Men å sende sms på kveldstid/ fritid?

1.Hei, hvordan passer det for deg med et møte i morgen? Tenker da litt i forhold til videre arbeidsplan , mulighet for tilrettelegging. jeg er tilgjengelig etter 12 og utover. Hører fra deg . Mvh

2. Skjønner, men jeg ønsker at du kommer en tur slik at vi har en dialog på hvilke alternative oppgaver vi har eller om tilrettelegging ikke er mulig. Du velger tidspunkt. Det er lurt å ha dette avklart før du går til legen. Da kan du også få med et referat fra dialogmøte slik at du har dette til legebesøket.

Mvh

3. Det må du gjerne, det eneste jeg ønsker er å kartlegge hvordan det blir videre og hva som er hensiktsmessig i forhold til din helse. Jeg ønsker ikke å presse grensene for din del og tror det er bedre for deg og dine kolleger om vi gjør din situasjon så forutsigbar som mulig.

Hører fra deg da.

4. Hei, jeg er tilstede frem til senest 1600, hører med daglig leder om han kan ta møtet for meg. Hører fra meg i morgen.

Mvh

Hva er det egentlig som haster? Hvorfor får jeg ikke snakke med legen først?

Sover hvertfall dårlig i natt etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror han trakasserer deg? :klo:

Det virker jo som han vil tilrettelegge for deg, og jeg ser ingenting galt med de sms'ene han har sendt til deg ihvertfall? Er det nå så ille at han sendte dem på kveldstid da? Det virker jo som han er ivrig på å få igang en dialog på hvordan du skal jobbe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror han trakasserer deg? :klo:

Det virker jo som han vil tilrettelegge for deg, og jeg ser ingenting galt med de sms'ene han har sendt til deg ihvertfall? Er det nå så ille at han sendte dem på kveldstid da? Det virker jo som han er ivrig på å få igang en dialog på hvordan du skal jobbe.

Det føltes bare slik. Men jeg er ikke i form og vil ikke møte han alene.

Å få til avtale så sent på kvelden er vanskelig når jeg skal ha med meg støtte.

For så å bruke mange timer på SMS, så passer det plutselig ikke likevel selv om jeg får velge kl slett :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føltes bare slik. Men jeg er ikke i form og vil ikke møte han alene.

Å få til avtale så sent på kvelden er vanskelig når jeg skal ha med meg støtte.

For så å bruke mange timer på SMS, så passer det plutselig ikke likevel selv om jeg får velge kl slett :-(

Jeg tror nok du føler litt ekstra sterkt siden du er sliten og har vondt. :hug:

Det er jo ikke sikkert det er hans skyld at det ikke passer heller da, ting kan jo dukke opp som ikke er i hans hender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hva sjefen har gjort for noe galt?

Hva er det du reagerer så sterkt på?

Mulig jeg overreagerer? Er bare så sliten. Kanskje det er derfor

Kanskje det er fordi jeg vet hvordan andre på jobb er blitt behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier, du er gravid, dårlig fysisk form og utslitt. Det er ikke rart at du er litt ekstra følsom nå og lett føler deg presset. Men selv om du opplever det sånn, så virker det ikke som at han har trakkasert deg på noen måte. Han sier han ikke vil presse grensene dine, og vil at du skal ha med et forslag til arbeidsplan til legen, og så se om det virker greit. Det høres ut som at han faktisk prøver å gjøre det riktig og tilrettelegge for deg.

Prøv å ikke tenk på presset, møt med han og dra til legen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg overreagerer?

...

Det er mitt førsteinntrykk, men det er veldig vanskelig å uttale seg om personalsaker på avstand.

Lykke til i morgen uansett :klemmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gravide jobb venninne i en annen avdeling (ikke planlagt altså) ble bedt om å bytte lege til bedriftslegen, for det måtte jo være så mye lettere og nærmere for henne!? Hun mistet forrige gang og skal ikke utsettes for stress osv. Samme Sjefen mente at det gjorde jo ikke noe om hun måtte jobbe litt ekstra på fredagen for hun hadde jo hele helga å komme seg på?! Legen hennes måtte ringe å snakke med jobb

Syntes sånt er så ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gravide jobb venninne i en annen avdeling (ikke planlagt altså) ble bedt om å bytte lege til bedriftslegen, for det måtte jo være så mye lettere og nærmere for henne!? Hun mistet forrige gang og skal ikke utsettes for stress osv. Samme Sjefen mente at det gjorde jo ikke noe om hun måtte jobbe litt ekstra på fredagen for hun hadde jo hele helga å komme seg på?! Legen hennes måtte ringe å snakke med jobb

Syntes sånt er så ubehagelig.

Ja og det skal du ikke finne deg i heller, hvis den dagen kommer. Stress ned og ta det med ro, sjefen din kan ikke tvinge deg til noe somhelst nå uansett. Foreslår han ting som er uakseptabelt sier du klart nei uten noe mer om og men. Dette går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det skal du ikke finne deg i heller, hvis den dagen kommer. Stress ned og ta det med ro, sjefen din kan ikke tvinge deg til noe somhelst nå uansett. Foreslår han ting som er uakseptabelt sier du klart nei uten noe mer om og men. Dette går fint :)

Føler det hjelper litt å få ned litt på papiret og få andres syns vinkel

Er nok bare meg som er stressa i hodet

Det verste er at etter alle de timene i kveld er det ikke sikkert det blir noe møte i morra likevell. Og det er ikke det at jeg ikke vil, men trenger å ha med en person utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du føler deg presset rett og slett fordi du er sliten. Sannsynligvis prøver bare leder å tilrettelegge for deg og han har jo et poeng i at det kan være greit å få avklart tilrettelegging før du går til legen. Tilrettelegging kan jo gi en del premisser mht sykemelding f.eks

På en annen side så kan det sikkert være greit for deg å hvile deg litt nå og ikke tenke for mye på jobb. Om du ikke får tatt møte med sjefen før legetimen så kan du jo likevel si til legen at leder har åpnet for å tilrettelegge.



Anonymous poster hash: 2be7e...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det hjelper litt å få ned litt på papiret og få andres syns vinkel

Er nok bare meg som er stressa i hodet

Det verste er at etter alle de timene i kveld er det ikke sikkert det blir noe møte i morra likevell. Og det er ikke det at jeg ikke vil, men trenger å ha med en person utenfra.

Ja men det er forståelig :)

Du kan jo gå på møte alene? Han skal jo bare gi et forslag til en arbeidsplan. Han sier hva han tenker, og du sier hva du tenker. Det er jo ingenting som blir avgjørt før du er hos legen likevel, så han kan ikke presse deg noe videre på det. Men det er selvfølgelig du selv som vet best om du orker det eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...