Osislove Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Hei. Jeg vet overhode ikke hvor dette innlegget skulle vært plasset så jeg prøver meg her.. Men jeg har begynt akkurat på nye p-piller er på mitt første brett, men er det slikt at jeg kan hoppe over mensen selv om jeg har begynt på nye p-piller? eller må jeg ha en menstruasjon siden det er nye p-piller? Noen som vet?
Ugla i mosen Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Jeg mener det skal stå i pakningsvedlegget hvordan utsettelse bør skje og når. Jeg har ikke foran meg akkurat ditt merke p-piller Det finnes mange typer p-piller, og ikke alle er anbefalt å brukes om du ønsker å hoppe over mensen noen ganger. Jeg hadde faktisk spurt helsesøster i din kommune, om du har rett merke til denslags, og hvor ofte du faktisk burde ha mens. Og følg det, vær så snill. For å tulle med kroppens hormoner er noe som kan slå godt tilbake om du benytter det feil.
Osislove Skrevet 12. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2013 Jeg mener det skal stå i pakningsvedlegget hvordan utsettelse bør skje og når. Jeg har ikke foran meg akkurat ditt merke p-piller Det finnes mange typer p-piller, og ikke alle er anbefalt å brukes om du ønsker å hoppe over mensen noen ganger. Jeg hadde faktisk spurt helsesøster i din kommune, om du har rett merke til denslags, og hvor ofte du faktisk burde ha mens. Og følg det, vær så snill. For å tulle med kroppens hormoner er noe som kan slå godt tilbake om du benytter det feil. Ah okei.. ja skal sjekke dette opp da så jeg kan ringe helsesøster, så enkelt.. men da gjør jeg det bruker oralcon.. men skal sjekke dette opp da siden det er så mye forskjell
Ugla i mosen Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Ja gjør det, for det kan bli veldig farlig uten, om du bruker feil merke. Balansen mellom testosteron og østrogen, progersteron, gestagen og så videre..Du kan få skjeggvekst, cyster, hjerteproblemer, hjerneproblemer, psykiske problemer og så videre. Meget farlig. Keep it safe, vær så snill. Og lykke til.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Ja gjør det, for det kan bli veldig farlig uten, om du bruker feil merke. Balansen mellom testosteron og østrogen, progersteron, gestagen og så videre..Du kan få skjeggvekst, cyster, hjerteproblemer, hjerneproblemer, psykiske problemer og så videre. Meget farlig. Keep it safe, vær så snill. Og lykke til. Dette er vel omtrent det rareste og mest tullete innlegg jeg har lest om p-piller i min karriere som KG-bruker. TS: du kan i teorien hoppe over mensen rett etter oppstart på de fleste pillemerker, men det anbefales ikke da du lettere kan bli plaget med uregelmessige blødninger. Det beste er å holde ut i "innkjøringsperioden" på 3 mnd før du begynner å hoppe over pillefri. Da er det større sjanse for at du slipper blødninger. Anonymous poster hash: 3938b...614 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Oralcon er monofasepiller, altså samme virkestoffet i alle 21 tablettene. Det betyr at du kan ta de uten pause for å slippe mensen. Men som sagt over så kan det være lurest å ha en blødning de tre første mnd, men du kan gjerne prøve å bruke de uten pause, men da kan du få mellomblødninger. Anonymous poster hash: a9547...dda
Ugla i mosen Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Er det tullete at å tulle med hormonsystemet kan føre til de underligste ting? Min tante fikk kraftig hårvekst en stund etter bytte av p-piller. En venninne mistet sexlysten og fikk depresjoner. Hun satt inn kobberspiral og en stund etter var hun sitt gamle jeg igjen. Jeg leste i avisen om en dame som døde av p-piller, jeg tror det var hjertet eller en blødning. Et tullete innlegg? Min helsesøster og lege var veldig opptatt av å følge meg opp når jeg fikk p-piller, jeg hadde time to ganger i året. Jeg mistet sexlysten totalt uansett hvilket merke jeg brukte. Og fikk kviser. Og vann i kroppen. Så om jeg er tullete så sier jeg tusen takk, heller tullete og nevne noen muligheter som kan hende, enn å fortelle folk at det er helt trygt. Poenget mitt derimot var mest å fortelle TS at det er viktig med forsvarlig bruk av hormonpreparater. Men det er vel høl i hue det også " Forsvarlig bruk? Nei det er unødvendig! "
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå