Gå til innhold

Nabo spiller musikk, hva er lov?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bor veldig landlig til, med 5 hus i nærheten av oss.

Sønnen til naboen på den ene siden (20 m unna) sitter ute i bilen sin å spiller musikk hver kveld, alt fra kl. 19.00 -24.00.

Sønnen vår på 1 leggerseg rundt 20 og du hører musikk ganske høyt inn der, så han bruker lang tid på å sovne, og våkner noen ganger av det.

Da jeg sitter på stua, hører jeg dunkinga (bassen) veldig godt der også, rister liksom litt i veggene.

Har jeg rett til å si noe på dette? Pleier jo å gi seg før 23, men likevel?

Anonymous poster hash: fe3ec...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje han ikke er klar over at det dunker så mye såpass langt vekk, eller kanskje han bare liker å brife med anlegget sitt. Uansett så kan du jo bare spørre om han kunne dempe lyden litt da du har et barn som skal sove eller noe slikt? :)

Endret av LoneWolf
Skrevet

Kanskje han ikke er klar over at det dunker så mye såpass langt vekk, eller kanskje han bare liker å brife med anlegget sitt. Uansett så kan du jo bare spørre om han kunne dempe lyden litt da du har et barn som skal sove eller noe slikt? :)

Det er planen, men jeg er litt redd for at om han faktisk har loven på sin side, bare kommer til å skru opp, og bråke mer enn han allerede gjør.

Derfor jeg lurer på om hvem av oss som har "rett"?

Skrevet

Det er planen, men jeg er litt redd for at om han faktisk har loven på sin side, bare kommer til å skru opp, og bråke mer enn han allerede gjør.

Derfor jeg lurer på om hvem av oss som har "rett"?

Har dere hatt konflikter før eller er ikke så gode venner? Hvis ikke så tror jeg ikke han kommer til å skru opp lyden på trass :)

Jeg ville valgt å ikke ta inn noen lover og "hvem som har rett" her. Jeg ville heller spurt på en vennlig måte om han han skru ned lyden så ungen din får sove.

Skrevet

Ville nok også bedt om han kunne være snill å dempe lyden fra ca. 20, for da legger guttungen din seg. Eventuelt om det lar seg gjøre, om han kan flytte bilen lengre bort når han skal høre på musikk:)

Anonymous poster hash: 4daad...57b
Skrevet

Har dere hatt konflikter før eller er ikke så gode venner? Hvis ikke så tror jeg ikke han kommer til å skru opp lyden på trass :)

Jeg ville valgt å ikke ta inn noen lover og "hvem som har rett" her. Jeg ville heller spurt på en vennlig måte om han han skru ned lyden så ungen din får sove.

Nei, du kan ha rett:-)

Nei, ikke noen konflikter, men han er litt "vill", og tror ikke han tenker konsekvenser:p

Skrevet

Nei, du kan ha rett:-)

Nei, ikke noen konflikter, men han er litt "vill", og tror ikke han tenker konsekvenser:p

Da snakker du fint med foreldrene, ikke med ungen. Forklarer situasjonen for dem.

Med litt flaks er de selv dritt leie av den konstante dunkingen! :)

Etter kl. 23 kan du ringe politiet om ønskelig.

Anonymous poster hash: 58f89...245

Skrevet

Da snakker du fint med foreldrene, ikke med ungen. Forklarer situasjonen for dem.

Med litt flaks er de selv dritt leie av den konstante dunkingen! :)

Etter kl. 23 kan du ringe politiet om ønskelig.

Anonymous poster hash: 58f89...245

Tror heller jeg ville snakket med guttungen først. Når jeg tenker tilbake på meg selv som tenåring, ville jeg nok satt pris på å faktisk bli behandlet som et individ, ikke et ledd som bare hoppes over fordi jeg "bare er en tenåring". Hadde nok vegret meg mye mer for å etterkomme en slik forespørsel om den kom via mine foreldre enn om naboen spurte pent.

Anonymous poster hash: 4daad...57b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...