Gå til innhold

Brystreduksjon!


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hei!
For noen uker siden var jeg hos legen for å snakke om mulighetene for å få dekket en brystreduksjon.
Har nå fått time på sykehuset her i desember..
Jeg tror nok jeg får det dekket, men er veldig usikker på om jeg vil gjøre det her jeg bor!
Er selvfølgelig mye enklere når det er såpass nærmt, men en jeg kjenner tok samme operasjon for ikke så lenge siden og hun er ikke fornøyd.
Vet det er forskjellig fra person til person hvordan det blir.. men de tok mer enn det de sa de skulle ta.
Hun skulle egentlig ha en D-cup etter operasjonen, men har nå en liten c!
Derfor er jeg veldig usikker.
Er ikke akkurat liten.. så det å gi meg en b eller c-cup blir jo helt feil på meg :)
Akkurat nå bruker jeg 70I, 75H i noen bher.
Så.. det jeg lurer på er om det er noen som har eller kjenner noen som har tatt en sånn operasjon i nordland, og vet om et sted de er flinke :)
Endret av Sirkel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er "velsigna" med vel mye på puppefronten her i slekta, så er flere som har fått redusert og vurderer det selv - har nok ennå litt større enn deg så skjønner godt hvordan det er :hug:

Det er en maksgrense på hvor mye de tar per operasjon, så du kommer ikke til å få en liten c nei. Min tante gikk fra 75 j til 75 f tror jeg? kanskje e-cup. Så hun har fremdeles store pupper og ville gjerne hatt mindre, men det måtte evt bli to operasjoner.

Kirurgen som opererte dem er pensjonert, så nevner ikke sykehuset selv om vi er i Nordland. Aner ikke om de er flinke der nå. Men lurt å velge et sykehus som ikke er for langt unna, i tilfelle komplikasjoner er det greit å ha lett tilgang til oppfølging.



Anonymous poster hash: 00a2a...eb0
Skrevet
Åja.. det var bra!
Burde vel kanskje lest litt mer om brystreduksjoner før jeg begynte å spørre her.
Uansett.. Takk for hjelpen! :)
Da har jeg vel egentlig ikke noe å bekymre meg for alikavel da.
Får vel bare vente å se.

Komplikasjoner ja.. uff.
Er nok best å holde seg i nærheten av sykehuset!
Skrevet

:hug: lurt å lese seg opp litt tror jeg også, så vet en bedre hva en bør spørre om på konsultasjonen :)



Anonymous poster hash: 00a2a...eb0
Skrevet

Altså, man kan ikke si til kirurgen at du vil ha en d-cup eller en c-cup, for det er vanskelig å måle dette nøyaktig. Men de burde da høre på hva man vil ha :) Men er ikke alltid man kan ha store flotte pupper etter en slik operasjon, for de fleste har jo ryggplager osv. Man blir ikke kvitt dette om de ikke fjerner ganske mye. Bare sånn til info :)

Men du burde sjekke om du kan få en ca-str av dem, og sjekke opp klinikken veldig nøye :) Hvis man ikke er veldig nøyaktig med hva slags str man vil ha så kan man ende opp med noe man ikke liker.

Hvis man ikke ber eksakt om den str man vil ha, så får man gjerne det kirurgen synes ser best ut.. :vetikke:

Skrevet

Altså, man kan ikke si til kirurgen at du vil ha en d-cup eller en c-cup, for det er vanskelig å måle dette nøyaktig. Men de burde da høre på hva man vil ha :) Men er ikke alltid man kan ha store flotte pupper etter en slik operasjon, for de fleste har jo ryggplager osv. Man blir ikke kvitt dette om de ikke fjerner ganske mye. Bare sånn til info :)

Men du burde sjekke om du kan få en ca-str av dem, og sjekke opp klinikken veldig nøye :) Hvis man ikke er veldig nøyaktig med hva slags str man vil ha så kan man ende opp med noe man ikke liker.

Hvis man ikke ber eksakt om den str man vil ha, så får man gjerne det kirurgen synes ser best ut.. :vetikke:

Risiko å snakke om cup-størrelse uansett - siden en c-cup i 70 omkrets og f.eks 80 omkrets er forskjellige.

For hver størrelse du går opp i omkrets går du ned en størrelse i cup.

Litt dumt om kirurgen ikke er klar over dette...

Anonymous poster hash: 00a2a...eb0

Skrevet

Hei!
For noen uker siden var jeg hos legen for å snakke om mulighetene for å få dekket en brystreduksjon.
Har nå fått time på sykehuset her i desember..
Jeg tror nok jeg får det dekket, men er veldig usikker på om jeg vil gjøre det her jeg bor!
Er selvfølgelig mye enklere når det er såpass nærmt, men en jeg kjenner tok samme operasjon for ikke så lenge siden og hun er ikke fornøyd.
Vet det er forskjellig fra person til person hvordan det blir.. men de tok mer enn det de sa de skulle ta.
Hun skulle egentlig ha en D-cup etter operasjonen, men har nå en liten c!
Derfor er jeg veldig usikker.
Er ikke akkurat liten.. så det å gi meg en b eller c-cup blir jo helt feil på meg :)
Akkurat nå bruker jeg 70I, 75H i noen bher.
Så.. det jeg lurer på er om det er noen som har eller kjenner noen som har tatt en sånn operasjon i nordland, og vet om et sted de er flinke :)

Det kan jo være veldig vanskelig å vite hvilken str man ender opp med etter en reduksjon da, men ta det opp med kirurgen når du skal til vurdering i forhold til hva du kan forvente slags resultat. Selv om det ikke kan gi deg noen garantier.

Ang plastikkirurger i Nordland synes jeg selv at Atilla Domonkos i Mosjøen er flink. Hadde praksis der som en del av utdanningen min for tre år siden, og fikk et veldig godt inntrykk. Møtte flere pasienter som var til vurdering, kontroller etter operasjon, og var med på en del operasjoner. Vil ta brystreduksjon selv etter hvert, og hvis han fortsatt jobber da så vil jeg gjerne til han. Kjenner flere som har vært til han for både bukplastikk og brystreduksjon, som har vært veldig fornøyde. Husker ikke hvilket forum jeg har det fra, men var mye om brystreduksjoner ihvertfall, og så at hans navn var positivt nevnt flere steder.

Skrevet (endret)
Sliter litt med rygg og skuldre, er jo derfor jeg gikk til legen :)
Men.. Vil jo ikke at de skal ta for mye uansett.
De må da tenke på hva som passer til kroppen?
Atilla Domonkos har jeg faktisk hørt om, og det å dra til Mosjøen hadde nok ikke vært helt umulig!
Så kanskje jeg burde undersøke om det er mulig å gjøre det der!
Endret av Sirkel
Skrevet

Tror nok de fleste er nøye med at det skal passe til kroppen, selv om hovedsaken er at det skal lette belastningen.

Hør med legen din om det er mulig å sende en henvisning dit, så ordner det seg sikkert. Det kan jo være greit å få vurdering av flere, så ser du hvem du føler deg mest komfortabel med.

Skrevet

Attila Domonkos er superflink kirurg!

Har selv fått brystreduksjon og er kjempefornøyd!!

Anbefales på det varmeste!



Anonymous poster hash: 004c5...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...