oslotur Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 (endret) Hei alle sammen Nå har jeg brukt ganske mye tid her på nettet for å søke etter hva jeg må trenge å fylle ut før jeg reiser til USA, og blir bare mer og mer forvirret. noen sier man trenger å møte opp på ambassaden og fylle ut skjema der, andre sier at man må kun fylle ut ESTA skjema, og noen sier man ikke trenger noe som helst Jeg har ihvertfall fyllt ut ESTA skjema og venter spent på tilbakemelding Men til dere som har reist til USA nylig, dere vet nok fasiten på spørsmålet, så hva trenger jeg å fylle ut? er så redd for å lande på flyplassen for å så få beskjed om at jeg ikke kan komme inn. Endret 12. september 2013 av oslotur
Gjest Anastasia Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Nei nei, du skal ikke møte opp hos ambassaden Med mindre du har noe på rullebladet,da gjelder ikke ESTA men en annen type visum. Har du fylt ut søknaden på nett er det bare å vente på mail at den er godkjent. Jeg fikk svar i løpet av noen dager. Så er det ikke noe mer du skal fylle ut før på flyet. Det er et grønt kort som skal fylles ut, de spør masse spørsmål som var du aktiv under 2.verdenskrig, er du terrorist, etc. Merkelig jeg vet,men er bare å svare. Dette kortet må du ha med til immigration. Der spør de deg hva du skal gjøre i USA, hvor du skal bo etc. Litt pes men verdt det når du er gjennom immigration!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Mail? Tok bare noen sekunder da jeg søkte på nett, så var søknaden godkjent. Anonymous poster hash: 8484e...02f
oslotur Skrevet 12. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2013 Nei nei, du skal ikke møte opp hos ambassaden Med mindre du har noe på rullebladet,da gjelder ikke ESTA men en annen type visum. Har du fylt ut søknaden på nett er det bare å vente på mail at den er godkjent. Jeg fikk svar i løpet av noen dager. Så er det ikke noe mer du skal fylle ut før på flyet. Det er et grønt kort som skal fylles ut, de spør masse spørsmål som var du aktiv under 2.verdenskrig, er du terrorist, etc. Merkelig jeg vet,men er bare å svare. Dette kortet må du ha med til immigration. Der spør de deg hva du skal gjøre i USA, hvor du skal bo etc. Litt pes men verdt det når du er gjennom immigration! Hadde jeg vært en terrorist trur jeg nok ikke jeg hadde innrømt det hehe neida, men takk for svar. da får jeg nok bare vente spent på svar
Singha Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Trenger bare ha klart ESTA og pass som ikke går ut før du reiser så lenge du ikke har noe på rullebladet. Og så er det greit å ikke være veldig morsom eller kranglete i immigration der borte. Noen av dem tar det veldig seriøst.
oslotur Skrevet 12. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2013 Trenger bare ha klart ESTA og pass som ikke går ut før du reiser så lenge du ikke har noe på rullebladet. Og så er det greit å ikke være veldig morsom eller kranglete i immigration der borte. Noen av dem tar det veldig seriøst. men vil de spørre alle hvor du skal bo, hvorfor du reiser til USA osv, eller bare de som er litt mistenksomme?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Charmain, on 12 Sept 2013 - 19:31, said: Så er det ikke noe mer du skal fylle ut før på flyet. Det er et grønt kort som skal fylles ut, de spør masse spørsmål som var du aktiv under 2.verdenskrig, er du terrorist, etc. Merkelig jeg vet,men er bare å svare. Dette kortet må du ha med til immigration. Der spør de deg hva du skal gjøre i USA, hvor du skal bo etc. Litt pes men verdt det når du er gjennom immigration! Hehe.. de spør også om du har vært i kontakt med livestock(kuer og griser og sånn altså). Det har jeg jo, (selv om det sikkert er 10 år siden), så jeg krysset av på ja. Spurte informasjonspersonell fra immigration om dette, mens jeg ventet på at det var min tur. Da flira de godt, og så jeg hadde god hukommelse:-) Immigration-mannen som slapp meg inn, kjente igjen stedet jeg skulle til, så han lurte bare på hva jeg skulle gjøre der. Hvis du er forberedt på at du får spørsmål om hvor/hva du skal, så er det ikke noe å bekymre seg for. Jeg ble nesten litt skuffa. Anonymous poster hash: 4ff07...2ab
Singha Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Det er standardspørsmål. Alle spør dem. Men jeg har kommet inn i USA uten bostedsadresse annet enn hvor vi skulle overnatte første natta (road trip!). Gikk helt fint det.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Singha, on 12 Sept 2013 - 19:55, said: ... Men jeg har kommet inn i USA uten bostedsadresse annet enn hvor vi skulle overnatte første natta (road trip!). Gikk helt fint det.Det er også sant, det er nok hvertfall en fordel å ha ordnet bosted til første natta, før man ankommer. Er mulig de krever dette. Anonymous poster hash: 4ff07...2ab
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Det man trenger er: Elektronisk pass (med gamle typen får du ikke søkt ESTA og må til ambassaden, men er vel få som har det nå). Godkjent ESTA (trenger ikke ha papirene på det, men må ha søkt). Ellers får man et ark å fylle ut på flyet (gikk vel mest på om man skulle ta med verdier inn som ble i landet + matvarer og om man har hatt kontakt med dyr, kan ikke huske noe om krigsdeltagelse og om jeg var terrorist, dette ble jeg vel spurt om på ESTA søknaden). Ellers er det greit å ha klart for seg hva man skal svare når man går gjennom immigration, dvs hvorfor man kommer til landet, hvor man skal og hvor man skal bo (jeg ble iallefall satt litt ut av disse vaktene). Anonymous poster hash: af77b...d0a
super-ida Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Hehe de spurte meg i immigration hvordan jeg stavet navnet mitt....og jeg har både æ og ø i navnet....da bare lo de......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå