Gå til innhold

Noen som har noen gode chartertips for sommeren 2014?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Planleggingen av sommerens ferie er allerede igang men jeg kjenner jeg står litt fast.

Vi er to voksne i 20 årene som skal reise og jeg kunne godt tenkt meg noe sånt som et lite hotell på en gresk øy men den gang ei.

Saken er det at jeg reiser med et 25 år gammelt rastløst barn, så vi må på et typisk familiehotell der noe skjer helst hele tiden. Det er så gale at når jeg ikke gidder å kaste ball med han finner han noen andre sine unger å leke med. Nesten så jeg vurderer å invitere med noen tantebarn.

Lurer litt på Pegasos World men har ingen erfaring med all inclusive og lurer på om det blir litt sånn samlebåndferie når det gjelder måltidene? Frister også litt grunnet ny vannpark som blir bygget nå i vinter, sånn at typen har noe å gjøre på :P

Ellers er jeg åpen for det meste, har tidligere reist med Ving og bodd på SunGarden noe som har vært helt topp, men kunne kanskje tenkt meg å prøve noe annet.

Når det gjelder reisemål er vi åpen for det meste unntatt Bulgaria for det var grusomt!

Takk for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg ler altså, men ser for meg en 25-åring som flyr rundt i barnebassenget for å skaffe seg nye venner. :fnise: Klarer ikke helt å sette meg inn i situasjonen din, men forutsetter at grunnen er at han har for mye energi til å ligge stille? Jeg ville jo kanskje forsøkt noe annet enn en typisk chartertur i så fall, en litt mer aktiv ferie? Interrail med stadig nye steder å oppleve? En form for aktivitetsferie der dere går i fjellet og driver med kajakk, rafting e.l.? Sykkeltur i Provence/Toscana eller et annet hyggelig sted? Kombinert bad- og storbyferie i f.eks Barcelona? Treningstur til Gran Canaria?

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg kan anbefale badebyen Sitges utenfor Barcelona :) Der er det kjempefint! Fine strender og god mat. Vet det finnes et badeland i nærheten. Men.. 25 år gammelt barn? Leste jeg riktig? Sitges er bare en halvtime fra Barcelona og det går tog ofte :)

Skrevet

Jepp et vanvittig energinivå på han Han klarer ikke å sitte i ro, hater å lese og kjeder seg vanvittig fort. Slik har han vært hele livet, er en veldig praktisk type som må ha noe å gjøre på.

Det er faktisk ikke tull en gang at han alltid ender opp med å kaste ball med noen unger, er egentlig ganske morsomt. Dagens høydepunkt i fjor var vannpoloen som vingvertene arrangerte for de voksne og den gledet han seg til hver dag. Han var å spilte fotball kl 10 om formiddagen i 40 grader i Tyrkia, vannpolo midt på dagen og sandvolleyball før vi gikk opp på rommet på ettermiddagen. Så ja det er nok akkurat som du ser for deg at han driver å flyr rundt.

Jeg er mer typen som liker å ligge å døse i skyggen på stranden med en god bok, så har egentlig mest lyst å reise på ferie for å slappe av og få sol og varme.

Men går jo kanskje ann å inngå et kompromiss med å ta en kombinert aktivitets/badeferie :)

Gjest Anastasia
Skrevet

Jepp et vanvittig energinivå på han Han klarer ikke å sitte i ro, hater å lese og kjeder seg vanvittig fort. Slik har han vært hele livet, er en veldig praktisk type som må ha noe å gjøre på.

Det er faktisk ikke tull en gang at han alltid ender opp med å kaste ball med noen unger, er egentlig ganske morsomt. Dagens høydepunkt i fjor var vannpoloen som vingvertene arrangerte for de voksne og den gledet han seg til hver dag. Han var å spilte fotball kl 10 om formiddagen i 40 grader i Tyrkia, vannpolo midt på dagen og sandvolleyball før vi gikk opp på rommet på ettermiddagen. Så ja det er nok akkurat som du ser for deg at han driver å flyr rundt.

Jeg er mer typen som liker å ligge å døse i skyggen på stranden med en god bok, så har egentlig mest lyst å reise på ferie for å slappe av og få sol og varme.

Men går jo kanskje ann å inngå et kompromiss med å ta en kombinert aktivitets/badeferie :)

Er det her kjæresten din eller?? I Sitges og rundt Barcelona er det fine muligheter for å sykle og, dersom han liker det.

Skrevet

Cruise!

Spessielt på de store båtene, er der MYE som skjer.

Han kan spille div. ballspill, løpebaner, klattrevegg, surfebølge, konkuranser osv. Det er helt vanvittlig mye man kan gjøre ombord, i tilegg er det jo utflukter i land...

Cruise passer for alle, enten man vi ha en aktiv ferie, eller bare vil slappe av:)

Anonymous poster hash: 3fae1...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...