AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Noen frivilligbarnløse her som kan fortelle hva som er fint med å ikke ha barn?Anonymous poster hash: bd31d...b1a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Jeg HAR barn, og kan fortelle deg hva jeg savner: -Sove så lenge jeg vil. -Kunne gjøre hva jeg vil, når jeg vil. Men jeg angrer ikke Anonymous poster hash: ca533...60f 1
Trymmir Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Frivillig barnløs enn så lenge Kan gjøre som man vil, når man vil uten å tenke på at man må skaffe barnevakt eller få dårlig samvittighet fordi man vil unne seg en kveld på byen. (Ikke at det skjer ofte nå heller). Slipper å stå opp til barnegråt og skittbleier midt på natta. Slipper ekstra utgifter, som f.eks. barnehage, fritidsaktiviteter osv... I det store og hele står en fritt til å leve som en vil, mens når en har barn så har man barna å ta hensyn til. De skal tross alt komme i første rekke og da må man ofre mye selv. Med det sagt, så ønsker jeg barn med tid likevel. Men akkurat nå vil jeg heller leve livet uten det store ansvaret, er rett og slett ikke klar for den rollen ennå. Barn skal være en glede og noe man virkelig er klar for og ønsker seg, noe som må tenkes nøye gjennom...som sagt, man må ofre mye når man setter barn til verden. Og kjære mødre, jeg mener ingenting vondt med det! Jeg er veldig sikker på at barna er verdt alt man må legge til side 3
Petra75 Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 - Man får sove så mye man vil - Man kan ta en impulstur til London - Man slipper å hele tiden ha dårlig samvittighet for at man ikke gjør nok for puddingen. - Man slipper utgifter til bleier, parkdresser, barnehage, dagmammaer osv. osv. - Man slipper trassalder - Man slipper bekymringene når tassen blir tenåring og skal ut på vift. - Man kan spise pizza og burger på en helt vanlig onsdag, hvis man vil det. - Man slipper å til enhver tid være et forbilde. 1
Gjest Magdalene Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 (endret) - Man får sove så mye man vil - Man kan ta en impulstur til London - Man slipper å hele tiden ha dårlig samvittighet for at man ikke gjør nok for puddingen. - Man slipper utgifter til bleier, parkdresser, barnehage, dagmammaer osv. osv. - Man slipper trassalder - Man slipper bekymringene når tassen blir tenåring og skal ut på vift. - Man kan spise pizza og burger på en helt vanlig onsdag, hvis man vil det. - Man slipper å til enhver tid være et forbilde. Ikke for å virke kverrulerende, men mye av dette kan man fint gjøre selv om man har unger Vi kan fint spise burger på en onsdag, eller reise på impulstur (det har vi gjort flere ganger). Ei heller har jeg dårlig samvittighet Det jeg kan tenke meg må være det beste uten unger, er å slippe alle ekstrautgifter. Bare klær og sko til to barn koster en formue (ja, jeg vet vi kunne ha handlet billigere). Endret 12. september 2013 av Magdalene 3
Petra75 Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Ikke for å virke kverrulerende, men mye av dette kan man fint gjøre selv om man har unger Vi kan fint spise burger på en onsdag, eller reise på impulstur (det har vi gjort flere ganger). Ei heller har jeg dårlig samvittighet Neivel, men det er forskjellen på oss. Jeg kan ikke reise på en impulstur til London, siden jeg ikke har noen som kunne ha passet ungen. Og jeg er av typen som ville ha gått rundt med evig dårlig samvittighet fordi jeg sikkert hadde gjort for lite, gjort noe jeg ikke skulle osv. Kjempefint at ikke du har det slik, men nå svarte jeg altså ut fra mitt eget ståsted, og ikke alle andres. 11
Gjest Magdalene Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Neivel, men det er forskjellen på oss. Jeg kan ikke reise på en impulstur til London, siden jeg ikke har noen som kunne ha passet ungen. Og jeg er av typen som ville ha gått rundt med evig dårlig samvittighet fordi jeg sikkert hadde gjort for lite, gjort noe jeg ikke skulle osv. Kjempefint at ikke du har det slik, men nå svarte jeg altså ut fra mitt eget ståsted, og ikke alle andres. Du kan da ta med deg ungen 2
Petra75 Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Du kan da ta med deg ungen Nei. Igjen - dette er ut i fra mitt ståsted. Slutt nå, du avsporer tråden. 30
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Mer frihet Bedre økonomi Mindre klesvask Bedre tid til hobbyer Bedre tid til seg selv og parforholdet Fantastisk søvn hver natt Stram kropp uten strekkmerker Tight f*tte Anonymous poster hash: 83e95...053 10
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Mer frihet Bedre økonomi Mindre klesvask Bedre tid til hobbyer Bedre tid til seg selv og parforholdet Fantastisk søvn hver nattStram kropp uten strekkmerker Tight f*tte Anonymous poster hash: 83e95...053 Har barn og har ikke et eneste strekkmerke, og senest i går fikk jeg kommentar fra mannen om at det var tight der nede. Men ja - det er mange frihets"berøvelser" ved det å ha barn for mange av oss. Jeg kan f.eks ikke jobbe noe særlig overtid, fordi jeg må hente barn, dermed går jeg glipp av å tjene ekstra penger. Anonymous poster hash: 3ba85...1c1 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Du kan da ta med deg ungen Spontan shoppingtur til London med en unge på armen hadde vært et lite helvete for min del. Da hadde jeg heller blitt hjemme. Anonymous poster hash: 390d7...a05 23
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Kan sitte oppslukt av hobbyen min i timevis uten å bli avbrutt Anonymous poster hash: d59eb...a37 3
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 12. september 2013 #13 Skrevet 12. september 2013 - Man kan spise pizza og burger på en helt vanlig onsdag, hvis man vil det. Det der kan du da gjøre selv om du har unger. 4
Biloba Skrevet 12. september 2013 #14 Skrevet 12. september 2013 Jeg prøver frivillig å få barn nå. Det beste med å ikke ha barn, er å ha øov til å være sliten, syk/tufs, ha en usosial kveld foran tv, at ingen forstyrrer deg når du er på badet, å disponere tiden sin selv. Aller mest er det deilig å ikke ha ansvar for et lite barns emosjonelle behov hele tiden. Samtidig som jeg ønsker den nærheten, er jeg også redd for å kkke strekke til. 1
Petra75 Skrevet 12. september 2013 #15 Skrevet 12. september 2013 Det der kan du da gjøre selv om du har unger. Men kjære vene - mine punkter, fra mitt ståsted. 4
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 12. september 2013 #16 Skrevet 12. september 2013 Men kjære vene - mine punkter, fra mitt ståsted. Det var bare et spørsmål du trenegr ikke gå inn i forsvarsposisjon 5
Petra75 Skrevet 12. september 2013 #17 Skrevet 12. september 2013 Det var bare et spørsmål du trenegr ikke gå inn i forsvarsposisjon Det så ikke ut som et spørsmål, men som en konklusjon. Og siden jeg akkurat hadde forklart dette til en annen debattant, syns jeg det ble litt dumt med enda en kommentar. 4
Silfen Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 Frihet, vil jeg vel si at for meg er det jeg savner mest når jeg har barn, så det ville vel sikkert vært det jeg foretrakk mest dersom jeg ikke hadde barn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #19 Skrevet 12. september 2013 Noen frivilligbarnløse her som kan fortelle hva som er fint med å ikke ha barn?Anonymous poster hash: bd31d...b1a Mindre jobbing. Mer reising. Syklet "The Great Divide" for to år siden, verdens lengste offroad-løype. Grusstier hele veien fra Banff i Alberta til Antelope Wells, New Mexico. 4400km! Mer fritid. Mer penger til meg selv. Aktivt liv. Du kan følge impulsene, feks hvis ett møte er avlyst, ingenting å gjøre i dag på en vanlig fredag, så gjør du ikke bare noen rutineoppgaver. Du ser etter en billig helgetur til hvorsomhelst og reiser rett fra jobben til flytoget Men i det store og hele så er det friheten det gir meg som er viktig. Det gir meg rett og slett mer glede å holde på med det jeg liker enn å kaste bort livet mitt på ett par små drittunger. Er sterilisert Anonymous poster hash: 07045...e9d 4
skyflakes Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 Nå er jeg ganske ung, men kommer fra et sted der mange av barndomsvenninnene mine allerede har barn. Noen har allerede begynt på nr 2 i en alder av 20. Og for min del var det digg å bare kunne flytte hvor jeg vil etter vgs, og egentlig bare være litt alene! Jeg syns det er digg å kunne drikke meg drita på en tirsdagskveld hvis jeg vil, at noen av mine største beskymringer er hva jeg skal ha på meg på konsert i helga, ha trang økonomi uten at det går utover noen andre enn meg selv, slipper å tenke at "nå må jeg oppføre meg fint slik at poden har et voksent forbilde", slippe ansvaret det er å sette et liv til verden. Jeg nyter rett og slett muligheten til å være ung og dum 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå