Gå til innhold

Styrer psykopater verden?

Fremhevede innlegg

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

I denne videoen får vi se en mann som er den værste sorten av psykopater - en overgriper. Men legg merke til hvor kontrollert og rolig han snakker om avskyelige ting. Det er hva HAN vil ha som betyr noe.

Nå er ikke alle psykopater av samme "kaliber" som denne fyren, da de fleste sannsynligvis er redd for å bli tatt (noe som skade dem). Men ofte er også psykopater risikotakere til en viss grad. Når han sier; " Jeg kunne godt love folk ting, spørre om de trengte hjelp, gi de en jobb - og til en viss grad kunne jeg oppfylle deres ønsker, og være en "decent" person. Men til syvende og sist handler det om hva JEG vil ha"

For meg virker det ganske sannsynlig at slike mennesker ofte får det de vil ha. Ta bort den sinnsyke seksuelle apetitten denne fyren har, ta bort overgriperen - så har du en kjekk og veltalende fyr.

Skremmer det deg å tenke på at slike mennesker sitter i maktposisjoner, både i politikken og næringslivet? Kanskje ikke fullt så brutale og hemningsløse som denne fyren, men likevel psykopater - psykopater som skjuler seg bak organisasjoner og selskaper.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Han virker så stolt over hva han har gjort.

Ja, ingen tegn til anger der.

Men det som er mest skremmende er at (jeg tror) det er mennesker nesten som ham som er ledere, politikere og militære ledere. Ikke alle selvsagt, men mange. For det er tross alt makt psykopatene tiltrekkes av. Makt over andre mennesker.

Da er det heller ikke rart det er så mye krig og faenskap i verden. Jeg mener..hvordan kan vi noensinne få en bedre verden, en verden uten krig, uten drap, uten voldtekter, uten overgrep, overfall, svindel, konspirasjoner, korrupsjon og all mulig faenskap når disse menneskene finnes overalt. Visse psykopatiske trekk foretrekkes jo også i mange jobber og verv. Jeg har til og med møtt psykopater i arbeidssammenheng, kollegaer, som mange LIKER. Han ene fikk dog sparken for å ha prøvd å forgripe seg på en kollega. Så disse menneskene sjarmerer og sniker seg under radaren til mange, men når det kommer til stykket så gjør de alt dette bare som et skuespill for å på den ene eller andre måten snike til seg noe, komme seg høyere opp i hierariket, sjarmere deg til sex osv osv.

• Liker 1
Skrevet

USAs president er et eksempel på en person med mye makt som har slike personlighetstrekk.

Skrevet

Det er grunner til at store ledere, politisk og i næringslivet, er store ledere. For en del av disse er ikke grunnene særlig vakre.

Skrevet

Jeg tror det er lettere å avsløre slike personer i dag, nå vet flere hva en psykopat er. Jeg tror de hadde større spillerom før i tiden.

Anonymous poster hash: 829a5...638
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg tror det er lettere å avsløre slike personer i dag, nå vet flere hva en psykopat er. Jeg tror de hadde større spillerom før i tiden.

Anonymous poster hash: 829a5...638

Psykopater følger også med i "tiden". De er jo mestere på manipulasjon og sjarm. De finner alltid en måte å tilpasse seg tidsånden på. En typisk topplederegenskap er jo nettop mangel på empati. Evnen til å ikke angre, evnen til å ikke bry seg. Slike mennesker blir i mye større grad enn man kan forestille seg foretrukket av selskaper (og av andre psykopater) I næringslivet må psykopatene samarbeide med andre psykopater.

Skrevet

Også har de ofte små peniser.

Anonymous poster hash: 12be3...994
Skrevet

Psykopater følger også med i "tiden". De er jo mestere på manipulasjon og sjarm. De finner alltid en måte å tilpasse seg tidsånden på. En typisk topplederegenskap er jo nettop mangel på empati. Evnen til å ikke angre, evnen til å ikke bry seg. Slike mennesker blir i mye større grad enn man kan forestille seg foretrukket av selskaper (og av andre psykopater) I næringslivet må psykopatene samarbeide med andre psykopater.

Du gir en god beskrivelse. De samarbeider noen gange rmed andre psykopater, men jeg tror de oftest klarer å lure (manipulere) andre "vanlige mennseker" til å være med på noe de ikke burde vært med på, og når de "vanlige menneskene" finner ut av at det de har blitt med på er helt forferdelig galt, da er de allerede fanget i nettet ved å være medskyldige, og en innrømmelse vil sette dem selv i et dårlig lys. I tillegg kan de miste en belønning eller frykte en straff fra psykopaten hvis de innrømmer offentlig at de har blitt lurt.

Skrevet

De har også en utrolig evne til å virke troverdige når de lyver. De pleier å pakke inn en liten sannhet i en stor løgn. Da tenker folk at alt er sant siden de vet at en liten bit at historien de forteller er sann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...