Gå til innhold

Kjære skrivefeilmafiaen på KG

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg begynner å bli litt lei av dette tullet. Ikke fordi at jeg skriver utrolig mye feil og blir retta på (har faktisk ikke opplevd og blitt retta på), men fordi det ødelegger mye i seriøse tråder til brukere som trenger hjelp.

Om en bruker skriver en bokstav feil i emnetittelen, så skal det selvsagt bli postet minst 20 innlegg i tråden om "jeg forstår ikke hva dette ordet betyr. Finner det ikke i ordboken" osv, når alle med over 10 i IQ skjønner hva det handler om.

Det dere ikke tenker på, er at det finnes folk som har skrivevansker, og jeg synes det må være mulig å overse en liten skrivefeil. Om det ikke er mulig å overse skrivefeilen, så synes jeg dere bør gå ut av tråden og heller finne på noe annet enn å lage innlegg etter innlegg om TS sin lille skrivefeil. Det ødelegger tråden.

Om jeg skriver ett ord på engelsk i stedet for på norsk, så får jeg beskjed om at "i Norge snakker vi norsk" osv. De personene som holder på sånn kan i alle fall ikke ha mye fritid, men jeg fortsetter å bruke engelske ord og uttrykk likevel jeg da, så det hjelper ikke akkurat.

Så nå håper jeg dere slutter å ødelegger tråder.

Takk for oppmerksomheten.

Anonymous poster hash: 05557...26c
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, enig med deg at det er kjempeirriternde og det stopper opp og ødelegger tråden en del når noen bare måååååå påpeke en liten skrivefeil.. Men tråder som dette her hjelper desverre ikke en tøddel! Liknene tråder dukker nemlig opp jevnt og trutt, men denne duste skrivefeil-påpekingen forblir like stor.

Det jeg tror hadde hjulpet er at om noen påpeker det i en tråd så IKKE gi denne anonyme brukeren noe som helst oppmerksomhet for det. Hvis alle hadde klart å overse det hver eneste gang, så tror jeg at de ikke gidder til slutt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fullt mulig ikke å se på en rettelse som en personlig fornærmelse, men heller benytte sjansen til å lære noe, svare "ok, takk, det skal jeg prøve å huske til neste gang", og så gå videre i livet. Retter man i tillegg opp den opprinnelige feilen, så vil det jo ikke bli 20 nye innlegg om saken. Det er faktisk fullt mulig å forbedre seg på alle områder av livet. Jeg tar iallefall takknemlig imot hjelp på de områdene jeg selv ikke har full kontroll.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fullt mulig ikke å se på en rettelse som en personlig fornærmelse, men heller benytte sjansen til å lære noe, svare "ok, takk, det skal jeg prøve å huske til neste gang", og så gå videre i livet. Retter man i tillegg opp den opprinnelige feilen, så vil det jo ikke bli 20 nye innlegg om saken. Det er faktisk fullt mulig å forbedre seg på alle områder av livet. Jeg tar iallefall takknemlig imot hjelp på de områdene jeg selv ikke har full kontroll.

Som sagt i hovedinnlegget så klikker folk helt om TS skriver en bokstav feil i emnetittelen. Emnetittelen kan man til info ikke endre, og derfor så er det bedre å svare TS på det han/hun lurer på, og om man ikke klarer det, så synes jeg man skal forlate tråden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg at det er kjempeirriternde og det stopper opp og ødelegger tråden en del når noen bare måååååå påpeke en liten skrivefeil.. Men tråder som dette her hjelper desverre ikke en tøddel! Liknene tråder dukker nemlig opp jevnt og trutt, men denne duste skrivefeil-påpekingen forblir like stor.

Det jeg tror hadde hjulpet er at om noen påpeker det i en tråd så IKKE gi denne anonyme brukeren noe som helst oppmerksomhet for det. Hvis alle hadde klart å overse det hver eneste gang, så tror jeg at de ikke gidder til slutt.

Hmm, ja, du har ett poeng. Jeg ignorerer sånne skrivefeil-svar i tråder, og jeg er enig i at det er noe alle burde gjøre. Håper skrivefeilmafiaen en dag kan få seg ett liv.

-TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt i hovedinnlegget så klikker folk helt om TS skriver en bokstav feil i emnetittelen. Emnetittelen kan man til info ikke endre, og derfor så er det bedre å svare TS på det han/hun lurer på, og om man ikke klarer det, så synes jeg man skal forlate tråden.

nonymous poster hash: 05557...26c

Det kan man, men ikke som AB.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man, men ikke som AB.

Åja, visste ikke at det gikk an, men jeg har kun lagt merke til sånne ting i tråder som har blitt postet som AB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterst sjelden jeg kommenterer små "normale" skrivefeil, og/å-feil(der sliter jeg litt selv innimellom tror jeg) osv. MEN om det er grove "spørreordfeil", klarer jeg ikke holde kjeft. Når det feks står "HVEM film skal jeg se?", "HVEM leppestift er den beste?", da er det et monster inni meg som våkner som bare må få utløp. Beklager, men såpass grove feil MÅ bare kommenteres.

Anonymous poster hash: 2cd7f...2c2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Jeg tror mange her inne må ha triste liv hvor de ikke får nok bekreftelse, i og med at de hele tiden skal være så jævlig nedlatende mot andre.

Har ennå til gode å se en eneste tråd med litt lengde uten en bedreviter som skal surne til for selv å føle seg bedre enn andre.

Vær så spydig du bare vil når noen har gjort seg fortjent med det, men å ødelegge seriøse tråder hvor TS trenger hjelp eller ønsker en saklig diskusjon..? Da kan du gå et annet sted for å egotrippe.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ytterst sjelden jeg kommenterer små "normale" skrivefeil, og/å-feil(der sliter jeg litt selv innimellom tror jeg) osv. MEN om det er grove "spørreordfeil", klarer jeg ikke holde kjeft. Når det feks står "HVEM film skal jeg se?", "HVEM leppestift er den beste?", da er det et monster inni meg som våkner som bare må få utløp. Beklager, men såpass grove feil MÅ bare kommenteres.

Men da kan man si det på en ordentlig måte, og i tillegg svare på det ts spør om, istedet for å avspore tråden med kun å rette på skrivefeil.

Og hvis man ser at 3-4 andre allerede har påpekt det så kan man la være uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne!Men det verste er når flere i samme tråd må bemerke det.Når det er nevnt en gang så trenger man ikke å repetere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan man si det på en ordentlig måte, og i tillegg svare på det ts spør om, istedet for å avspore tråden med kun å rette på skrivefeil.

Og hvis man ser at 3-4 andre allerede har påpekt det så kan man la være uansett.

Er ikke så lett det skjønner du, ikke ved slike ekstreme tilfeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Er ikke så lett det skjønner du, ikke ved slike ekstreme tilfeller!

Men hva tilfører du når det er 4 andre som har sagt det allerede? Da kan du hvert fall ikke påstå at det fordi vedkommende skal lære noe, da er det kun for å få utløp for...et eller annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tilfører du når det er 4 andre som har sagt det allerede? Da kan du hvert fall ikke påstå at det fordi vedkommende skal lære noe, da er det kun for å få utløp for...et eller annet.

Tjaa, jo flere som kommenterer, jo mer skjønner vedkommende at han/hun er helt på jordet kanskje? :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle tråder består av variasjoner over et tema, vil jeg påstå, eller det sklir helt ut. Det skal godt gjøres å si noe epokegjørende nytt i en tråd som har gått over, la oss si 50 sider, for ikke å ta i for mye ;).

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Tjaa, jo flere som kommenterer, jo mer skjønner vedkommende at han/hun er helt på jordet kanskje? :klo:

Hvis jeg hadde opprettet en tråd med et spørsmål eller et problem, og de 10 første som svarte, påpekte den samme skrivefeilen, så tror jeg at jeg hadde følt meg angrepet, og ikke tenkt at dere skre det for å hjelpe, men heller for å latterliggjøre. Og det ser man på måten mange av disse innleggene er skrevet også.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skal man si? Bare av dette hovedinnlegget, så kommer flere å retter på TS. Jeg skriver sikkert mange feil selv, men jeg gidder ikke å rette på andres skrivefeil vist jeg ser noen.

Jeg forstår jo hva de skriver. Og det gjør vel de fleste?

Anonymous poster hash: 2e7f3...ebf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bedømme ut i fra KG er det veeeldig mange mennesker med skrivevansker ute og går.

Hvis man skal bedømme ut i fra norske nettkommentarer og norske fora generelt virker det som om norskundervisningen har feilet grovt på noen områder.

Anonymous poster hash: ba54d...0da

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...