Gå til innhold

Adoptere som singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan mulighetene er?

Kunne tenkt meg et barn, men har ingen partner. Har alt på stell, bolig, jobb, bil,utdannelse og god nok lønn. Hadde vært perfekt timing å få et barn nå da jeg snart blir 30.

Å få en egnet partner vil trolig ta lang tid da det er vanskelig å finne som er klar for å få barn.

Anonymous poster hash: a8c9e...f5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å adoptere som enslig er ikke mulig i norge. Men du har muligheten til å reise til danmark på storken klinikken og så satt inn "sæd" så du blir gravid på den måten. Står informasjon på siden til storken.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: b1df3...3d8
  • Liker 1
Skrevet

Å adoptere som enslig er ikke mulig i norge. Men du har muligheten til å reise til danmark på storken klinikken og så satt inn "sæd" så du blir gravid på den måten. Står informasjon på siden til storken.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: b1df3...3d8

Har det blitt lovendringer? Jeg vet en enslig kvinne som adopterte ei jente i Kina i 2007.

• Liker 1
Skrevet

Det er lov som enslig kvinne. Men det er mangel på land som lar enslige adoptere. Jeg vet India og Kina har gjort det, men om de fortsatt tillater det, vet jeg ikke.

Det er muligens lov som enslig mann, men det er vel ikke land som godtar det såvidt jeg vet.

Skrevet

Det var mulig før, men i praksis ikke en mulighet lenger. Norge aksepterer single søkere, og det samme gjør enkelte (dog få) samarbeidsland, men i realiteten er det så mange par som søker at adosjonsforeningene såvidt jeg vet ikke tar imot single søkere lenger, dessverre (du kan jo kontakte dem og spørre, så er du helt sikker). Iom at det er så utrolig mange par som venter på et barn, har de fleste land veldig mange å velge mellom når de skal finne foreldre til barn, og velger nok derfor familier med to foreldre, framfor single, selv om mange single kan tilby utmerket omsorg.

Anonymous poster hash: 4bb19...e7f

Skrevet

Men hvis du ikke har fylt 30 enda ville jeg tatt det litt med ro en 5-års tid i hvert fall. Plutselig så dukker drn rette opp. Så får du ha Danmark som alternativ.

Anonymous poster hash: 3f47a...c85

Skrevet

Ha ubeskytta sex med noen, du. Da får du barnebidrag med på kjøpet! :)

Anonymous poster hash: 5cbd4...f07
Skrevet

Ha ubeskytta sex med noen, du. Da får du barnebidrag med på kjøpet! :)

Anonymous poster hash: 5cbd4...f07

Man kan ikke ha sex uten å være i forhold, det skjønner du vel? Jeg er og singel og vil ha barn men for meg MÅ jeg være gift for å få barn så da er jeg dømt til å være alene. Fins jo ikke menn i dette landet som vil binde seg så...

Anonymous poster hash: d62fb...f2f

Skrevet

Hva med fosterhjem eller avlastningshjem?

Anonymous poster hash: d429a...010

Skrevet

Så flott at du vil adoptere.

Men dersom adopsjon skulle vise seg å være vanskelig, det er jo til og med vanskelig for flotte heterofile par, så finnes det andre muligheter.

Det finnes en rekke menn, både heterofile og homofile, som søker enslige kvinner de kan få barn sammen med. De ønsker seg ikke et samliv med kvinnen, men de ønsker seg et barn, og de ønsker seg et samarbeid med kvinnen. På den måten får barnet både en far og en mor, og du får et barn.

Dersom det er en mulighet du vil undersøke så finnes det grupper for homser som ønsker seg barn (her er det også heterofile menn) på nettstedet Gaysir.no Der kan du fint lage deg en profil (hvor du kan være så anonym du bare vil).

Er selv lesbisk og medlem av Gaysir, og har vurdert det å få barn med en homofil mann som en mulighet.

Anonymous poster hash: f68fa...a45
Skrevet

Var det ikke en norsk homofil mann som adopterte for noen få år siden? Husker han i media, ser han for meg, men kan hende at jeg husker feil ang legningen hans. Husker ikke navnet. Men han var iallefall singel.

Skrevet

Var det ikke en norsk homofil mann som adopterte for noen få år siden? Husker han i media, ser han for meg, men kan hende at jeg husker feil ang legningen hans. Husker ikke navnet. Men han var iallefall singel.

Tror ikke det, men skal ikke si sikkert.

Uansett blir dette nok sikkert komplett umulig med kommende regjering, da iallfall både FrP og KrF er mot homofil adopsjon.

Skrevet

Så flott at du vil adoptere.

Men dersom adopsjon skulle vise seg å være vanskelig, det er jo til og med vanskelig for flotte heterofile par, så finnes det andre muligheter.

Det finnes en rekke menn, både heterofile og homofile, som søker enslige kvinner de kan få barn sammen med. De ønsker seg ikke et samliv med kvinnen, men de ønsker seg et barn, og de ønsker seg et samarbeid med kvinnen. På den måten får barnet både en far og en mor, og du får et barn.

Dersom det er en mulighet du vil undersøke så finnes det grupper for homser som ønsker seg barn (her er det også heterofile menn) på nettstedet Gaysir.no Der kan du fint lage deg en profil (hvor du kan være så anonym du bare vil).

Er selv lesbisk og medlem av Gaysir, og har vurdert det å få barn med en homofil mann som en mulighet.

Vet du hvor jeg kan få tak i en slik hetrofil mann å få barn med? Tenker det kan være et bedre alternativ enn storkklinikken:)

(Jeg er ikke TS)

Anonymous poster hash: 1e786...0d7

Skrevet

Det er mangel på fosterhjem, det kan være en mulighet.

Anonymous poster hash: 5db77...9c1
Skrevet

Tror ikke det, men skal ikke si sikkert.

Uansett blir dette nok sikkert komplett umulig med kommende regjering, da iallfall både FrP og KrF er mot homofil adopsjon.

Kanskje han brukte surrogatmor da. Husker godt at det var noe om en singel fyr og baby i media.

Skrevet

Kanskje han brukte surrogatmor da. Husker godt at det var noe om en singel fyr og baby i media.

Jada, både kjente folk som Arve Juritzen og mindre kjente som har gjort dokumentar, har vært snakk om i media.

Skrevet

Arve Juritzen

Skrevet

Det er for tiden vanskelig, men ikke nødvendigvis 100% umulig å adoptere som enslig.

Dersom du vurderer det, lønner det seg kanskje å ta kontakt nå, siden det kommer til å ta lang tid.

http://www.adopsjonsforum.no/adopsjon/adopsjon-fra-a-til-%C3%A5/1779/enslige-s%C3%B8kere

http://www.inoradopt.no/index.php?artikkelid=634&back=1

http://www.verdensbarn.no/adopsjon/enslige-sokere

Det skader ikke å forhøre seg, i hvert fall, hvis dette er et sterkt og gjennomtenkt ønske :)

Anonymous poster hash: 435fd...e0f
Skrevet

Vet du hvor jeg kan få tak i en slik hetrofil mann å få barn med? Tenker det kan være et bedre alternativ enn storkklinikken:)

(Jeg er ikke TS)

Som det stod i innlegget: De finnes på Gaysir.no

Der er det også flere heterofile kvinner som søker etter homofile menn/heterofile menn å få barn med. De finnes sikkert andre kontaktmuligheter, men de kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Jada, både kjente folk som Arve Juritzen og mindre kjente som har gjort dokumentar, har vært snakk om i media.

Arve Juritzen

Hehe nei det var ikke han, jeg vet meget godt hvem han er. Dette var en ukjent person, altså ingen kjendis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...