AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Hvor farlig kan det være å ikke sjekke en føflekk? Nå har jeg tatt en grundig sjekk, og har en 3-4 som jeg er usikker på. En som stikker når jeg stryker over den og et par som har fått sorte prikker/partier. Burde dette sjekkes? Jeg har årlig kontroll hos hudlege på sykehuset pga mange føflekker der mange er atypiske og over 1 cm store. Saken er at neste tme ikke er før i februar. Burde jeg tatt kontakt nå og forklart situasjonen (føler at det er mer riktig å oppsøke hudlegen hvor jeg allerede er innenfor systemet enn fastlegen jeg knapt har møtt), eller kan jeg drøye og følge med videre? Om jeg følger med kan jeg jo også være helt sikker på at forandringene virkelig er forandringer og ikke bare meg som husket feil på hvordan de så ut i utgangspunktet. Noen som kan gi meg et råd?Anonymous poster hash: f4eb4...c82
Lettpåtå Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Det er farlig å vente om føflekken er ondartet, ufarlig om den ikke er det. Med andre ord, det er sånn ca. 100% umulig for oss å svare på gjennom skjermen. Dra til legen! 1
MilleVanille Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Du bør gå til lege, dersom du har lagt merke til forandringer eller mistenkelige føflekker.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Har du føflekker som forandrer seg - og kjenner stikking når du stryker over den - hadde jeg ikke nølt et sekund. Rett til hudlege! Evt. føflekk-kreft er ikke til å spøke med, og det er bedre å bli kvitt dem fort! Anonymous poster hash: e58e4...fcd
Poeten Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Er det ikke slik at selv den minste forandring skal sjekkes da? Selv om den er minimal?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå