Gå til innhold

Rart verdensbilde!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliten for tiden med dyp depresjon og panikkangst, og sover sinnssykt dårlig på grunn av dette.

Etter jeg kom inn i denne perioden av mitt liv så føler jeg at verdensbildet har endret seg, og ting ser annerledes ut enn før. Litt vanskelig å forklare, men håper dere skjønner hva jeg mener.

Jeg har blitt redd for alt mulig, og tenker de rareste tanker.

Lurer på om flere har eller har hatt det på sammen måten?? Vil gjerne høre andres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på hva du mener. Kan du utdype det litt nærmere? Det høres litt ut som noe jeg selv har opplevd. Jeg har også hatt mange rare tanker om verden rundt meg i forbindelse med angst og depresjon.



Anonymous poster hash: 3b03c...de5
Skrevet

Som sagt så er det veldig vanskelig å forklare, men når jeg går ut døra da så ser alt litt annerledes ut. Det virker litt som om jeg ikke er her egentlig, selv om jeg vet at jeg er det.

Før depresjonen så alt annerledes ut, og jeg følte ting annerledes. Nå føler jeg stort sett ingenting lenger. Fryktelig plagsomt. Håper så inderlig å få tilbake det "game" livet mitt.

Skrevet

Som sagt så er det veldig vanskelig å forklare, men når jeg går ut døra da så ser alt litt annerledes ut. Det virker litt som om jeg ikke er her egentlig, selv om jeg vet at jeg er det.

Før depresjonen så alt annerledes ut, og jeg følte ting annerledes. Nå føler jeg stort sett ingenting lenger. Fryktelig plagsomt. Håper så inderlig å få tilbake det "game" livet mitt.

Ok, da forstår jeg hva du mener :) Jeg har faktisk slitt mye med akkurat det samme i kortere og lengre perioder. Det er som du sier, en vanskelig følelse å beskrive. Men dette høres litt ut som "uvirkelighetsfølelse" eller derealisasjon, som det heter på fagspråket. Man føler seg avskåret fra alt og alle, som om man befinner seg i en vond drøm. Verden virker fjern og langt vekk, og man blir livredd for å bli gal osv. Dette er veldig ubehagelg, men overhode ikke farlig. Denne følelsen vil bli mindre påtrengende når angsten og depresjonen roer seg. Det kan ta alt fra timer, uker til flere måneder. Lykke til. :)

Anonymous poster hash: 3b03c...de5

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre at andre har opplevd det samme også, og at det går over. Håper jeg snart blir kvitt dette, og at jeg aldri får det igjen. Værste tiden i mitt liv. Kan ikke jobbe eller noe ting:/

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å høre at andre har opplevd det samme også, og at det går over. Håper jeg snart blir kvitt dette, og at jeg aldri får det igjen. Værste tiden i mitt liv. Kan ikke jobbe eller noe ting:/

Bare hyggelig :) Vet alt om hvor fælt dette er. Men det vil blir bedre, tro meg. :-)

Anonymous poster hash: 3b03c...de5

Skrevet

Jepp, det er nok derealisasjon. Sliter med det selv også.



Anonymous poster hash: 896cd...df2
Skrevet

Blir glad for å høre at fler har samme opplevelsen, og at det blir bra igjen. Det er viktig å få vite at det finnes håp:)

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...