Gå til innhold

Vanlig at mensenperiode blir mindre/kortere?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Før jeg begynte på prevensjonsmidler hadde blødde jeg mer under mensen, og jeg mener også å huske at den varte i flere dager med lengre "spottingsperider". Det er jo naturlig at dette ble forandret etterpå når jeg ikke lenger har eggløsning og dermed ikke ekte mensen. Har brukt prevensjon sammenhengende i 4-5 år nå. Jeg har alltid fått på søndags ettermiddag og er helt ferdig i løpet av natt til lørdag/lørdags formiddag. Det har vært med ca. 2-3 vanlig tampongdager og ellers gul-tampongdag/bind. De siste gangene har jeg begynt søndag og vært ferdig til torsdag kveld. Har da bare hatt én normal tampongdag og ellers gul-tampong/bind. Blør altså alltid blødd forholdsvis lite, men nå blør jeg enda mindre.. Synes bare det er litt rart siden den har vært så regelmessig og stabil.



Anonymous poster hash: cd4ab...dd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg synes du blør kjempemasse! Vi er jammen meg forskjellige :) Men, poenget er jo at det er annerledes fra det du er vant med, og jeg forstår at det kan uroe deg :) Kanskje høre med legen din? :)

Skrevet

Har du kanskje brukt mye paracet/ibux en periode? Det kan påvirke blødningen, min ble nesten borte da jeg gikk på det daglig ei stund (foreskrevet av lege).



Anonymous poster hash: a4364...97f
Skrevet

tror det er normalt. jeg fikk mensen da jeg var 12 år og synes å huske at mensen varte opp til 5-6 dager og var helt stabil (kom alltid samme dag). etter at jeg begynte på p-piller har jeg som regel ikke mensen, men de gangene jeg har det varer det i 2-3 dager og det holder med små tamponger... og jeg får den ikke før over en uke etter at jeg har sluttet å ta pillene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...