Gå til innhold

hva synes arbeidsgiver om småbarnsforeldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vi en ressurs? Fordi vi er effektive osv, eller er vi en ulempe fordi vi og barna alltid er syke...



Anonymous poster hash: fd9a1...c5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nok ikke prioritert nei, pga mye sykefravær og må ha fri planleggingsdager, gå tidligere for å rekke arrangementer i bhg osv.

Har man bare 1 eller 2, vil nok også arbeidsgiver frykte at det kan komme flere barn med alt det medfører av fravær og perm...

Så småbarnsforeldre stiller bak i køen, så fremt de ikke har noen veldig viktige egenskaper som arbeidsgiver virkelig vil ha, men ikke finner hos de andre kandidatene...

Trist men sant:(



Anonymous poster hash: a3b0f...b32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer effektive er bare tull, en slik påstand er helt latterlig. Du blir ikke plutselig mer effektiv på jobb bare fordi du er blitt forelder. Ett av mine ansvarsområder i en tidligere jobb var faktisk å kartlegge produktiviteten og resultatopnåelsen til de ansatte, så jeg har fulgt med på noen få som har vert på fødselspermisjon og kommet tilbake på jobb. (Sjekker jo selvfølgelig hvordan de ligger an i forhold til før de gikk ut i permisjon for å kunne gi en tilbakemelding hvis det er behov for det)

Alt jeg har lagt merke til selv er at man gjerne får en knallstart (første uke, sikkert for å vise at man fremdeles kan jobben sin) fulgt av ett par uker med litt nedgang, men etter noen få uker er man tilbake der man var. Ingen forskjell i det hele tatt, null og niks.

Men om noe så har jeg jo bitt meg merke i at mange som blir foreldre gjerne blir forfremmet litt og får en ansvarsstilling. Du kan nesten si at man går fra å være ungdom til voksen, når man har hus og barn blir man gjerne sett på som ett litt tryggere og mer langsiktig kort heller enn en kortsiktig karrierejager. Noe med det at folk vet at du ikke plutselig tropper opp en dag og sier i fra om at du har fått deg ny jobb på andre siden av landet og skal slutte om en uke. Man blir rett og slett sett på som mer forutsigbar, men mindre fleksibel.



Anonymous poster hash: b508a...c8d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...