Gå til innhold

Eneste erfaring er voldtekt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er faktisk et helt seriøst spørsmål, så jeg håper dere ikke fjaser for mye om det,

Jeg ble voldtatt på ferieturen i sommer. Jeg har klart meg overraskende bra etter den hendelsen (fortrengt det), og er i grunn klar (tror jeg) til å ha sex med han jeg har holdt på med over lengre tid. En bekymring som derimot har dukket opp i hodet mitt nå, er hvordan jeg skal legge frem at den eneste seksuelle erfaringen jeg har er en voldtekt. Skal jeg si jeg er jomfru? Jeg føler liksom det er "turn off" for hans del (og min del også, etter som jeg for en påminnelse om hendelsen) dersom "vi er i gang" og jeg buser ut med en slik informasjon... (Jeg er forresten 19, han er 27)

Anonymous poster hash: 45356...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom du har fortrengt hendelsen kan det hende at seansen vil utløse reaksjoner fra din side. Så jeg ville nok snakket åpent om det med han så han er obs før noe skjer.



Anonymous poster hash: 247e2...b26
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig. Fortrenging er ikke veien å gå for å komme seg videre etter seksuelle overgrep. Jeg kan si ganske sikkert at dersom du ikke har fått hjelp til dette, bare "fortrengt" det, så kommer det til å dukke opp igjen i en eller annen situasjon (ikke usannsynlig under sex) og slå deg i trynet.



Anonymous poster hash: 5d388...c05
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns nok det lureste er å fortelle han om det. hvis han virkelig liker deg så kommer han til å støtte deg å heller være ekstra forsiktig med deg :)

han er jo 27 år å så da tviler jeg på at han tar det som en guttonge :) man kan bli overasket over hvor medlidende menn kan bli over sånt :) (erfaring)



Anonymous poster hash: 53def...a6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det hadde blitt turn off(type at han mister totalt interesse for deg) i seg selv, men å buse ut med noe så alvorlig kan bli både en skuffelse, sjokk, trist eller hva som helst. Spesielt rett før sex. Om jeg hadde vært ham ville jeg visst om slikt på forhånd, slik at jeg kunne være litt forberedt samt ta mer hensyn til deg.

Fortrengte følelser dukker oftest opp i situasjoner hvor du føler deg sårbar, på både den gode og den vonde måten.

Det er ikke en fasit at sex for deg nå kommer til å ende i hulking eller vonde minner, men OM det skulle skje ville fyren din visst om det på forhånd. Er det snakk om en bra kar, så tar han visse hensyn fremfor å kaste seg over deg i vill lyst første gangen :)

Mine tanker på noe av det andre du skrev: Du er fortsatt jomfru, ja. Den jomfruelige delen av deg er både psykisk og fysisk. Med fysisk mener jeg at du har fortsatt ikke hatt sex, du har fortsatt ikke kjent den gode følelsen ved å dele noe så intimt og godt med en partner. Psykisk henger godt sammen med det jeg beskrev om fysisk.

Min erfaring er uansett at å fortrenge traumer kan virkelig hjelpe på kort sikt, men i det lengre sikt kan det fort bite deg når du minst venter det. Derfor råder jeg deg til å ta det på alvor, og ta vare på deg selv. Ikke alle får den hjelpen og det forebyggende på et kontor med en psykolog, men jeg håper du vurderer en form for støtte i den retningen, eller noen du stoler på ellers.

Ønsker deg uansett veldig mye lykke til videre :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper iallefall det er en mann du er veldig trygg på, og ikke en av de typiske, slæske mennene som går etter de "yngst akseptert" damene (sett litt for mange av de desverre).

Er sannsynlig at du kan få flashbacks eller reaksjoner, så du bør iallefall fortelle om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...