Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig å blø neseblod når man blir veldig opprørt?

Hadde en utrolig kjip opplevelse i dag, ble veldig sint og lei meg, og begynte plutselig å blø ut av det ene neseboret.

Jeg har aldri blødd neseblod i hele mitt liv før nå.

Hva skjedde? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om det før, men tviler ikke på at en liten blodåre kan sprekke når man er veldig spent fra sinne og aggresjon!

Litt neseblod er ikke farlig, så ikke bekymre deg over det!

Skjer det derimot ofte, ville jeg oppsøkt lege. Men siden du sier det er første gangen, tror jeg du bare kan legge det fra deg :)

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hørt om det før, men tviler ikke på at en liten blodåre kan sprekke når man er veldig spent fra sinne og aggresjon!

Litt neseblod er ikke farlig, så ikke bekymre deg over det!

Skjer det derimot ofte, ville jeg oppsøkt lege. Men siden du sier det er første gangen, tror jeg du bare kan legge det fra deg :)

Nå ble jeg langt mindre bekymret, takk for svar! :)

Skrevet

Ble du på gråten også? Når man vil gråte hovner slimhinnene opp, og det kan også gjøre at små blodårer sprekker.

Det kan være helt tilfeldig, kanskje du hadde litt tørre eller såre slimhinner og så blåste slimhinnene seg litt ekstra opp når du ble sint og lei deg, og så sprakk en liten åre. Neseblod ser ofte litt verre ut enn det er også, og så lenge det stopper høvelig kjapt går det nok bra.

Hvis du derimot blir plaget med hyppige blødninger kan du jo snakke med legen for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: 2562d...52b
Skrevet

Neseblod er ikke farlig:)

Jeg har blødd neseblod i hytt og pine. Beste for å få det til å slutte er å knipe over neseryggen og bøye deg fremover.

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2013 den 23.35):

Ble du på gråten også? Når man vil gråte hovner slimhinnene opp, og det kan også gjøre at små blodårer sprekker.

Ser at dette er en gammel tråd, men puster liv i den likevel. Her en dag gråt jeg fortvilt over noe, ble tett i nesen og snørrete som man ofte blir når man gråter mye, og plutselig begynte jeg å blø neseblod! Det er noe av det ekleste jeg vet! Dette skjer ofte når jeg har kraftige forkjølelser, men har aldri skjedd bare ved gråt. Jeg er ganske sensitivt og følsom, og gråter generelt mye i perioder hvor livet føles tøft. Nå kjenner jeg plutselig at jeg er redd for å gråte pga det som skjedde. Orker ikke at det skal skje igjen. Men det er jo ikke bra å holde gråt inne heller😔

Flere som opplever neseblod ved gråting?

Anonymkode: b9881...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...