Gå til innhold

Vanlig med sms-mas i butikkjobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bare gitt blaffen i å svare når hvermannsen sendte SMS på den måten.

For øvrig burde dette tas opp med daglig leder, slik at info om at den type misbruk av de ansatte telefonnummer ikke er greit, og at vaktbytte skal godkjennes av daglig leder før bytte skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hjelpepleier og jobber 100% fast på sykehjem. Vi har jo en del vikarer osv, og det sendes ut sms ved ledige vakter i helgene f.eks, men det sendes som regel bare sms i god tid til de vikarene som har skrevet opp i ekstravakt-boken at de kan jobbe de og de dagene. Bare hvis det er fullstendig krise på mirgenene hender det at natevaktene ringer folk som kanskje kan tenkes å svare ja. Det hender også at vi ansatte og vikarer bytter oss i mellom men da er det som regel i god tid. Har aldri hørt om mas flere ganger etter hverandre uten svar.

Blir mildt sagt rystet over at det kan være en slik kultur! Men så er det vel litt mer midne ungdomner med litt mer arbeidsmiral som velger sykehjem istedet for butikk. Hadde aldri godtatt slik oppførsel fra kolleger, da hadde jeg tatt det opp med sjefen. Det der er en ukultur. Har de satt seg opp på et skift, eller har en fast stilling så får de jobbe de vaktene de skal. Har de ikke ankedning til det får de bytte i god tid, ikke terrorisere kolleger med 10 sms kl 3 om natta mens de sitter på nashpiel og gruer seg for å åpne rimi-butikken kl 9. For noen umodne drittunger. Ja umodne. Dette skulle vært tatt opp med sjefen, for slik kan det ikke være på en arbeidsplass.

Anonymous poster hash: fc33f...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, men vi er kun fem ansatte inkludert sjefen. Telefonlista henger på jobb slik at vi kan få tak i hverandre ved behov, og det er fullstendig akseptert å sende SMS og spørre om mulighet for å bytte vakt, men som regel er vi flinke og spør et par uker før den aktuelle vakta, og jeg får vel ikke spørsmål om bytting mer enn 6-7 ganger i året. Nå sist var det jeg som spurte, sendte melding til én person, lot det være med den meldingen inntil jeg fikk (positivt :D ) svar, og takket pent. Den aktuelle vakta er 10 dager frem i tid.

Daglig mas hadde jeg ikke akseptert. Og om folk blir SYKE, så får de ta det opp med sjefen, da skal man ikke drive og bytte vakter selv.



Anonymous poster hash: 5da13...643
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken min har de fleste faste vakter. For eksempel jobb hver Onsdag og annenhver Lørdag.

Det er avklart på forhånd hvilke dager/vakter som passer best for den enkelte slik at behovet for bytting blir minst mulig. Vaktliste blir delt ut for 1 mnd i av gangen, men den er stort sett lik den forrige. bare nye datoer ;-)

Skal noen bytte så sender de sms/ringer en av de andre, men de må alltid få siste godkjenning av meg.

Er ikke mange ganger folk har hatt behov for å bytte, men de vet at det ordner seg om det er krise. Da kan i verste fall som regel jeg steppe inn :-)

For øvrig så har jeg ikke tilkallingsvikarer/ekstrahjelper som aldri kan jobbe/vil ta vakta si. Hele poenget med å ha tilkallingsvikar/ekstrahjelp er at de skal kunne jobbe når det trengs (innenfor rimelighetens grenser, og avtaler man har ifht hvor mye de skal jobbe)



Anonymous poster hash: ffa6d...c44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det i min forrige jobb på treningssenter. I tillegg ringte de fra jobb konstant fordi folk var syke/på ferie. Alltid i siste liten, selv om de hadde visst at vakten var ledig lenge.

Og telefoner fra ansatte som kjedet seg på jobb. Ble kalt inn til sjefens kontor fordi jeg ble så dårlig til å svare etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige jobb var det KONSTANT mas hele tiden, både telefoner, sms og facebook (pm). Heldigvis roet det seg veldig mye da de fikk en lukket facebook gruppe.. tross for at det ALLTID var en oppdatering hvergang man logget inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...