Gå til innhold

somac (syrenøytraliserende)


Sillicious

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt Somac i to uker nå, de skal visst tas en stund før frokosten.. jeg blir grusomt kvalm av denne medisinen, jeg tror iværtfall kvalmen kommer av den, kvalm til jeg spiser, så helt fin gjennom dagen, så kommer kvalmen på kvelden igjen.

Noen som har erfaring med denne medisinen?

Lei av kvalmen kan man si ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge felleskatalogen så er kvalme en sjelden bivirkning, 1% får kvalme som bivirkning, du er uheldig.

Jeg går på et tilsvarende preparat og merker ingen bivirkninger.

Om det ikke hjelper så hør med legen din om å få noe annet, det finnes flere typer.



Anonymous poster hash: 22b51...171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bare slenger inn et spørsmål på denne gamle tråden, kan man ta Somac samtidig som vitaminer? (Tar B vitaminer, lurer på om jeg skulle tatt de litt senere enn Somac, eller bare samtidig).

Har det noe å si? Tar Somac rett før frokost :)

Noen som vet?



Anonymous poster hash: 4f0b6...131
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Somac og andre tilsvarende medikamenter. Aldri blitt kvalm av de, ei heller fått høre at man skal ta de en stund før frokost.

Når det gjelder b-vitaminer, har du sjekket pakningsvedlegget? Du finner det også på nett ved å google Somac. Jeg vet at det ihvertfall ikke skal tas samtidlig med jerntabletter.



Anonymous poster hash: 4f240...b83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somac ol medikamenter skal helst tas 30 min før måltid, ikke sammen med jern som det også står over her. Men de fleste andre medikamenter så går det bra å ta sammen med Somac, inkl. vitaminer. Det står i pakningsvedlegget hva det ev ikke skal tas sammen med.



Anonymous poster hash: 22b51...171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somac ol medikamenter skal helst tas 30 min før måltid, ikke sammen med jern som det også står over her. Men de fleste andre medikamenter så går det bra å ta sammen med Somac, inkl. vitaminer. Det står i pakningsvedlegget hva det ev ikke skal tas sammen med.

Anonymous poster hash: 22b51...171

Jeg prøvde en periode å ta Somac halvtime før mat, men det førte til kvalme hos meg.. Så nå tar jeg det MED maten, usikker på om det kanskje gjør noe med virkningen..

Funker greit isåfall, selv om jeg kanskje har følt meg bedre.

Da skal jeg sjekke pakningsvedlegg! :)

Anonymous poster hash: 4f0b6...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt pakningsvedlegg står det "Tablettene skal tas 1 time før et måltid uten og tygges eller knuses, de skal svelges hele med litt vann"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min går fast på somac, og han tar de på fastende mage 30min før han spiser eller drikker noe som helst om morgenen (såklart, med en sup vann for å svelge den ned da).

Et tips kan være å sette vekkerklokka på ringing en halvtime før du skal stå opp, ta tabletten og sove videre i 30min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har et lite spørsmål her..

Jeg har gått på Somac i noen mnd nå, og skal prøve å slutte og se om jeg klarer meg uten, for dette er jo "egentlig" en korttidsmedisin, står også i pakningsvedlegg.

Er det noen som har gått på denne i en liten periode og sluttet? Hvor lang tid tar det før denne er ute av kroppen,noen som vet?

Jeg aner ikke om det har normalisert seg i magen min enda, men jeg vil prøve. Syns jeg får så rar sultfølelse av å gå på Somac.. Tror det er pga den isåfall.



Anonymous poster hash: 4f0b6...131
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å slutte det, så kan du heller ta ved behov og kjøpe sånn flytende greier på apoteket.



Anonymous poster hash: 4f240...b83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på somac tidligere og slet med skikkelig hodepine hver gang jeg tok dem. Har fått Nexium av legen i stedet og disse har jeg ingen bivirkninger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å slutte det, så kan du heller ta ved behov og kjøpe sånn flytende greier på apoteket.

Anonymous poster hash: 4f240...b83

Affh, redd for å bli så dårlig!! Jeg ble det før skjønner du, var ikke måte på. Men håper kanskje det har normalisert seg nå, derfor jeg vil prøve.

Jeg får bare gjøre det da.. :)

Anonymous poster hash: 4f0b6...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på somac tidligere og slet med skikkelig hodepine hver gang jeg tok dem. Har fått Nexium av legen i stedet og disse har jeg ingen bivirkninger av.

Hm, jeg har ingen tegn til hodepine, men kanskje litt småkvalm etter jeg tar dem (30-60min før frokost).

Da skal jeg høre med legen om jeg blir dårlig nå etter slutt gitt.. :)

Anonymous poster hash: 4f0b6...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...