Gå til innhold

Alltid kvalm på morgenen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg burde komme meg til lege, men har ikke penger akkurat nå. I ca et halvt års tid har jeg vært veldig mye kvalm på morgenen og kastet opp flere ganger i uken etter frokost. Jeg har IBS så det er veldig mye mat jeg ikke tåler. Har kuttet ut laktose,egg og hvetemel. Men fortsatt spyr jeg. Til frokost har jeg pleid å spise laktosefri yoghurt med musli (ikke med hvete oppi), rugsprø med skinke/makrell i tomat eller frukt og havregrøt.

Og nå har jeg kutta ut frokost da jeg spyr uansett hva jeg spiser. Flere som sliter med dette? Jeg googlet litt og fant symptomene kan stemme både på Crohns, diabetes, gallestein etc. Jeg er definitivt ikke gravid. Og har ikke smerter heller, kun kvalm og at jeg må spy.

Dette er SÅ slitsomt, blir helt utmattet av det. Setter pris på tips om hva som kan hjelpe mot kvalmen + om andre har erfaringer så blir jeg kjempeglad :)

Anonymous poster hash: 3ad5f...fa2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min IBS ble borte når jeg kuttet ut alt korn. Ikke noe kornprodukter overhodet, ikke noe melk å drikke (men spiser ost og bruker smør), ikke yoghurt, ikke peanøtter eller bønner, ikke sukker (såklart) og ikke glutenfri bakst.

Lag omelett til frokost. Ha grønnsaker til om du vil, eller spis et eple. Lag grønne salater med kjøtt eller fisk eller egg oppi. Spis ren mat i noen uker og se hvordan du føler deg.

Det er ikke lett å vite hva man reagerer på når man spiser så mye forskjellig som kan gi plager.

Jeg fant f.eks ut at jeg også reagerer på oliven/olivenolje samt solsikkefrø/-olje.

Min erfaring er også at en irritert mage/tarm blir enda værre av fiberrik mat som knekkebrød, grovt korn, helkorn.

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Skrevet

Du er sjekka for laktose og gluten? I tillegg bør du bli sjekka for fruktose. Samme type belastningstest som laktose.

Anonymous poster hash: 8a0a4...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...