AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 I går falt den bærbare pcen vår ned fra spisebordet da jeg snublet i strømkabelen og dro med meg pcen som falt i gulvet. Pcen er helt svart så den er tydeligvis ødelagt. Siden både jeg og mannen min har lo favør kollektiv hjem forsikring har vi jo ingen egenandel, så vi valgte å melde skade på den. Får høre iløpet av dagen. Men det jeg egentlig lurer på er hva jeg kommer til å få igjen for den? Betalte 3500 kr for den for 2 år siden. Ingen dyr pc, men den har da fungert til ditt bruk. Ville såklart aldri tatt den på forsikringa hvis det ikke var fordi vi har ingen egenandel. Noen med lugnende erfaringer? Hvor mye får vi igjen for denne?Anonymous poster hash: b4d50...d94
*appifany* Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Jeg vil tippe ca ingenting. LO favør/sparebanken har det slik at det er noe foreldelse og jeg tror den er på 2 år for mob og PC. Hold oss oppdatert da, interessant å vite 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Jeg vil tippe ca ingenting. LO favør/sparebanken har det slik at det er noe foreldelse og jeg tror den er på 2 år for mob og PC. Hold oss oppdatert da, interessant å vite Skalhuske på å skrive. Ikke fått avklart ennå. Kjipt hvis vi ikke får noe, forsikringa skal jo dekke uhell, og vi betaler jo i dyre dommer av lønna hver mnd. Anonymous poster hash: b4d50...d94
Pepperbiff Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jeg opplevde at pcen min ble ødelagt for en stund tilbake, dette var en litt dyrere pc da(macbook pc). Men jeg kontaktet forsikringsselskapet(hadde personforsikret den), og da fikk jeg utbetalt hele summen jeg kjøpte den for for 3 år siden. (minus et lite egenandelsbeløp)
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Jeg har opplevd noe liknende. PCen kunne ikke brukes. Min PC var da 3 år gammel og var verd 8000 kr ved innkjøp. Fra forsikringsselskapet fikk jeg beskjed om å dra til nærneste reparasjonssted og få dokumentert skadeomfange og hva en tilsvarende PC ville kostet i dag. Med de samme spesifikasjonene kostet en liknende PC 4500 kr da. Da tok selskapet det til orientering. De bruker også en type formell for beregning og jeg fikk vite at etter fratrekk på grunn av alder så får jeg bare 400 kr. Det var det jeg fikk på konto senere. Anonymous poster hash: 85e5b...03a
Vulcan Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Mistet min stasjonære data i gulvet under ommøblering. Ringte gjensidige og fikk beskjed om at ikke var noe problem å få dekket dette. Fant ut at en PC med tilsvarende deler (satt på komplett.no og satt sammen) ville kostet 10.000, så trakk de fra 1000kr pga alderen (2år) og 1000 kr egenandel. så fikk 8.000 kr og kjøpte ny pc til 15 =D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå