Gå til innhold

Erfaring med p-piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å ta p-piller og lurer på om noen har erfaring med hvordan det er å hoppe over flere menstruasjoner, går dette helt fint, eller får dere blødninger?

Anonymous poster hash: 0c868...35a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det går 1-2 ganger, etter det får jeg småblødninger og må ta en pause. Men andre kan hoppe over i mange måneder.

Anonymous poster hash: f4078...d41
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hoppet over mer enn en gang, ikke flere ganger etterhverandre, og det pleier å gå helt fint. Vet likevel at det er ganske vanlig å få mellomblødninger, spesielt hvis man hopper over mensen gang etter gang

Skrevet

Jeg hopper over hele tiden, og får aldri gjennombruddsblødning :) Nå har jeg vel gått en 5 mnd uten.

Anonymous poster hash: e558e...4fa
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hopper over hele tiden, og får aldri gjennombruddsblødning :) Nå har jeg vel gått en 5 mnd uten.

Anonymous poster hash: e558e...4fa

Å så deilig! Hvilket merke bruker du?

Gynekologen min mente at det ikke burde være noe problem å bruke p-pillene konstant uten pause, men det fungerer jo ikke. Også ble hun overrasket!? Trodde det var ganske så vanlig å få mellomblødninger etter noen mnd.

Anonymous poster hash: f4078...d41

• Liker 1
Skrevet

0c868...35a

Jeg brukte minipillen cerazette, er det samme så p-piller mens det er mindre hormoner i minipillen. På den fikk jeg ikke mensen, så jeg hadde ikke mensen på 7 måneder så sluttet jeg på den. Helt herlig :-)

Anonymous poster hash: 69b3e...9db

Skrevet

Jeg brukte minipillen cerazette, er det samme så p-piller mens det er mindre hormoner i minipillen. På den fikk jeg ikke mensen, så jeg hadde ikke mensen på 7 måneder så sluttet jeg på den. Helt herlig :-)

Anonymous poster hash: 69b3e...9db

Cerazette er ikke det samme som en p-pille, den har bare samme slingringsmonn på 12 timer. P-piller inneholder både østrogenstoff og gestagenstoff mens minipillen Cerazette inneholder kun gestagenstoff.

Cerazette funker veldig fint for dem som mister mensen helt, men noen opplever å enten ha mensen som normalt en gang i måneden eller småblø hele tiden. Man vet ikke før man har prøvd.

Anonymous poster hash: 18053...a59

Skrevet

På Yasmin kunne jeg hoppe over to ganger. Hoppet jeg over tredje gangen begynte jeg å spotte, og da var det bare å ta en pause.

Jeg tok aldri akkurat ett, to eller tre brett. Tok pillene til det passet med en pause, så tett inn på den perioden jeg begynte å spotte som mulig. Savner pillene på dette området...

Skrevet

Jeg kan hoppe over to, kanskje tre, ganger før jeg får blødninger. Dette er riktignok noe jeg ikke gjør ofte da jeg av en eller annen grunn har fått for meg at det ikke er så bra å hoppe over mange blødninger etter hverandre.

Jeg har lest det gang på gang at det ikke er farlig å hoppe over blødninger, men det er et eller annet i meg som synes det er greit å "få det ut" og bli "renset". Ikke spør hvorfor, for jeg vet ikke helt selv. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...