Gå til innhold

Ekstremt lytt bolig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nettopp flyttet inn i ny blokk. Blokken i seg selv er ekstremt lytt, både mot andre boliger og ut mot omverdenen.Dette medfører at jeg sliter med å få sove kontinuerlig gjennom natten. Naboen som har sex, eller folk som er på vei hjem fra byen vekker meg hver forbanna natt, og jeg begynner å bli utrolig lei.

Noen tips til hvordan jeg kan få sove bedre? Har prøvd ørepropper, men de faller bare ut.

Anonymous poster hash: 6b3b0...012
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp flyttet inn i ny blokk. Blokken i seg selv er ekstremt lytt, både mot andre boliger og ut mot omverdenen.Dette medfører at jeg sliter med å få sove kontinuerlig gjennom natten. Naboen som har sex, eller folk som er på vei hjem fra byen vekker meg hver forbanna natt, og jeg begynner å bli utrolig lei.

Noen tips til hvordan jeg kan få sove bedre? Har prøvd ørepropper, men de faller bare ut.

Anonymous poster hash: 6b3b0...012

Prøv forskjellige typer, og følg nøye instruksjonen for hvordan man skal sette dem inn.

Ellers, uten å ha prøvd det selv, kanskje white noise kan hjelpe? Altså noe som genererer jevt sus som maskerer noe av de plutselige lydene fra naboene. Vet slike hjelpemidler finns for f.eks. øresus.

Anonymous poster hash: 6e354...a53

Skrevet

Prøv forskjellige typer, og følg nøye instruksjonen for hvordan man skal sette dem inn.

Ellers, uten å ha prøvd det selv, kanskje white noise kan hjelpe? Altså noe som genererer jevt sus som maskerer noe av de plutselige lydene fra naboene. Vet slike hjelpemidler finns for f.eks. øresus.

Anonymous poster hash: 6e354...a53

Heter faktisk noe så enkelt som "lyd-generator" :)

Jeg fikk min rekvirert av en fyr på sykehus, men det er nok fullt mulig å skaffe andre steder også.

Anonymous poster hash: 2963a...8ed

Skrevet

Ja. Du trenger white noise. Jeg har faktisk min i vinduet.

I tillegg må du lære deg å bruke ørepropper. Jeg har vanvittig trange øreganger, men jeg har funnet propper som funker for meg. De faller som regel ut, men jeg har liggende flere på nattbordet, slik at om jeg våkner så er det bare å snu seg rundt og ta en ørepropp og stappe i øret og sove videre.

Men forstår frustrasjonen din kjemegodt, jeg sover også ekstremt lett :(

Anonymous poster hash: 5b14f...ad7
Skrevet

Faktisk så er det regler på hvor mye lyd som skal slippe gjennom en leilighet til en annen (bygge-forskriften) vet du når blokken er bygd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...