AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Høres sikkert rart ut, men skal prøve å forklare så godt jeg kan. Ofte så kan jeg se for meg ting som kan skje. Jeg kan begynne å tenke på ting mennesker og dyr blir utsatt for. Lager jeg mat, ser jeg det kokene vannet...jeg har begynt å gråte fordi det sikkert finnes mennesker som er i stand til å helle dette over et dyr. Sitter jeg nært et vindu, kan jeg se for meg at noen kaster ut et dyr. Jeg kan begynne å tenke på mobbing. Hvordan noen folk behandler andre mennesker. Det er vanskelig å forklare...det er ikke bare det at jeg tenker på det, men jeg ser det så klart og tydlig for meg, noen ganger gjør det virkelig vondt. "rister" av meg de vonde tankene og det hjelper jo, men kommer tilbake nå og da. Det skal sies at dette også kan gå begge veier, jeg kan se for meg dumme/morsomme ting og begynne å le. Som sagt så er det litt vanskelig å forklare hvordan dette er, men dere skjønner sikkert greia. Er det flere som er som meg? Som får ubehagelige tanker/ser for seg ting som kan skje? Er også kjedelig å begynne å tenke på noe "morsomt" men det er hvertfall ikke ubehagelig, bare utrulig teit... Er forresten ikke sikker på om jeg legger dette på riktig sted, bare å flytte om nødvendig. Vet ikke hvor jeg vil med dette, men kanskje se om noen andre har det som meg? Dette er ikke noe som virkelig plager meg, og går ikke ut over hverdagen min altså, det er bare litt...rart? Anonymous poster hash: 7bbd3...184
Alja Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 (endret) Jeg er også en skikkelig worst case scenario maker. Bare at det jeg ser for meg er mitt eget liv, barnet mitt, kjæresten eller familie. Jeg kan tenke det verste og gå helt i kjelleren og begynne å gråte. For eksempel om vi kjører langs en elv, så kan jeg se for meg syke scenarioer om at bilen kjører i vannet med meg, sønnen min og kjæresten min der kjæresten min kun kan redde en av oss. Dette med å lage scenarioer er utrolig plagsomt for meg, og det gir meg til tider angst. Noen ganger tør jeg ikke kjøre bil eller ta buss, fordi jeg ser for meg at skrekkelige ulykker kan skje. Jeg tenkte dog aldri slike tanker før jeg ble mor. Jeg aner ikke hvorfor. Endret 10. september 2013 av Alja91
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Jeg har det likedan. Har grusomme syn innimellom. Har alle det?Anonymous poster hash: 43df5...cbc
Petra75 Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jepp. Jeg setter det på kontoen for overivrig fantasi. Var verre da jeg var yngre, har nok blitt mer realistisk og litt mindre empatisk med årene.
Sugerøret Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Kjenner igjen tankemønstret. Ting blir spilt i hodet over og over igjen.Noen ganger får jeg ristet løs tanken,andre ganger får den leve sitt eget liv og da "ser" jeg at ting skjer .Spesielt når det kommer til barn og dyr. Veldig slitsomt til tider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå