Gå til innhold

Erstatning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 25år og har fått diagnosen asperger syndrom , er det mulig og få erstatning for at skolen ikke tok tak i det når jeg var yngre, jeg har gått igjennom barneskole, ungdomskole og videregående, med sosiale problemer, og vansker på skolen, men verken skolen, barnevernet ,fastlege eller ppt gjore noe.

fastlege og barnevernet mente jeg var en uoppdragen unge. barneskolen ment jeg måtte skjerpe meg siden jeg lå så langt etter i skolearbeide. pappa krevde av ungdomskolen (i 10 klasse) at jeg skulle bli tatt opp av ppt, fikk beskjed at jeg lå rett over normalen på alle tester, det vil si at jeg testa veldig lavt, men dem gjorde ikke noe mer med det, siden jeg snart slutta på skolen, bare hadde halvt år igjen. på ungdomskolen fikk jeg tilpassa prøver fordi vi hadde en ekstra lærer, jeg gikk ut av skolen ungdomskolen med 2 i snitt og ut av videregående med 3 i snitt.

det jeg lurer på er om jeg har krav på erstatning fordi dem ikke har gjort noen ting med det? jeg kunne jo fått hjelpelærer på barneskolen, hjelp til og kommunisere med klassekamerater.

jeg har selv tatt kontakt for jeg mistenkte ADHD , så viste det seg at jeg hadde asperger

Anonymous poster hash: e2be4...4eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp...

Anonymous poster hash: e2be4...4eb
Skrevet

Jeg tror nesten du burde spørre en advokat om dette. Det er vanskelig for oss uten juridisk innsikt å vite helt sikkert. Min umiddelbare magefølelse villemvært at det kan være en mulighet for det, at det f eks har vært brudd på Opplæringsloven e.l. Men jeg er ikke advokat.

Man kan få en halvtimes gratis juridisk råd av Fri Rettshjelp, der de ser om du tilfredstiller kriteriene til å få dette (men ofte kan man få råd i fht konkrete spørsmål:

Fri Rettshjelp

Storgata 19

Postboks 8809, Youngstorget,

0028 Oslo

Tlf.: 23 48 79 00

E-post: [email protected]

Også Jussbuss gir gratis juridisk rpdgiving.

Om du kan betale 250 kr for rådet, er det også mulig å skrive inn til en advokat påmf eks lommelegen.no.

Lykke til!

Anonymous poster hash: c8e70...b9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...