AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Hei, Jeg er bekymret for at jeg har endometriose. Jeg har skjekket paa internett, saa jeg har hvertfall et symptom som er sterke menssmerter. Og i ca. 2 uker hadde jeg vondt under samleie, spesielt under dyp penetrering Er det noen av dere som har faatt diagnosen? Hvilke symptomer har dere? Hvordan stilles diagnosen? Hvor lang tid tar det fòr man faar resultatet? Jeg er redd jeg ikke kan bli gravid Takk for svar Anonymous poster hash: f5a25...6b7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Hei du kan gå inn på www.endometriose.no og lese om dette. Hvis legen mistenke endometriose må legen henvise deg til sykehus og lapraskopi. Det er den eneste måten man kan stille diagnosen på. Dette pleier man og gjøre på dag kirurgi, altså reise hjem samme dag. Mange får smerter ved dyp penetrering og trenger ikke ha noe med endo og gjøre. Du kan og få urinveisinfeksjon som gjør vondt lenge hvis den ikke behandles. Kan kjennes ut som kraftige menssmerter. Jeg har hatt endo i over 20 år og har tidvis hatt sterke smerter hele tiden. Mange med endo har ikke smerter. Du bør snakke med legen å få denne til og evnt hevise til gynogolog. Ved lapraskopi kan man se endometriose med en gang og man får svar når man våkner hvilke funn som er gjort. Da jeg fikk det hadde jeg veldige smerter og magen ble oppblåst. Kunne nesten ikke gå pga smertene. Utviklingen trenger ikke være lik hos alle, noe har mye smerter andre har lite. Anbefaler at du leser på nettsiden jeg henviste til, står veldig mye nyttige opplysninger der. Anonymous poster hash: 63ce5...4a7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Jeg har endo og er hos gyn hver 4. mnd. Veldig få blir sterile altså, så er ikke noe å bekymre seg for. Med meg ser eggstokkene veldig fine ut Snakk med legen din. Anonymous poster hash: b6baf...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå