AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Jeg begynte med tablettene (10 mg) i juni i år så har ikke gått lenge på det. Merket først god effekt og jeg følte at jeg taklet livet på en greit måte. Nå, de siste ukene har jeg merket gradvis forverring. Først bare små tegn som jeg avfeide med at ingen føler seg på topp 24/7. Etterhvert kom den velkjente hjertebanken og så den ekle nummenheten i armer, overkroppen og kinn/munn. I dag er desidert den verste dagen etter påbegynt medisinering. Jeg skal etter avtale treffe min mor og søster på byen i dag og angsten har slått til for fullt. Jeg tror angsten ble trigget av at jeg skulle betale en regning(!) i går, det hele ble så ekkelt at jeg utsatte den til i dag. Og jeg utsetter fortsatt. Jeg merket det også da jeg skulle betale husleien og det endte med at jeg utsatte den slik at den ble betalt noen dager for sent. Dette er skummelt på mange måter. Alle vet hva som skjer om man slutter å betale for seg. Hva skjer om man ikke har effekt av medisinen lenger? Blir det en annen medisin eller høyere dose av den jeg allerede bruker? Anonymous poster hash: 381a6...0d5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 381a6...0d5
charactouy Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Mulig det er behov for en doseøkning, ta kontakt med den som skrev ut tablettene til deg :-)
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Jeg brukte samme tabletter som deg, og samme dose, i nesten et halvt år, tror jeg det var. Da kom jeg og legen frem til at joda, den virket, men ikke bra nok. Da skrev hun ut Efexor til meg i stedet, som fungerte mye bedre. Har noen bivirkninger, men effekten er så bra at jeg kan leve med dem. Anonymous poster hash: aa120...9f4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Først: betal regningene dine nå, bare få det overstått sånn at det er ute av verden Deretter prøver du å roe helt ned, ta deg en kopp te og sett på noe koselig på tv-en, eller legg deg litt nedpå og bare slapp helt av. Så ringer du fastlegen din i morra tidlig og sier at du vil ha en time med en gang for å diskutere medisineringen din. Ordner seg dette Anonymous poster hash: bae61...a5b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Jeg har gått på de i et halvt år og ikke hatt god virkning. 10 mg, så ikke så høy dose, men kjenner for mye på bivirkningene, så trapper ned nå. Enten har du for lav dose, eller så er det feil medikament. Dette må du nesten diskutere med fastlegen din. Lykke til! Anonymous poster hash: 134bc...8af
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Om dagen i går var ille så er denne dagen mye verre. Så fort jeg stupte ned i kjelleren denne gangen og jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å kravle meg opp igjen såpass at jeg makter ringe til legen min. Det prikker i armene og hodet og blodet kjennes feberhett. Nå er jeg til og med nummen i bena. Har aldri hatt det SÅ ille før. Det er så grusomt å være alene med dette. Jeg vil ikke plage mine nærmeste. Takk for svar alle sammen. Anonymous poster hash: 381a6...0d5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Det du skriver høres ikke bra ut. Tror ikke denne er rett for deg. Den er feil for mange, men leger vet lite om ad, og skriver først ut den vanligste. Jeg synes du skal ringe lege i dag, og lage en nedtrappingsplan og diskutere alternativ, evt. få snakket med en psykiater om du skal bruke noe og i så fall hva. De har jo peiling på både psyke og medisiner. Ellers, ikke tenk at du plager dine nærmeste. De fleste vil foretrekke å kunne være til hjelp for noen som sliter, fremfor at den som sliter ikke tør be de om noe. Anonymous poster hash: 134bc...8af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå