AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #21 Skrevet 11. september 2013 Har du planer om å selge en gang de nærmeste årene så er ihvertfall det generelle rådet å holde det så nøytralt som mulig. La heller kreativiteten ta over der det er snakk om ting som enkelt kan byttes. Anonymous poster hash: 7840e...4bf
Nephthys Skrevet 11. september 2013 Forfatter #22 Skrevet 11. september 2013 Har du planer om å selge en gang de nærmeste årene så er ihvertfall det generelle rådet å holde det så nøytralt som mulig. La heller kreativiteten ta over der det er snakk om ting som enkelt kan byttes. Anonymous poster hash: 7840e...4bf Nettopp! Derfor jordfargene! Vil holde badet slik at det passer for de fleste. Men vil gjerne gjøre noe annet enn bare en farge på gulv med like store fliser over hele, og en farge på vegg med like store fliser osv.. Hørt om de som har hatt deler av gulvet med mosaikk-fliser/steine på en del, eller at gulvflisene går oppover på veggen et sted ol.,men må jo se et eksempel!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #23 Skrevet 11. september 2013 Nettopp! Derfor jordfargene! Vil holde badet slik at det passer for de fleste. Men vil gjerne gjøre noe annet enn bare en farge på gulv med like store fliser over hele, og en farge på vegg med like store fliser osv.. Hørt om de som har hatt deler av gulvet med mosaikk-fliser/steine på en del, eller at gulvflisene går oppover på veggen et sted ol.,men må jo se et eksempel! Skal ikke påberope meg å være ekspert, men jeg vil anta at hvitt og/eller grått isåfall er et tryggere valg? Anonymous poster hash: 7840e...4bf
*Frida* Skrevet 12. september 2013 #24 Skrevet 12. september 2013 Nettopp! Derfor jordfargene! Vil holde badet slik at det passer for de fleste. Men vil gjerne gjøre noe annet enn bare en farge på gulv med like store fliser over hele, og en farge på vegg med like store fliser osv.. Hørt om de som har hatt deler av gulvet med mosaikk-fliser/steine på en del, eller at gulvflisene går oppover på veggen et sted ol.,men må jo se et eksempel! Tenker du på runde steinar i dusjen? http://3.bp.blogspot.com/-rQbtrE5hyhA/TZEFgHBbawI/AAAAAAAAAKE/uQEz1GIw3GY/s200/stein.jpg Det ser fint ut, men me blei fraråda det, pga fukt trur eg? Å bruke samme farge på flisene i dusjen ( eller 1vegg) som på golvet er jo klassisk, og vil gjere meir ut av rommet. Apropos inspirasjon: me fann drømmebadet vårt i ein baderomsmøbel-katalog Mange fine miljøbilder der!
Nephthys Skrevet 12. september 2013 Forfatter #25 Skrevet 12. september 2013 Tenker du på runde steinar i dusjen? http://3.bp.blogspot.com/-rQbtrE5hyhA/TZEFgHBbawI/AAAAAAAAAKE/uQEz1GIw3GY/s200/stein.jpg Det ser fint ut, men me blei fraråda det, pga fukt trur eg? Å bruke samme farge på flisene i dusjen ( eller 1vegg) som på golvet er jo klassisk, og vil gjere meir ut av rommet. Apropos inspirasjon: me fann drømmebadet vårt i ein baderomsmøbel-katalog Mange fine miljøbilder der! Takk for svar! Vi skal ha dusjkabinett, så usikker på hvor steinene skal være (må jo bli i området dusj/badekar). Liker det ganske godt, men usikker på om det blir så fint..
Nephthys Skrevet 12. september 2013 Forfatter #26 Skrevet 12. september 2013 Skal ikke påberope meg å være ekspert, men jeg vil anta at hvitt og/eller grått isåfall er et tryggere valg? Anonymous poster hash: 7840e...4bf Det er sikkert et godt valg, men ikke helt etter min smak. Stuen er som sagt marrakesh, og badet har dør inn fra stuen. Grått og hvitt på badet ville nok skilt det veldig fra resten av huset farge- og stilmessig.
weetos Skrevet 12. september 2013 #27 Skrevet 12. september 2013 Ville valgt "greige" fliser isåfall, så får du det beste fra to verdener. Velg så nøytralt som mulig på de tingene som er vanskelig å gjøre noe med senere, så kan du heller sprite det opp med tilbehøret. Rullesteinsfliser er ikke praktisk visstnok (ifølge min murermann). De misfarges, alt setter seg i fugene, og i tillegg er det visst ikke moderne lenger. Sukk Hvis du venter 1,5 mnd kan jeg legge ut bilde av vårt bad år det er påbegynt og ferdigstilt;)
Nephthys Skrevet 12. september 2013 Forfatter #28 Skrevet 12. september 2013 Ville valgt "greige" fliser isåfall, så får du det beste fra to verdener. Velg så nøytralt som mulig på de tingene som er vanskelig å gjøre noe med senere, så kan du heller sprite det opp med tilbehøret. Rullesteinsfliser er ikke praktisk visstnok (ifølge min murermann). De misfarges, alt setter seg i fugene, og i tillegg er det visst ikke moderne lenger. Sukk Hvis du venter 1,5 mnd kan jeg legge ut bilde av vårt bad år det er påbegynt og ferdigstilt;) Ah, ja det ante meg at steiner ikke var noe lurt, men det er jo fint hos andre.. hehe Vår oppussing starter ikke før i november, så har gooood tid! Vil se bilder!
weetos Skrevet 12. september 2013 #29 Skrevet 12. september 2013 Du kan jo også prøve bademiljø og comfort sine baderomsplanleggere. Mener en av de har sånn at du kan få et prisoverslag i etterkant. Jeg synes det er veldig greit ift til møbleringen osv, får et klarere bilde av hvordan det man tenker vil ta seg ut. Bare et lite tips
Nephthys Skrevet 12. september 2013 Forfatter #30 Skrevet 12. september 2013 Du kan jo også prøve bademiljø og comfort sine baderomsplanleggere. Mener en av de har sånn at du kan få et prisoverslag i etterkant. Jeg synes det er veldig greit ift til møbleringen osv, får et klarere bilde av hvordan det man tenker vil ta seg ut. Bare et lite tips Takk! Skal teste ut det!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #31 Skrevet 12. september 2013 Noe slikt feks? Ikke mitt bad, men synes det er ganske fint. Anonymous poster hash: a6f0a...c08
Nephthys Skrevet 12. september 2013 Forfatter #32 Skrevet 12. september 2013 Noe slikt feks? Ikke mitt bad, men synes det er ganske fint. Anonymous poster hash: a6f0a...c08 Tror det ble litt for voksent i stilen for min del, og kanskje litt for gult i brunfargene. Ellers et godt tips
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #33 Skrevet 16. september 2013 Badet mitt har mellomgrå 50x50 eller 60x60 fliser på gulv, hvit med hint av lyst grått på vegg samme størrelse på glisende her som på gulvet. Duskabinett, litt skeptisk til dusjong rett på fliser, men er utrolig lekkert da! Ellers er vask og innredning hvitt. Nøytralt og enkelt, som er kanskje et safe valg, man kan jo pynte med fin såpe pumpe, en litt fin baderomsmatte og fine håndkler. Det har jeg gjort. Veldig fornøyd med badet mitt også er det noe de fleste liker. Er badet for spesielt kan det ødelegge for et fremtidig hussalg? Anonymous poster hash: 95e49...a42
Bjørn88 Skrevet 17. september 2013 #34 Skrevet 17. september 2013 Skal i gang med oppussing av badet, og syns det er nesten umulig å finne vegg- og gulvfliser som 1. passer sammen, 2. passer til resten av huset, 3. Ikke alt syns på (gulvet spesielt her, 4. er moderne, men ikke "ut" om kort tid, 5. er lyse nok og 6. kan settes sammen i et kult "mønster" (type "steiner" i dusjdelen og litt inndeling av soner) Badet er stort, og ser for meg både hjørnekar og dusj, samt å "bygge" inn vaskemaskin i et skap eller liknende. Vil gjerne ha en annerledes servant også.. Heller mot store fliser i jordfarger, men tror det blir litt traust! Trenger inspirasjon for noen interessante løsninger! Noen som vil dele bilder av sine nyoppussede bad? Hva mener du med store fliser? Typ 30x30 eller 30x60? Alt over 20x20 er umulig å legge fall med Å få fint, uten kanter som stikker opp
Bjørn88 Skrevet 17. september 2013 #35 Skrevet 17. september 2013 Tenker du på runde steinar i dusjen? http://3.bp.blogspot.com/-rQbtrE5hyhA/TZEFgHBbawI/AAAAAAAAAKE/uQEz1GIw3GY/s200/stein.jpg Det ser fint ut, men me blei fraråda det, pga fukt trur eg? Å bruke samme farge på flisene i dusjen ( eller 1vegg) som på golvet er jo klassisk, og vil gjere meir ut av rommet. Apropos inspirasjon: me fann drømmebadet vårt i ein baderomsmøbel-katalog Mange fine miljøbilder der! Hva slags flislegger har du leid inn som fraråder deg rullesteinsfliser pga fukt? Badet er jo tett om han har lagt membran....
Ellevill Skrevet 17. september 2013 #36 Skrevet 17. september 2013 Neste nummer av Bonytt har bad som tema. Det kommer ut en av de siste dagene i september.
*Frida* Skrevet 17. september 2013 #37 Skrevet 17. september 2013 Hva slags flislegger har du leid inn som fraråder deg rullesteinsfliser pga fukt? Badet er jo tett om han har lagt membran.... Det var snakk om fukt ved bruk, altså at steinane ikkje tørka opp like greitt som fliser gjer. Overfladisk fukt altså, ikkje mot membranen.
MHC Skrevet 17. september 2013 #38 Skrevet 17. september 2013 Har et bad med mye skråtak. Dusj, badekar, 120 servant + vegghengt toalett. Vi valgte helt hvite, blanke 30x60 fliser på både vegger og gulv + hvite fuger. Alle- inkludert mureren mente vi var sprø. Men- kjempefornøyd. Nå kan jeg knæsje til med et par nye håndklær i den fargen jeg vil, vi har et fint bilde i sterke farger på den eneste flate veggen (som ikke er inni dusjen eller over servanten). Det bildet kan jeg skifte ut når jeg finner ut at jeg vil ha andre farger på badet. Lys/ plante (potter), krukker osv. fåes kjøpt rimelig. Da kan man få nytt bad til stadighet for et par hundrelapper. Det eneste aberet er at alt støv og hår vises på gulvet, men med en pakke swiffers i skapet har jeg tørket over gulvet på 20 sekunder. Uansett ok å gjøre- det er jo like møkkete selv om det ikke synes så godt på grå eller sandfargede fliser. Vi har hatt badet i fem år nå, men tre barn. Strålende fornøyd!
Nephthys Skrevet 17. september 2013 Forfatter #39 Skrevet 17. september 2013 Neste nummer av Bonytt har bad som tema. Det kommer ut en av de siste dagene i september. Jeg så det i denne utgaven! Kanskje jeg blir inspirert! Føler jeg vil ha noe som er veldig vanlig, men som det ikke finnes bilder av noe sted...! De bildene jeg har sett av bad er liksom ikke min stil eller farger...
Nephthys Skrevet 17. september 2013 Forfatter #40 Skrevet 17. september 2013 Noen som vet hvor man får tak i servant i sten/tre? Evt en dobbelvask i betong-look?? Tror jeg er inne på noe etter en tur på spa i helgen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå