Gå til innhold

oppegående og smarte jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi menn er super-skremt av smarte kvinner. De vil ikke ha dem. Ergo, fordi vi kvinner er smartere enn menn, gjør vi oss dummere enn vi er for å være attraktive på kjønnemarkedet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg ikke skal utdype for mye akkurat på dette her. Men jeg mener at intelligens har ingen ting med kjønn å gjøre. Jeg har møtt mange både kloke og totalt blåste av begge kjønn.

Men jeg har en tro som har bestemte meninger om akkurat det med intelligens, men det tror jeg jeg skal holde for meg selv :fnise:

Skrevet

Jeg tror dette handler mye om forskjellene mellom kjønnene som får det til å fremstå slik. F.eks interesser. Det fremstår som smartere å kunne mye om data/it, bil, osv.. enn sminke, klær og tv-serier.

Når det kommer til allmennkunnskap og skoleflinkhet tror jeg jentene knuser oss, for de er flinkere og mer pliktoppfyllende gjennom hele skolegangen, generelt sett.

Anonymous poster hash: b1408...494
Skrevet

Jeg og de fleste menn kjenner mener at det generelt er flere oppegående og smarte menn enn kvinner. Tenker jenter det samme, men bare omvendt?

Karakterer teller ikke som smart. Det er ikke hvor mye man har pugget til en prøve som gjelder.

He he her tar du feil. Kvinner er i gjennomsnitt litt mer intelligente enn menn, men det er gjennomsnittet.I begge ender av skalaen finnes det fler menn, det vil si at det finnes litt fler utenom det vanlige intelligente menn, men opgså fler av de ordentlig korte derfor blir snittet litt lavrer for menn. det skyldes nok hovedsakelig at det finnes langt fler psykisk utviklingshemmed menn d.v.s. IQ under 70. hvorfor det er slik er vel mer usikkert kanskje noe av svaret ligger i at menn har 150g mer hjerne og at det derfor blir mer ekstremt bådenår de erdummereog smartere.

At det kan virke som om menn er smartere kommer av mange ting, f. eks spørrekonkurranser vil menn i snitt vinne da disse er bygget rundt sport, geografi og historie, dette gjenspeiler dog kun interesse områder og ikke evnen til å huske.

menn har også tradisjonellt kunnet drive sine interesser til et høyere nivå og dermed blitt de som kan mest om forskjellige emner,og har kommet med de største oppfinnelsene.... denne forskjellen er dog i ferd med å utviskes da kvinner også i dag kan velge karriere fremfor familie o.a.

Skrevet

Spørs på hva man måler oppegående og smart etter. Selv har jeg en IQ godt over snittet, men har likevel ikke nok allmennkunnskap til å kunne hevde meg i quiz o.l. Det er fordi jeg ikke interesserer meg for alle mulige temaer. For eksempel har jeg ikke pugget hovedsteder, så det er flere av dem som jeg ikke kan eller husker. Hvis en skulle komme til å avsløre et slikt "hull", er det enkelte menn som får lyst å stemple en som blond. Men jeg synes bare det er morsomt. For ikke å snakke om hvis man som pen kvinne er blid og ler mye, da er man automatisk mindre begavet. Og gjerne litt løs også. ;)

He he jeg og, du beskrev meg litt med pen, blid, blond og ler mye. jeg ble så provosert i ett mannsdominert miljø jeg jobbet i at jeg inviterte de verste med meg på en offisiell IQ test...noen tok faktisk utfordringen og de var alle over gjennomsnittet da dette var i en spesiell bedrift, men kun jeg kunne melde meg inn i mensa (ikke at jeg gjorde det da men)...det var ganske digg:)

Skrevet (endret)

He he her tar du feil. Kvinner er i gjennomsnitt litt mer intelligente enn menn, men det er gjennomsnittet.I begge ender av skalaen finnes det fler menn, det vil si at det finnes litt fler utenom det vanlige intelligente menn, men opgså fler av de ordentlig korte derfor blir snittet litt lavrer for menn. det skyldes nok hovedsakelig at det finnes langt fler psykisk utviklingshemmed menn d.v.s. IQ under 70. hvorfor det er slik er vel mer usikkert kanskje noe av svaret ligger i at menn har 150g mer hjerne og at det derfor blir mer ekstremt bådenår de erdummereog smartere.

At det kan virke som om menn er smartere kommer av mange ting, f. eks spørrekonkurranser vil menn i snitt vinne da disse er bygget rundt sport, geografi og historie, dette gjenspeiler dog kun interesse områder og ikke evnen til å huske.

menn har også tradisjonellt kunnet drive sine interesser til et høyere nivå og dermed blitt de som kan mest om forskjellige emner,og har kommet med de største oppfinnelsene.... denne forskjellen er dog i ferd med å utviskes da kvinner også i dag kan velge karriere fremfor familie o.a.

http://www.dailymail.co.uk/debate/article-1274952/Men-ARE-brainy-women-says-scientist-Professor-Richard-Lynn.html

http://www.amnation.com/vfr/archives/022834.html

http://www.psychologytoday.com/blog/beautiful-minds/201207/men-women-and-iq-setting-the-record-straight

Kort og godt: I 3 av landene så fant de en marginal forskjell til jenters favør i aldersgruppa 15-18 på den ene av testene (ravens testen).

Disse linkene retter opp i myten om at jenter gjennomsnittlig har høyere IQ enn gutter. Forskjellene er ikke veldig store og uansett IQ er individuelt og bør ikke dømmes ut ifra kjønn. Det vi heller bør fokusere på er hvor stor forskjell det er på forskjellene på hjernene på kjønnene og hvordan dette gir jenter og gutter forskjellige evner. En annen ting som har enda større betydning er at menn har langt større spredning på IQ skalaen. Men i dagens tid er det totalforbud å påpeke at det er forskjell på jenter og gutter pga av det politiske korrekte og den feministiske agendaen ført av eliten. Sannheten skal sensureres. Vi har evolusjonert oss forskjellig til å utføre forskjellige roller og kunne samarbeide for å overleve. Samarbeid mellom kjønnene er ikke akkurat noe jeg ser så mye til om dagen.

Endret av glidemiddel
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg og de fleste menn kjenner mener at det generelt er flere oppegående og smarte menn enn kvinner. Tenker jenter det samme, men bare omvendt?

Nei. Smarte kvinner tenker at det er de minst smarte mennene som ikke sørger for å sjekke relevante opplysninger før de kommer med hypoteser.

Jeg tror det er helt andre årsaker til at du og de fleste menn du kjenner, har en tanke om at menn er smartere enn kvinner. Tilfeldigheter i utvalget av menn og kvinner dere omgås med kan være en av årsakene til dette. En annen årsak kan være at dere velger å omgås med kvinner som er mindre smarte enn dere. Videre kan det hende at dere tror dere er smartere enn kvinnene dere omgås med, men at resultatet av en IQ-test hadde vist noe annet. Det finnes flere hypoteser rundt dette også.

Hva tenker du selv er årsaken til at dere har denne oppfatningen?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har møtt på mange, mange dumme menn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...