Gå til innhold

Lyst til å jobbe i kontor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år. Hører bare på det ene øret, og hører ikke helt bra der heller, så jeg har litt vansker med å kommunisere med mange folk på en gang og hvis det er støy rundt meg. Derfor er jeg litt nervøs når det kommer til å jobbe i klesbutikker og lignende.

Så kom jeg på noe: Kontorarbeid! Der man kan sitte ved sin egen pult og gjøre masse papirarbeid, det kunne jeg tenkt meg. Dessuten er det vel også ganske stille i kontorer og sånt vil jeg tro? Ihvertfall hvis man får et eget kontor.

Men så er greia... må man ha utdanning eller ha noen form for erfaring for å kunne jobbe i kontor? Jeg kom ikke inn på studiet jeg søkte på og må derfor vente til neste år igjen. Vil derfor jobbe litt dette året, men syns det er så vanskelig å finne en jobb jeg kan trives i og som ikke sliter meg helt ut pga. hørselen min. Foreløpig går jeg på aap til jeg finner meg en jobb, så inntekten der er jo ikke så høy. Og så skader det jo ikke å få litt jobberfaring!

Noen som vet litt og som vil hjelpe meg litt? :D



Anonymous poster hash: 82256...b6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke ha erfaring eller utdanning, men det er jo en fordel. Regner med du har videregående i det minste? Etter videregående kan det være en fordel å gå noe økonomirettet, for eks økonomi og administrasjon.

Mange kontorjobber krever jo kundekontakt da. Andre (som min, er kontor/økonomimedarbeider) har ingen kundekontakt, men selvfølgelig kontakt med kolleger.

Slike jobber har vanligvis mange (kvalifiserte) søkere, så jeg ville prøvd meg på vikarbyrå, det var sånn jeg fikk min jobb, og det kan jo være greit siden du bare skal jobbe ett år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har studiekompetanse. Ellers kunne jeg vel ikke søkt på høyskoler ;) Så siden jeg ikke kom inn på studiet jeg søkte på i år, må jeg vente i ett år.

Jeg godtar deltid, heltid og vikariat. Så lenge jeg får jobbet noe og kanskje vikariat blir til deltid og så heltid etter hvert...

En venninne av meg som er døv jobbet for aftenposten og hun jobbet med sånt. All kundekontakt foregikk på nettet. Og det å snakke med kolleger er ikke noe problem da :)



Anonymous poster hash: 82256...b6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...