Gå til innhold

Hvordan bli mer avslappet, og utadvendt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tidligere lidd av sterk sosial angst.

Dette er flere år siden nå, har en sosial jobb, og omgås stadig nye mennesker.

Jeg merker jeg ikke er den første til å gå bort til nye mennesker og presentere meg, jeg unngår øyekontakt, og synes sjelden det er så lett å delta i samtalen med mennesker jeg ikke kjenner.

Jeg er kanskje litt stille og tilbaketrukket, prater fint med kollegaer, men er ikke den som skravler så mye.

Føler vel at det er mange som er så utadvendte og tar stor plass, og føler jeg kommer til kort der.

Synes det er litt vanskelig med nye mennesker, og kan kanskje virke litt avvisende, men det er mer det at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal oppføre meg.

Noen tips?

Jeg prøver å se folk i øynene, se på folk når de snakker til meg, og være smilende og blid, men det hender jeg unngår dette fordi det skjer helt automatisk når jeg ikke tenker meg om.

Anonymous poster hash: 07877...30e
Videoannonse
Annonse
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har også hatt sterk sosial angst før,og den er vel der enda,men ikke så sterk. Kjenner meg igjen i det der å automatisk ikke se folk i øynene. Det bare skjer ganske ubevisst,men jeg også prøver å bli flinkere til det der med å se folk i øynene.

Forresten har også en ganske sosial jobb,men ingen kollegaer. Bare kunder,og jeg er veldig stille på jobb. Prøver å prate med de som er interessert i det,men er ikke den som skravler i vei med alt og alle.

Vet ikke om jeg har så mange tips,men ikke alle kan være utadvendte om man ikke har den personligheten.Utenom sosial angsten så er ikke jeg sånn voldsomt utadvendt,og det får egentlig være greit.Ikke alle kan være sånn som tar masse plass,selv om det virker som at i dagens samfunn så skal alle være utadvendte og ingen skal være sjenerte eller stille for da er du syk.

Kanskje satt litt på spissen,men jeg er litt lei av at det er kun en type personlighet som er "godtatt",og at man ofte sykeliggjør helt normal atferd.

Endret av Crazycatlady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...