Gå til innhold

Bachelor x 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til våren har jeg bachelor i markedsføring. Jeg begynte studiet da jeg var 19 og ikke helt visste hva jeg ville jobbe med / studere. Nå angrer jeg meg litt og synes det er en litt bortkastet utdannelse som man egentlig kan jobbe seg til å "forstå".

Har hatt blanding av økonomi og markedsføring gjennom studiet.

Til neste høst vurderer jeg å begynne på ny bachelor i økonomi og eventuelt etter de tre årene søke meg videre til master i sivøk. Men i første omgang blir det eventuelt bachelor i økad.

Vil være ferdig med to bachelor grader når jeg er 26.

Vil dette se dumt ut på cven min tror dere? At jeg først har tatt en bachelor i markedsføring, deretter i økad? Vurderer også å begynne på en mastergrad neste år i ledelse og organisasjonspsykologi eller strategisk markedsføringledelse.

Noen med innspill om hva som kommer til å se best ut på cven til senere tid? Trives med markedsføring og synes det er spennende, men synes ikke det er noe poeng å ha kun en bachelor i markedsføring..



Anonymous poster hash: 1fd78...e32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn generelt vil jeg si at det er bedre å bygge i høyden heller enn i bredden.

Så dersom du har mulighet til å ta en interessant master med utgangspunkt i den bacheloren du har nå, ville nok jeg personlig ha valgt den løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt vil jeg si at det er bedre å bygge i høyden heller enn i bredden.

Så dersom du har mulighet til å ta en interessant master med utgangspunkt i den bacheloren du har nå, ville nok jeg personlig ha valgt den løsningen.

hei! Takk for svar, er bare redd for at det ikke vil bli så mange jobber å velge mellom. Virker som man safer litt mer med en økonomibakgrunn og har litt mer å velge i.

Anonymous poster hash: 1fd78...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok hende at markedet er bedre med en økonomigrad. Men jeg hadde allikevel satset på master dersom du velger å bytte fagområde. Kun bachelor i økonomi og administrasjon kan nok være litt snaut i arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to bachelorgrader, og det er ikke nødvendigvis så dumt det, kommer helt an på hva du vil jobbe med. For min del var det ikke bedre å bygge "i høyden", fordi jeg trengte breddekompetanse for å ha sjans til å få de jobbene jeg vil ha. Har i tillegg en del videreutdanning/kurs på masternivå innen det jeg regner som hovedfagfeltet mitt, men det er tatt parallelt med jobb.



Anonymous poster hash: b2532...e85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at økonomi eller business kan brukes på fler måter (jeg har Bachelor i Business Management og markedsføring er ett av fagene). Men hvis du likevel skal ha master innen ledelse, så hadde jeg heller gått rett på det.

Det kommer selvsagt an på hvor du vil studere og hvilken spesialisering. Men spesielt for utenlands studier så er kravet ofte en bachelor som er nogen relatert til ledelse, pluss jobberfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant at økonomi eller business kan brukes på fler måter (jeg har Bachelor i Business Management og markedsføring er ett av fagene). Men hvis du likevel skal ha master innen ledelse, så hadde jeg heller gått rett på det.

Det kommer selvsagt an på hvor du vil studere og hvilken spesialisering. Men spesielt for utenlands studier så er kravet ofte en bachelor som er nogen relatert til ledelse, pluss jobberfaring.

Rett inn på master i nevnte områder ovenfor? Altså organisasjonspsykologi eller strategisk markedsføringledelse. Dersom jeg tar bachelor neste vil jeg nok helt klart ta master videre til sivøk. Da vil jeg bli ferdig når jeg er 28. Men det er så bortkastet med en bachelor i markedsføring da synes jeg.. Vanskelig valg!

Har bestemt at strategisk mf.ledelse ikke blir aktuelt, så enten tar jeg master i org.psykologi og vil da være ferdig når jeg er 24 eller ny bachelor i økad.. Og deretter master i sivøk. Ekstremt vanskelig valg!

Anonymous poster hash: 1fd78...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du å bruke 3 år på neste bachelorgrad da? Vil ikke noen av fagene du har fra før bli godtkjent (markedsføring for eksempel, enkelte økonomifag og noen skoler har gjerne et valgfagssemester ++)? Så kan du jo også prøve å ta flere enn 30 stp hvert semester, så kanskje du slipper unna med 1.5 - 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...